Hírek
Toyota Hilux - Fernando Alonso
- Közzétette: CarNet Invest
- Hírek
A Toyota Gazoo Racing versenypilótája, a Hosszútávú Világbajnokságban csapatával egy 1000 lóerős hibrid elektromos versenygéppel élen álló Fernando Alonso egy kétnapos tesztet bonyolított le a Dakar-győztes Toyota Hilux versenygéppel március 27-28-án.
Fernando Alonso, aki jelenleg csapattársaival Sébastien Buemivel és Kazuki Nakajimával vezeti a FIA Hosszútávú Világbajnokság ponttáblázatát, egy exkluzív teszt keretében két napot töltött a tereprally különleges igényeinek megismerésével a dél-afrikai Johannesburgtól mintegy 700 km-re nyugatra fekvő Goerapanban. A TOYOTA GAZOO Racing South Africa szervezte a tesztet, hogy Fernando megszerezze első tereprallys tapasztalatait, amit lehetséges opciónak tekint a jövőre nézve.
Fernando Alonso, aki jelenleg csapattársaival Sébastien Buemivel és Kazuki Nakajimával vezeti a FIA Hosszútávú Világbajnokság ponttáblázatát, egy exkluzív teszt keretében két napot töltött a tereprally különleges igényeinek megismerésével a dél-afrikai Johannesburgtól mintegy 700 km-re nyugatra fekvő Goerapanban. A TOYOTA GAZOO Racing South Africa szervezte a tesztet, hogy Fernando megszerezze első tereprallys tapasztalatait, amit lehetséges opciónak tekint a jövőre nézve.
A Toyota Hiluxot, ami Nasser Al Attiyah és Mathieu Baumel vezetésével januárban megnyerte a 2019-es Dakar Rallyt, egy 5,0 literes V8-os motor hajtja, amely 385 LE teljesítményt és 620 Nm forgatónyomatékot biztosít. Fernando és a TOYOTA GAZOO Racing South Africa csapat vezetője, Glyn Hall közösen fogják kiértékelni a tesztet, és eldöntik, milyen további lépéseket tesznek, amennyiben arra szükség van.
„Fantasztikus élmény volt a csapatnak egy Fernando kaliberű versenyzővel együttműködni. Könnyű meglátni, miért is élvezte annyira a pályaversenyzés világát; nagyon felkészült volt, és mindent megtett annak érdekében, hogy a legtöbbet tanulhasson a két nap alatt. A tereprally teljesen eltérő kihívás a pályaversenyzéshez képest, de Fernando lenyűgöző módon fejlődött, és úgy nézett ki, mintha nagyon szórakoztatta volna a folyamat. Büszke vagyok arra, hogy a TOYOTA Hilux tesztelésére Dél-Afrikát választotta, és remélem, hogy mindez maradandó élményt jelentett számára.” – avat be Gylnn Hall, a TOYOTA GAZOO Racing South Africa csapat vezetője.
A kérdésre hogy miért teszteli Alonso a Dakar Hiluxot, a Toyota szűkszavúan csak annyit válaszot, hogy Fernando érdeklődik a motorsport különböző kihívásai iránt, és a TOYOTA Dakar Rallyn való sikeres részvétele megteremtette ezt a lehetőséget.
A Toyota elmondása szerint egyébiránt ez a teszt nem a teljesítményről szól: ez egy lépés Fernando számára, hogy megértse a tereprallyt és felmérje érdeklődési szintjét ezen kategória iránt. Fernando ugyanis szeretne többet megtudni a Dakarról, de a Toyota szerint nincsenek még konkrét tervek arról, hogy tervezi-e az indulás valamikor a legendás versenyen.
A Toyota elmondása szerint egyébiránt ez a teszt nem a teljesítményről szól: ez egy lépés Fernando számára, hogy megértse a tereprallyt és felmérje érdeklődési szintjét ezen kategória iránt. Fernando ugyanis szeretne többet megtudni a Dakarról, de a Toyota szerint nincsenek még konkrét tervek arról, hogy tervezi-e az indulás valamikor a legendás versenyen.
A kérdést, hogy a Toyota nyitott lenne-e egy ilyen együttműködésre, az autógyártó úgy kommentálta, hogy ez természetesen érdekes ötlet, amely erősítheti Fernando kötődését a TOYOTA GAZOO Racinghez, és több izgalmat hozhat a motorsport rajongóknak, de egyelőre nincsenek konkrétumok egy esetleges ilyen terv kapcsán. Azt viszont megerősítették, hogy Fernando és a TOYOTA GAZOO Racing South Africa kielemzi majd ezt a tesztet, és együttesen döntenek, hogy helyénvaló-e további lépéseket tenni a tereprallyban.
Alonso nyilatkozatának rövid változata az alábbi linken:
https://www.youtube.com/watch?v=RdS5OXzUR00
A tesztről összevágott anyag alább elérhető:
https://www.youtube.com/watch?v=17pYUA8RTec
Alonso nyilatkozatának rövid változata az alábbi linken:
https://www.youtube.com/watch?v=RdS5OXzUR00
A tesztről összevágott anyag alább elérhető:
https://www.youtube.com/watch?v=17pYUA8RTec
A Dakar Hilux műszaki adatai
Motor: 5,0 l V8
Szűkítő: 37 mm
Teljesítmény: 320 LE @ 5000 fordulaton
Forgatónyomaték: 620 Nm max.
Motorvezérlés: Motec M sorozat
Sebességváltó: Sadev 6 fokozatú szekvenciális váltó
Differenciálmű: Első, hátsó és központi részlegesen önzáró
Tengelykapcsoló: 215 mm-es ikertárcsás, kerámia-metál
Tengelytáv: 2900 mm
Nyomtáv: 2610 mm
Hosszúság: 4810 mm
Szélesség: 1995 mm
Szabad magasság: 270-350 mm
Magasság: 1840 mm
Súly: 1850 kg (szabály szerinti minimális súly)
Felfüggesztés: kettős keresztlengőkaros első és hátsó felfüggesztés, felcserélhető bal és jobb oldali lengőkarok
Kerekek: 16 col
Kormányzás: fogasléces szervokormány
Lengéscsillapítók: Reiger, két lengéscsillapító / rugó kerekenként
Fékek: Hatdugattyús, fékfolyadék hűtéssel
Üzemanyagtartály: FT3 biztonsági cella, 520 l űrtartalom
Motor: 5,0 l V8
Szűkítő: 37 mm
Teljesítmény: 320 LE @ 5000 fordulaton
Forgatónyomaték: 620 Nm max.
Motorvezérlés: Motec M sorozat
Sebességváltó: Sadev 6 fokozatú szekvenciális váltó
Differenciálmű: Első, hátsó és központi részlegesen önzáró
Tengelykapcsoló: 215 mm-es ikertárcsás, kerámia-metál
Tengelytáv: 2900 mm
Nyomtáv: 2610 mm
Hosszúság: 4810 mm
Szélesség: 1995 mm
Szabad magasság: 270-350 mm
Magasság: 1840 mm
Súly: 1850 kg (szabály szerinti minimális súly)
Felfüggesztés: kettős keresztlengőkaros első és hátsó felfüggesztés, felcserélhető bal és jobb oldali lengőkarok
Kerekek: 16 col
Kormányzás: fogasléces szervokormány
Lengéscsillapítók: Reiger, két lengéscsillapító / rugó kerekenként
Fékek: Hatdugattyús, fékfolyadék hűtéssel
Üzemanyagtartály: FT3 biztonsági cella, 520 l űrtartalom