Hírek
A Toyota és a Shell együttműködése
- Közzétette: CarNet Invest
- Hírek
Az amerikai környezetvédelmi hatóságok szerint Los Angeles és Long Beach ikerkikötői a régió legnagyobb légszennyezői közé tartoznak, így a törvényi szabályozás azzal próbálja orvosolni a problémát, hogy a közeljövőben a kikötői munkát segítő mind a 16 000 füstokádó dízel teherautót kivonná a forgalomból.
Ezek kiváltására a megoldást a Toyota abszolút zöld, melléktermékként tiszta vizet kibocsátó hidrogén üzemanyagcellás teherautók fejlesztését célzó Portal elnevezésű projektje jelentheti, a Toyota és a Paccar ugyanis néhány hete bemutatta 10 tervezett közös hidrogén-üzemanyagcellás teherautó-prototípusának első példányát. Természetesen ehhez az ezt kiszolgáló hidrogén töltőállomás infrastruktúra kialakítása is elengedhetetlen.
Ezek kiváltására a megoldást a Toyota abszolút zöld, melléktermékként tiszta vizet kibocsátó hidrogén üzemanyagcellás teherautók fejlesztését célzó Portal elnevezésű projektje jelentheti, a Toyota és a Paccar ugyanis néhány hete bemutatta 10 tervezett közös hidrogén-üzemanyagcellás teherautó-prototípusának első példányát. Természetesen ehhez az ezt kiszolgáló hidrogén töltőállomás infrastruktúra kialakítása is elengedhetetlen.
Ennek kialakítása a Toyota és a Shell együttműködésében valósulhat meg, amelyet a Kaliforniai Energiabizottság (California Energy Commission) 8 millió dolláros támogatással is segíti.
A Equilon Enterprises (a Shell képviseletében) és a Toyota közös, a Long Beach-i teherkikötő első teherjármű hidrogéntöltő állomásának létrehozását célzó projektjét a Kaliforniai Energiabizottság (CEC) is támogatásra érdemesnek ítélte. A 8 millió dolláros annak a CEC alternatív és megújuló üzemanyag- és járműtechnológiai programnak a részét képezi, amely a kaliforniai kikötők, raktárak és elosztó központok hidrogén és elektromos töltő infrastruktúrájának fejlesztését segíti elő.
A Equilon Enterprises (a Shell képviseletében) és a Toyota közös, a Long Beach-i teherkikötő első teherjármű hidrogéntöltő állomásának létrehozását célzó projektjét a Kaliforniai Energiabizottság (CEC) is támogatásra érdemesnek ítélte. A 8 millió dolláros annak a CEC alternatív és megújuló üzemanyag- és járműtechnológiai programnak a részét képezi, amely a kaliforniai kikötők, raktárak és elosztó központok hidrogén és elektromos töltő infrastruktúrájának fejlesztését segíti elő.
A Shell és a Toyota várakozásai szerint a létesítmény elősegíti majd az emissziómentes hidrogén üzemanyagcellás elektromos teherjárművek használatát a világ legnagyobb teherszállítási csomópontjai közé tartozó Long Beach-en és környékén.
„A töltőállomás előremozdítja a kaliforniai hidrogénüzemű fuvarozási szektor felvirágoztatását.”- véli Oliver Bishop, a Shell hidrogén üzemanyagért felelős ügyvezető igazgatója. „A hidrogén ígéretes lehetőséget jelent a közlekedés szénmentesítésére, különösen a nehéz haszonjárművek szegmensében, ahol eddig nem sok alternatívája létezett a hagyományos üzemanyagoknak. A Shell és a Toyota együttműködése hatékony alternatív üzemanyagot kínálhat a kaliforniai szállítmányozóknak.”
„A töltőállomás előremozdítja a kaliforniai hidrogénüzemű fuvarozási szektor felvirágoztatását.”- véli Oliver Bishop, a Shell hidrogén üzemanyagért felelős ügyvezető igazgatója. „A hidrogén ígéretes lehetőséget jelent a közlekedés szénmentesítésére, különösen a nehéz haszonjárművek szegmensében, ahol eddig nem sok alternatívája létezett a hagyományos üzemanyagoknak. A Shell és a Toyota együttműködése hatékony alternatív üzemanyagot kínálhat a kaliforniai szállítmányozóknak.”
A tervek szerint a Shell a Long Beach-i kikötőben, a Toyota logisztikai szolgáltató központjában fogja felépíteni és üzemeltetni saját tulajdonú hidrogéntöltő állomását, amely a Toyota Project Portal üzemanyagcellás teherjármű és nyilvános flotta projektjét fogja ellátni üzemanyaggal.
„Nagy örömünkre szolgál, hogy a CEC felismerte ennek az úttörő projektnek a jelentőségét a Long Beach-i és Los Angeles-i kikötőkben.” – fogalmaz Craig Scott, a Toyota fejlett technológiájú járművekért felelős észak-amerikai igazgatója. „A Toyota a továbbiakban is azt kívánja igazolni, hogy az üzemanyagcella az egyik leginnovatívabb, leginkább fenntartható hajtástechnológia, amely a könnyű és nehéz járművek villamosítására szolgál. A Shell vállalattal közös kezdeményezésünk még tovább erősíti a két vállalat hidrogén, mint életképes üzemanyag iránti elkötelezettségét, és tökéletesen kiegészíti a Toyota észak-kaliforniai kiskereskedelmi töltőállomás projektünket.”
A Shell egyébiránt a Toyota Tri-Gen létesítményétől veszi át a hidrogén üzemanyagot: a projekt közvetlen szomszédságában működő létesítmény 100 százalékban megújuló biogázból állítja elő a hidrogént. A csekély szénkibocsátású társadalom közlekedési igényeit csak számos eltérő üzemanyag- és járműtechnológiával lehet kielégíteni, a hidrogén üzemanyagcellás gépkocsik is ezen megoldások közé tartoznak. A Shell a Toyotával és a Hondával együttműködésben igyekszik kibővíteni a kaliforniai hidrogén töltőhálózatot. A Shell jelenleg két hidrogén töltőállomást üzemeltet dél-Kaliforniában, és további hét állomás megnyitását tervezik, közelebb mozdítva Kaliforniát azon céljának megvalósításához, hogy 2025-re 200 hidrogén töltőállomás működjön az államban. Kaliforniában jelenleg több mint 60 hidrogéntöltő létesítmény üzemel vagy áll fejlesztés alatt.
„Nagy örömünkre szolgál, hogy a CEC felismerte ennek az úttörő projektnek a jelentőségét a Long Beach-i és Los Angeles-i kikötőkben.” – fogalmaz Craig Scott, a Toyota fejlett technológiájú járművekért felelős észak-amerikai igazgatója. „A Toyota a továbbiakban is azt kívánja igazolni, hogy az üzemanyagcella az egyik leginnovatívabb, leginkább fenntartható hajtástechnológia, amely a könnyű és nehéz járművek villamosítására szolgál. A Shell vállalattal közös kezdeményezésünk még tovább erősíti a két vállalat hidrogén, mint életképes üzemanyag iránti elkötelezettségét, és tökéletesen kiegészíti a Toyota észak-kaliforniai kiskereskedelmi töltőállomás projektünket.”
A Shell egyébiránt a Toyota Tri-Gen létesítményétől veszi át a hidrogén üzemanyagot: a projekt közvetlen szomszédságában működő létesítmény 100 százalékban megújuló biogázból állítja elő a hidrogént. A csekély szénkibocsátású társadalom közlekedési igényeit csak számos eltérő üzemanyag- és járműtechnológiával lehet kielégíteni, a hidrogén üzemanyagcellás gépkocsik is ezen megoldások közé tartoznak. A Shell a Toyotával és a Hondával együttműködésben igyekszik kibővíteni a kaliforniai hidrogén töltőhálózatot. A Shell jelenleg két hidrogén töltőállomást üzemeltet dél-Kaliforniában, és további hét állomás megnyitását tervezik, közelebb mozdítva Kaliforniát azon céljának megvalósításához, hogy 2025-re 200 hidrogén töltőállomás működjön az államban. Kaliforniában jelenleg több mint 60 hidrogéntöltő létesítmény üzemel vagy áll fejlesztés alatt.