Hírek

Peugeot Kupa - Miskolc

A szezonnyitó egri versenyen rekordszámú indulóval kezdte második szezonját a Peugeot Kupa. Az öt futamra meghirdetett kupasorozatba kilenc legénység adta le nevezését, ami önmagában is sikerként könyvelhető el. Az első verseny látványos és sportszerű izgalmai mindenképp igazolták a Peugeot magyarországi forgalmazójának törekvéseit, miszerint az egyforma autókkal versenyző párosok fair küzdelmeit szeretnék támogatni.

Egerben volt minden, ami a rally szépségét megmutathatta mind a versenyzőknek, mind a nézőknek. Látványos autózásokat, szerencsés bukásokat láthattak a kilátogató szurkolók, miközben a Tagai Racing Technology által biztosított technikai felügyelet mellett, a PIRELLI abroncsok forgalmazójának segítségével a Peugeot 208 R2-es versenyautókkal hatalmas csatákat vívtak.
Csomós Miklósék nyugodt, taktikus autózással szerezték meg az első helyet az egyetlen külföldi páros, a kolozsvári Maior testvérek előtt. A tavalyi bajnok Jánosa Ákos új, de nagyon tapasztalt navigátorral folytatta a versenyzést és Szőke Tamással a dobogó harmadik fokán fejezte be az Eger Rallye-t. Márta János, a népszerű Jana ezen a futamon indult először slick gumival, Hényel Ágostonnal a negyedik hely jutott nekik. A Szauer-Rácz páros látványos eséséig vezette a versenyt, végül az ötödik helyre tudott befutni az összetört autóval a déli régióból érkezett legénység. Hibjánék a hatodikak lettek, Riskó Dániel mindkét versenynapon technikai gondokkal küzdött, végül betört szélvédővel tudott áthaladni a céldobogón. A mezőny legfiatalabbja, a rallycrossból érkező Hangodi Bendegúz összetörte versenyautóját a nagy igyekezettben, míg László Martin rosszullét miatt nem tudta befejezni második szezonjának első versenyét.

A 25. Miskolc Rallye-ra mindegyik páros benevezett, de nem mindenkinek telt pihenéssel a két futam közötti időszak. Szauerék autója a verseny előtti napokban még darabokban állt, a kolozsvári Norbert Maiornak pedig egy teszten robbant fel a motorja és az utolsó pillanatban bérautót kellett szereznie, hogy ott lehessen a második versenyen.

Mindenki folytatni akarja, pedig nehéz verseny előtt állnak. A program szerint a csütörtökön kezdődő pályabejárás után még egy laza gokartozás vár a mezőnyre, amit természetesen nem értékelnek a versenybe, de ismerjük a pilótákat, ahol elindul az óra, ott tövig kell nyomni a gázt…

Pénteken folytatódik a pályabejárás és délután indul a verseny a hagyományos prológgal a népkerti salakpályán. A villanyfényes prológ eredménye ugyan nem számít bele az értékelésbe, de hatalmas tömeg várható a Borsod Volán Sportpályán.

Szombaton kezdődik az igazi verseny és egy nap alatt kell megtenniük az indulóknak összesen 400 kilométert, ami 12 gyorsasági szakaszt és 154 versenykilométert tartalmaz. A kupasorozat mentora, a hétszeres bajnok Janika szerint kemény küzdelem várható: „Általában ez a versenytáv két napra szokott eloszlani, de most hajnaltól estig kell koncentrálnia mindenkinek, megnehezítve még azzal is, hogy az időjárás-jelentések esőt jósolnak erre a szombatra. Az már most biztos: aki este a DVTK Stadionnál felállított céldobogón ünnepelhet, az egy nehéz versenyen lesz túl.”

A verseny hivatalos honlapja: http://miskolcrally.hu 
On-line eredmények a https://rallylive.hu oldalon olvashatók.

A 25. Miskolc Rallye Peugeot 208 Rally Cup Hungary kupasorozatba nevezett párosai, rajtszám szerinti sorrendben:

#11 Csomós Miklós Nagy Attila East Motorsport Kft.
#12 Maior Norbert Maior Francesca Maior Norbert
#14 Jánosa Ákos Szőke Tamás Garlas MS Kft.
#15 Szauer Gergő Rácz László Topp-Cars Rallye Team
#16 Márta János Hényel Ágoston Dynamic Rally Team SE.
#17 Hibján József Szollár Csaba Garlas MS Kft.
#18 Riskó Dániel Bíró Péter East Motorsport Kft.
#20 László Martin Végh Attila M-Sport Racing Kft.
#21 Hangodi Bendegúz Kulcsár Dániel HQ Racing Sport Kft.


Peugeot Kupa állása az első forduló után:

1. Csomós Miklós – Nagy Attila, East Motorsport Kft., 18 pont
2. Norbert Maior (RO) – Francesca Maior (RO), 10 pont
3. Jánosa Ákos – Szőke Tamás, Garlas MS Kft. 9 pont
4. Szauer Gergő – Rácz László, Topp-cars Rally Team 9 pont
5. Márta János – Hényel Ágoston, Dynamic Rally Team 5 pont
6. Hibján József – Szollár Csaba, Garlas MS Kft. 3 pont
7. Riskó Dániel – Bíró Péter, East Motorsport Kft. 2 pont


Versenyzői nyilatkozatok a 25. HELL Miskolc Rallye előtt:

Csomós Mixi: „Sok pontot gyűjtöttük Egerben, jól jött ki a lépés. Maximálisan felkészültünk a miskolci futamra is mind a pályák, mind az autó tekintetében. Nem volt időnk tesztelni. A szombat kérdése az eső lesz. Azt gondolom, esni fog az eső, az lesz az igazi kérdés, hogy mennyire. És az, hogy esőben ki, hogy fog tudni menni. Nem lesz egyszerű verseny! Egy napba belezsúfolva a 150 gyorsasági kilométer… Nehéz lesz, fárasztó lesz! Biztos nem az fog nyerni, aki az első gyorsot megnyeri.”

Norbert Maior: „A múlt héten, a teszten felrobbant az autónk motorja, nagyon el voltunk kenődve, kérdésessé vált az indulásunk. Végül a csapat anyagi segítségével sikerült megszervezni, hogy a Bakó Rally Team-től kibéreljünk egy autót, így mi is ott tudunk lenni a Miskolc Rallye-n. Természetesen, ahogy az egri, úgy a miskolci pályák is teljesen ismeretlenek a számunkra, de az elmondások alapján jó pályák ezek is, nagyon várjuk már a hétvégét.”

Jánosa Ákos: „Az időjárás lesz kérdőjeles… Vízen én még Peugeot-val nem mentem. Ha esik, akkor majd ahhoz kell alkalmazkodnunk. Abban biztos vagyok, hogy jó verseny lesz, nagyon jó gyorsasági szakaszokkal. Szeretnénk az első háromban végezni. Nem tudtunk tesztelni, de majd a salakon tesztelünk.”

Szauer Gergő: „Az autónk még húsvét után üresen állt négy keréken, de mire kell, addigra kész lesz! Mi nagyon jól vagyunk! :) A pályák felén mentünk már egyszer, a másik kettő ismeretlen, de volt már ilyen korábban is, nem esünk kétségbe. A mentalitáson nem szeretnék változtatni! :) Ha esik, az sem baj. Ha éppen akkor esőgumi lesz az autón, akkor főleg nem baj. Ha pedig slick gumikon ér minket valahol, akkor majd kicsit átfogalmazódnak a fizika szabályai, de remélem nem lesz gond!”

Márta János: „Nagyon várjuk a hétvégét Ágostonnal. Bízom benne, hogy megússzuk eső nélkül. Egy hosszabb teszten vagyunk túl. Amit Eger után változtatni szerettünk volna a vezetési stílusomon, azt sikerült kipróbálni és úgy gondolom nagyon hasznos volt a teszt. Reméljük ez látszani fog a száraz úton. Esőben meg majd improvizálunk és ennek a sportnak minden szépségét egyszerre tapasztaljuk meg. Nézőként húsz évvel ezelőtt láttam ezeket a pályákat utoljára, valahogy pont úgy jött ki a lépést, hogy talán a sátai gyors egy részén mentem csak korábban. A többit csak videókról ismerjük.”

Hibján József: „Nagyon várjuk már a hétvégét. Ezek olyan szakaszok, amik szerintem mindenkinek ismerősök kell, hogy legyenek, hiszen 10 éve is ezeken a pályákon versenyeztünk. Bükkszent igazi klasszikus… Sátán már minden irányban mentünk… Ismerős vidék ez nekünk. :) Az autót teljesen felkészítettük, de sajnos nem volt időnk menni vele, majd a prológon tesztelünk! Én jobban szerettem volna szárazon menni ezeken a pályákon, de nagyon úgy néz ki, hogy esni fog. Újabb kihívás… Ismerkedünk mindennel… Navigátorral, kocsival… Most majd az esővel is. :)”

Riskó Dani: „Technikai gondokkal küzdöttünk az első futamon. A csapat feltérképezte a hibákat és a napokban volt egy egész napos tesztünk, ahol az autó nagyon jól működött. Többféle futómű-beállítást kipróbáltunk, úgy gondolom megtaláltuk a megfelelőt a Miskolc Rallye-ra. Nagyon sok segítséget kaptam a csapatomtól, nagyon bízom benne, hogy műszaki gondok nélkül, felszabadultan tudunk versenyezni.”

László Martin: „Az előző futamon sajnos ki kellett állnunk, ezért is szeretnénk még jobban megnyomni a miskolci versenyt és szeretnénk a dobogón befejezni a futamot! Egy nagyon jó itinert szeretnénk írni és az alapján gyorsan menni. Rákészültünk! Eger után elindultunk a Lavanttal Rallye-n, ezzel melegítve egy kicsit Miskolcra. Jól sikerült, hiszen a Mitropa Kupában kategória másodikak lettünk. Nagy esőben mentünk Ausztriában, nem bánnám, ha most hétvégén is esne.”

Hangodi Bendegúz: „A kocsi összetört, de már megcsináltuk. Sokat tanultunk az első futamból és most megpróbálok máshogy hozzáállni a hétvégéhez. Kezdem már kapizsgálni, hogy mi is a rally lényege! Sokkal nagyobb hangsúlyt fektetünk a pályafelírásra, hiszen ebből az itinerből fogunk versenyezni. Ha úgy vezetek, mint Egerben tettem, azzal nem jutok előbbre… Az az érzés kell, hogy bennem legyen minden kanyar után, hogy „itt is tudtam volna gyorsabban menni” és így fogunk tudni majd célba érni. Áprilisban minden hétvégén versenyeztem, hol rallyban, hol rallycrossban… A múlt hétvégén belekeveredtem rallycrossban egy balesetbe, az autó látványosan összetört, de szerencsére inkább csak látványos volt a történet. A szezonkezdet valahogy nem alakult jól egyik szakágban sem, de majd most jön egy kis szünet és lesz időnk kielemezni a dolgokat.”
1994 - 2024 © Minden jog fenntartva. Készítette Kovács Gergely