Hírek
Az eddigi legjobb Talisman
- Közzétette: CarNet Invest
- Hírek
Nagy és kényelmes családi kombi volt eddig is a Talisman, de kellett ez az új motor azoknak, akik tényleg arra használják, amire való: sok autópályázásra, hosszú utakra, nyaralásokra. A 225 lovas új csúcsváltozat.
Széles, lapos, máig friss és elegáns megjelenésű autó a 2015-ben bemutatott Talisman, elöl-hátul jellegzetes és látványos fényekkel. Érezhető ugyan rajta az erőteljes németkedés, a markáns Volkswagen-beütés, de így a legjobb ez mindenkinek.
Azok után, amit a Renault dizájnban elkövetett az utolsó Lagunával, az első Koleosszal és a Fluence-szal, kellett ez a germán józanság.
Széles, lapos, máig friss és elegáns megjelenésű autó a 2015-ben bemutatott Talisman, elöl-hátul jellegzetes és látványos fényekkel. Érezhető ugyan rajta az erőteljes németkedés, a markáns Volkswagen-beütés, de így a legjobb ez mindenkinek.
Azok után, amit a Renault dizájnban elkövetett az utolsó Lagunával, az első Koleosszal és a Fluence-szal, kellett ez a germán józanság.
Az utastérben sincsenek meglepetések, jól ismerjük már a tágas tereket, a széles, kényelmes üléseket elöl-hátul, az óriási, okosan tagolt, teljes értékű pótkeréknek is helyet kínáló csomagtartót, a hihetetlenül sok kis rakodórekeszt mindenfelé. Újdonság volt viszont a fehér, lyuggatott üléshuzatos bőrbelső a műszerfal és az ajtóbelső elegáns bőr (de legalábbis elfogadhatóan bőrszerű) betétjeivel.
A Talisman ezzel a majdnem-fullos felszereltséggel a francia autók közt kiemelkedő, meggyőző, bár a német tömörséget és a japán precizitást azért el nem érő minőségérzetet produkál és még talán a csúcskivitelnél, az Initiale Paris-nál is elegánsabb.
A Talisman ezzel a majdnem-fullos felszereltséggel a francia autók közt kiemelkedő, meggyőző, bár a német tömörséget és a japán precizitást azért el nem érő minőségérzetet produkál és még talán a csúcskivitelnél, az Initiale Paris-nál is elegánsabb.
Ez a minőségérzet először akkor törik meg, amikor D-be húzzuk az automata váltó lötyögős, laza választókarját, másodszor akkor, amikor elindulunk a kocsival, harmadszor pedig, amikor fékezünk. De erről majd bővebben beszélek a vezetési élmény kapcsán.
Elérkeztünk RIE-289 lényegéhez, hisz ezt a tesztautót azért kaptuk, hogy kipróbálhassuk az új motort, a TCe 225 EDX FAP-ot.
Elérkeztünk RIE-289 lényegéhez, hisz ezt a tesztautót azért kaptuk, hogy kipróbálhassuk az új motort, a TCe 225 EDX FAP-ot.
A motor egyébként nem francia gyártmány, Dél-Koreában, Busanban készül, a fejlesztés pedig a Renault-Nissan-Mitsubishi trió közös munkája. A kódban az utolsó három betű a részecskeszűrőt jelenti, hisz a mai közvetlen befecskendezéses benzines turbómotorok közül sokan csak ezzel a segédberendezéssel képesek megfelelni az EURO-6 legfrissebb előírásainak.
Az ezt megelőző három betű pedig a duplakuplungos automata váltó francia rövidítése: ez is bekerült a motor kódjába, mert a 225 lovas 1,8-as (egyelőre) csak ezzel az erőátvitellel rendelhető, a Talismanba és az Espace-ba. A kettős megfúvású turbóval lélegeztetett, változó vezérlésű motor teljesítményét 225 és 300 lóerő között variálgatja a Renault, így ez a motor szolgálja ki erősebbre húzva a sportmodelleket is, a Mégane RS-t és az Alpine A110-et.
A cikk tovább folytatódik a vezess.hu oldalon: https://www.vezess.hu/ujauto-teszt/2019/04/25/az-eddigi-legjobb-talisman/
Az ezt megelőző három betű pedig a duplakuplungos automata váltó francia rövidítése: ez is bekerült a motor kódjába, mert a 225 lovas 1,8-as (egyelőre) csak ezzel az erőátvitellel rendelhető, a Talismanba és az Espace-ba. A kettős megfúvású turbóval lélegeztetett, változó vezérlésű motor teljesítményét 225 és 300 lóerő között variálgatja a Renault, így ez a motor szolgálja ki erősebbre húzva a sportmodelleket is, a Mégane RS-t és az Alpine A110-et.
A cikk tovább folytatódik a vezess.hu oldalon: https://www.vezess.hu/ujauto-teszt/2019/04/25/az-eddigi-legjobb-talisman/