Hírek
2019 A TOYOTA ÉVE LESZ
- Közzétette: CarNet Invest
- Hírek
Sosem látott modellinvázióba fogott a Toyota 2019-ben: a világ legzöldebb autógyártója egyetlen év alatt 7 vadonatúj modellt mutat be Európában, amelyek közül 5 alapvető hatással lehet a magyarországi újautópiac további zöldülésére is.
Vadonatúj generációval jelentkezett ugyanis az év első felében a világ legnépszerűbb SUV-ja, a Toyota RAV4 épp úgy, mint a világ legnépszerűbb autója, a mindjárt három karosszéria változatban és kétféle környezetbarát hibrid elektromos hajtással érkező Toyota Corolla, és a világ legkedveltebb felső-középkategóriás szedánja, a kizárólag a világ legfejlettebb hibrid hajtásával kínált Toyota Camry. Ha ez nem volna elég az év második felében megérkezik a 17 év után feltámadó sportautó ikon, Toyota Supra, és a Toyota vadonatúj kompakt áru és személyszállítója, a Proace City is.
Vadonatúj generációval jelentkezett ugyanis az év első felében a világ legnépszerűbb SUV-ja, a Toyota RAV4 épp úgy, mint a világ legnépszerűbb autója, a mindjárt három karosszéria változatban és kétféle környezetbarát hibrid elektromos hajtással érkező Toyota Corolla, és a világ legkedveltebb felső-középkategóriás szedánja, a kizárólag a világ legfejlettebb hibrid hajtásával kínált Toyota Camry. Ha ez nem volna elég az év második felében megérkezik a 17 év után feltámadó sportautó ikon, Toyota Supra, és a Toyota vadonatúj kompakt áru és személyszállítója, a Proace City is.
Minderről a Toyota elegáns esemény keretében, a Várkert Bazárban, a Bazaar Eclectica étteremben megrendezésre került bemutatón tájékoztatta a hazai sajtót, ahol hazánkban először volt együttmegtekinthető valamennyi idén érkező új Toyota, jóllehet a Proace City, április 30.-i világpremierje okán csak letakarva került kiállításra a főváros ikonikus helyszínén. Az eseményről természetesen nem hiányozthatott Király Viktor, a Toyota magyarországi hibrid nagykövete sem.
A piaci tendenciák, a személyautó szegmensben a dízel hajtástól tömegével elforduló és a környezetbarát meghajtások felé nyitó vállalati flották és magánvásárlók, valamint a Toyota elképesztő zöld modellinváziójának ismeretében kézenfekvő megállapításnak tűnik, hogy 2019 egyértelműen a világ legzöldebb autógyártójának éve lehet. Tíz éve nem volt példa arra, hogy a Toyota hasonló számban mutasson be új modelleket, arra pedig, hogy egyszerre jelentkezzen három legfontosabb modelljének vadonatúj generációjával, talán még soha.
Az erről való megemlékezésre és az új modellek bemutatására méltó helyszínt választott a Toyota: a sajtótájékoztató a Várkert Bazárban, a Bazaar Eclectica étteremben került megrendezésre, egészen kimagasló sajtóérdeklődés mellett. Az eseményen a vadonatúj RAV4, Corolla és Camry modellek mellett most először volt látható Magyarországon az óriási várakozások övezte sportautó-ikon Supra. sőt, a néhány nap múlva Birminghamban megtartásra kerülő világpremier okán csupán letakarva ugyan, de kiállításra került a vadonatúj Proace City is. Az esemény fényét tovább emelte, hogy a Toyota hibrid nagykövete, Király Viktor itt vehette át új autóját, egy vadonatúj hibrid Toyota RAV4-est.
A piaci tendenciák, a személyautó szegmensben a dízel hajtástól tömegével elforduló és a környezetbarát meghajtások felé nyitó vállalati flották és magánvásárlók, valamint a Toyota elképesztő zöld modellinváziójának ismeretében kézenfekvő megállapításnak tűnik, hogy 2019 egyértelműen a világ legzöldebb autógyártójának éve lehet. Tíz éve nem volt példa arra, hogy a Toyota hasonló számban mutasson be új modelleket, arra pedig, hogy egyszerre jelentkezzen három legfontosabb modelljének vadonatúj generációjával, talán még soha.
Az erről való megemlékezésre és az új modellek bemutatására méltó helyszínt választott a Toyota: a sajtótájékoztató a Várkert Bazárban, a Bazaar Eclectica étteremben került megrendezésre, egészen kimagasló sajtóérdeklődés mellett. Az eseményen a vadonatúj RAV4, Corolla és Camry modellek mellett most először volt látható Magyarországon az óriási várakozások övezte sportautó-ikon Supra. sőt, a néhány nap múlva Birminghamban megtartásra kerülő világpremier okán csupán letakarva ugyan, de kiállításra került a vadonatúj Proace City is. Az esemény fényét tovább emelte, hogy a Toyota hibrid nagykövete, Király Viktor itt vehette át új autóját, egy vadonatúj hibrid Toyota RAV4-est.
Zöld forradalom
Környezetbarát, a városi forgalomban akár 50-70%-ban tisztán elektromos, károsanyagkibocsátásmentes közlekedést lehetővé tévő hibrid elektromos modelljei elképesztő népszerűségének köszönhetően 2018-ban a Toyota volt az egyetlen olyan autógyártó, amely 100 g/km alá csökkentette újautó értékesítéseinek átlagos károsanyagkibocsátását, megközelítve a 2020-re kitűzött 95 g/km-es EU előírást. Mindemellett prémium márkájával, a Lexussual közösen a magyarországi részben vagy teljesen elektromos újautó eladások kétharmadát jegyző Toyota tavaly egyetlen év alatt 50%-al növelte a teljes hazai hibrid állományt. Ilyen előzmények mellett könnyen belátható, hogy a világ legfejlettebb, negyedik generációs hibrid elektromos hajtását kínáló vadonatúj RAV4, Corolla és Camry érkezése valóságos zöld forradalmat indíthat.
25 év, 4 generáció, 8,5 millió eladott példány, és a világ autópiacának átalakítása
A fentiek tulajdonképpen össze is foglalják a Toyota RAV4, a világ legnépszerűbb SUV-jának történetét. A modell kategóriateremtőként egymaga indította el a SUV-ok és crossoverek forradalmát, amelyek ma a globális autópiac legnagyobb (36,4%) és legdinamikusabban növekvő szegmensét jelentik. Az elsőségét mindvégig megőrző modell legújabb generációja nem csupán a világ legfejlettebb hibrid hajtását és az aktív biztonság eddig sosem látott szintjét kínálja, de a kategóriában nem mindennapinak számító terepképességeket kínálva egyben visszatér a gyökerekhez is. Az, hogy mindezt rendkívül látványos dizájnba csomagolva teszi, kétségkívül nem kis szerepet játszik abban, hogy bár mindössze januártól kapható, alig három hónap alatt már közel 900 megrendelés érkezett rá Magyarországon, miközben a szegmensének tavalyi hazai értékesítéseit egyébiránt vezető előző generációból egész évben 1300 darab talált gazdára. Sokatmondó emellett az is, hogy jóllehet, már az előző generációs modellből is 85%-ban a környezetbarát hibrid elektromos kivitelt választották az ügyfelek, a jelenlegi megrendelések alapján az új generáció esetében ez az arány akár 95% is lehet.
Környezetbarát, a városi forgalomban akár 50-70%-ban tisztán elektromos, károsanyagkibocsátásmentes közlekedést lehetővé tévő hibrid elektromos modelljei elképesztő népszerűségének köszönhetően 2018-ban a Toyota volt az egyetlen olyan autógyártó, amely 100 g/km alá csökkentette újautó értékesítéseinek átlagos károsanyagkibocsátását, megközelítve a 2020-re kitűzött 95 g/km-es EU előírást. Mindemellett prémium márkájával, a Lexussual közösen a magyarországi részben vagy teljesen elektromos újautó eladások kétharmadát jegyző Toyota tavaly egyetlen év alatt 50%-al növelte a teljes hazai hibrid állományt. Ilyen előzmények mellett könnyen belátható, hogy a világ legfejlettebb, negyedik generációs hibrid elektromos hajtását kínáló vadonatúj RAV4, Corolla és Camry érkezése valóságos zöld forradalmat indíthat.
25 év, 4 generáció, 8,5 millió eladott példány, és a világ autópiacának átalakítása
A fentiek tulajdonképpen össze is foglalják a Toyota RAV4, a világ legnépszerűbb SUV-jának történetét. A modell kategóriateremtőként egymaga indította el a SUV-ok és crossoverek forradalmát, amelyek ma a globális autópiac legnagyobb (36,4%) és legdinamikusabban növekvő szegmensét jelentik. Az elsőségét mindvégig megőrző modell legújabb generációja nem csupán a világ legfejlettebb hibrid hajtását és az aktív biztonság eddig sosem látott szintjét kínálja, de a kategóriában nem mindennapinak számító terepképességeket kínálva egyben visszatér a gyökerekhez is. Az, hogy mindezt rendkívül látványos dizájnba csomagolva teszi, kétségkívül nem kis szerepet játszik abban, hogy bár mindössze januártól kapható, alig három hónap alatt már közel 900 megrendelés érkezett rá Magyarországon, miközben a szegmensének tavalyi hazai értékesítéseit egyébiránt vezető előző generációból egész évben 1300 darab talált gazdára. Sokatmondó emellett az is, hogy jóllehet, már az előző generációs modellből is 85%-ban a környezetbarát hibrid elektromos kivitelt választották az ügyfelek, a jelenlegi megrendelések alapján az új generáció esetében ez az arány akár 95% is lehet.
A világverő
Bő fél évszázados története és az eddigi 11 generáció során mintegy 47 millió Toyota Corolla talált gazdára világszerte, több, mint bármely más autóból a világon, a modell pedig az elmúlt öt évtizedben nagyban hozzájárult ahhoz, hogy a Toyota neve egybe forrt a legendás megbízhatósággal. Az elmúlt években rendre a világ legnépszerűbb személyautójának bizonyuló Toyota Corolla legújabb generációja ugyanakkor, az alapértékek megőrzése mellett egészen új dimenzióba helyezi a japán gyártó világverő modelljét. Amellett, hogy az új Corolla az első autó a világon, amely két eltérő teljesítményű környezetbarát hibrid elektromos erőforrással is rendelhető, és a biztonság eddig nem ismert szintjét honosítja meg az alsó-középkategóriában, a három karosszéria változatban, az ötajtós Hatchback, a négyajtós Sedan és a kombi Touring Sport kivitelben érkező modell a dizájn tekintetében is a kategória élére helyezi a márkát. Mindehhez ráadásul meggyőző vezetési élmény is társul, így bátran kijelenthető, hogy ez minden idők legizgalmasabb Toyota Corollája, ami még tovább öregbítheti a legendás modell hírnevét. Ez természetesen az értékesítések tekintetében is visszaköszön: jóllehet a Corolla még csupán a napokban érkezett meg a márkakereskedésekbe, az előzetes megrendelések, valamint a magánvásárlók és flottaügyfelek részéről tapasztalható fokozott érdeklődésre alapozva a Toyota ambiciózus eladási célokat tűzött ki. Míg tavaly az elődmodell Corolla és Auris modellekből mintegy 3.100 darab talált gazdára hazánkban, a Toyota idén nagyságrendileg 4.600 autó értékesítésével számol a kategóriában, amelyből a korábbi generációs Classic modellek mellett az új Corolla 75%-ban veheti majd ki a részét. Ezzel akár a korábban az Auris és a Corolla által együttesen elért szegmens második helyről előrelépve a Toyota akár a szegmens legnépszerűbb márkájának címére is pályázhat.
A felső-középkategória királya
15 év után, legújabb generációjával tér vissza Európába a felső-kézépkategória koronázatlan királya, a szegmens világszintű értékesítéseit hosszú évek óta vezető ikonikus modell, a Toyota Camry. A modellből 37 éves története, és az eddigi 7 generáció során 19 millió darab talált gazdára világszerte, a minden eddiginél elegánsabb, letisztultabb, tágasabb, az aktív biztonsági rendszerek és vezetéstámogató technológiák páratlanul széles tárházát kínáló, és a világ legfejlettebb környezetbarát hibrid elektromos hajtásával érkező nyolcadik generáció pedig várhatóan még az eddigieknél is nagyobb sikereket hoz majd a márka számára. A Japában gyártott, vadonatúj Camry ideális közép- illetve felsővezetői autó lehet a dízel hajtástól drasztikusan elforduló európai piacon, ami visszaköszön a Toyota értékesítési várakozásaiban is: a májusban érkező modellből minimum 400 darab eladását tervezik idén (ami 50%-al több, mint az általa leváltott Avensis teljes tavalyi értékesítése), jövőre, első teljes évében pedig a hazánkban is a szegmens legnépszerűbb modelljei között lehet a helye.
A legenda
17 év után támad fel a Toyota sportautólegandája, a Supra: a legújabb generáció lenyűgöző, elemi erőt sugárzó dizájnjához meggyőző teljesítmény társul: a 340 lóerős, 500 Nm-es, soros hathengeres turbómotorral és hátsókerék-hajtással szerelt modell kétségkívül minden sportautószerelmes szívét megdobogtatja. A Supra visszatértének bejelentésekor hatalmas várólista alakult ki a modellre, így az idén Európában forgalomba kerülő 900 darabos kontingens, illetve a 90 darab limitált szériás modell hamar gazdára talált. Az első tulajdonosok egyébiránt egyben a különleges Supra 900-as klub tagjává is válnak. Magyarországra a korlátozott darabszám miatt idén maximum 10 darab érkezhet, hamarosan ugyanakkor megkezdik az előrendelések felvételét a 2020-ban érkező modellekre.
Hiánypótló mindenes
Régi hiányt pótol a Toyota kínálatában a hivatalos világpremierjét csak jövőhéten, Birminghamban tartó, a budapesti eseményre azonban csak letakarva ugyan, de így is elhozott Proace City kompakt városi áru- és személyszállító. Az év második felében két hosszúságban, (akár 7 üléses) személy és (akár 5 üléses) áruszállítóként is rendelhető modell az európai haszongépjármű piac 35%-át kitevő kompakt áruszállító szegmens egyik nagy favoritja lehet, praktikus, sokoldalúan rakodható, akár 2 EUR raklappal is megbirkózó raktere, akár 1 tonnás teherbírása, 1,5 tonnás vontató kapacitása, és a Smart Cargo opció jelentette ötletes helykihasználási lehetőségek révén. A modell a Toyota jelenlegi, a hazánkban 30%-os szegmensrészesedéssel rendelkező Hilux és a 7%-os szegmensrészesedést elérő Proace jelentette haszongépjármű kínálatát egészíti majd ki. Ez első darabok az év vége felé érkezhetnek, jövőre, a modell első teljes évében ugyanakkor már ambiciózus célokat állított elé a márka, amely nem tartja elérhetetlennek az akár 10%-os magyarországi szegmensrészesedést sem.
Bő fél évszázados története és az eddigi 11 generáció során mintegy 47 millió Toyota Corolla talált gazdára világszerte, több, mint bármely más autóból a világon, a modell pedig az elmúlt öt évtizedben nagyban hozzájárult ahhoz, hogy a Toyota neve egybe forrt a legendás megbízhatósággal. Az elmúlt években rendre a világ legnépszerűbb személyautójának bizonyuló Toyota Corolla legújabb generációja ugyanakkor, az alapértékek megőrzése mellett egészen új dimenzióba helyezi a japán gyártó világverő modelljét. Amellett, hogy az új Corolla az első autó a világon, amely két eltérő teljesítményű környezetbarát hibrid elektromos erőforrással is rendelhető, és a biztonság eddig nem ismert szintjét honosítja meg az alsó-középkategóriában, a három karosszéria változatban, az ötajtós Hatchback, a négyajtós Sedan és a kombi Touring Sport kivitelben érkező modell a dizájn tekintetében is a kategória élére helyezi a márkát. Mindehhez ráadásul meggyőző vezetési élmény is társul, így bátran kijelenthető, hogy ez minden idők legizgalmasabb Toyota Corollája, ami még tovább öregbítheti a legendás modell hírnevét. Ez természetesen az értékesítések tekintetében is visszaköszön: jóllehet a Corolla még csupán a napokban érkezett meg a márkakereskedésekbe, az előzetes megrendelések, valamint a magánvásárlók és flottaügyfelek részéről tapasztalható fokozott érdeklődésre alapozva a Toyota ambiciózus eladási célokat tűzött ki. Míg tavaly az elődmodell Corolla és Auris modellekből mintegy 3.100 darab talált gazdára hazánkban, a Toyota idén nagyságrendileg 4.600 autó értékesítésével számol a kategóriában, amelyből a korábbi generációs Classic modellek mellett az új Corolla 75%-ban veheti majd ki a részét. Ezzel akár a korábban az Auris és a Corolla által együttesen elért szegmens második helyről előrelépve a Toyota akár a szegmens legnépszerűbb márkájának címére is pályázhat.
A felső-középkategória királya
15 év után, legújabb generációjával tér vissza Európába a felső-kézépkategória koronázatlan királya, a szegmens világszintű értékesítéseit hosszú évek óta vezető ikonikus modell, a Toyota Camry. A modellből 37 éves története, és az eddigi 7 generáció során 19 millió darab talált gazdára világszerte, a minden eddiginél elegánsabb, letisztultabb, tágasabb, az aktív biztonsági rendszerek és vezetéstámogató technológiák páratlanul széles tárházát kínáló, és a világ legfejlettebb környezetbarát hibrid elektromos hajtásával érkező nyolcadik generáció pedig várhatóan még az eddigieknél is nagyobb sikereket hoz majd a márka számára. A Japában gyártott, vadonatúj Camry ideális közép- illetve felsővezetői autó lehet a dízel hajtástól drasztikusan elforduló európai piacon, ami visszaköszön a Toyota értékesítési várakozásaiban is: a májusban érkező modellből minimum 400 darab eladását tervezik idén (ami 50%-al több, mint az általa leváltott Avensis teljes tavalyi értékesítése), jövőre, első teljes évében pedig a hazánkban is a szegmens legnépszerűbb modelljei között lehet a helye.
A legenda
17 év után támad fel a Toyota sportautólegandája, a Supra: a legújabb generáció lenyűgöző, elemi erőt sugárzó dizájnjához meggyőző teljesítmény társul: a 340 lóerős, 500 Nm-es, soros hathengeres turbómotorral és hátsókerék-hajtással szerelt modell kétségkívül minden sportautószerelmes szívét megdobogtatja. A Supra visszatértének bejelentésekor hatalmas várólista alakult ki a modellre, így az idén Európában forgalomba kerülő 900 darabos kontingens, illetve a 90 darab limitált szériás modell hamar gazdára talált. Az első tulajdonosok egyébiránt egyben a különleges Supra 900-as klub tagjává is válnak. Magyarországra a korlátozott darabszám miatt idén maximum 10 darab érkezhet, hamarosan ugyanakkor megkezdik az előrendelések felvételét a 2020-ban érkező modellekre.
Hiánypótló mindenes
Régi hiányt pótol a Toyota kínálatában a hivatalos világpremierjét csak jövőhéten, Birminghamban tartó, a budapesti eseményre azonban csak letakarva ugyan, de így is elhozott Proace City kompakt városi áru- és személyszállító. Az év második felében két hosszúságban, (akár 7 üléses) személy és (akár 5 üléses) áruszállítóként is rendelhető modell az európai haszongépjármű piac 35%-át kitevő kompakt áruszállító szegmens egyik nagy favoritja lehet, praktikus, sokoldalúan rakodható, akár 2 EUR raklappal is megbirkózó raktere, akár 1 tonnás teherbírása, 1,5 tonnás vontató kapacitása, és a Smart Cargo opció jelentette ötletes helykihasználási lehetőségek révén. A modell a Toyota jelenlegi, a hazánkban 30%-os szegmensrészesedéssel rendelkező Hilux és a 7%-os szegmensrészesedést elérő Proace jelentette haszongépjármű kínálatát egészíti majd ki. Ez első darabok az év vége felé érkezhetnek, jövőre, a modell első teljes évében ugyanakkor már ambiciózus célokat állított elé a márka, amely nem tartja elérhetetlennek az akár 10%-os magyarországi szegmensrészesedést sem.