Hírek
Tarolt a Toyota versenycsapata
- Közzétette: CarNet Invest
- Hírek
Tovább dübörög a Toyota motorsport úthenger a TOYOTA GAZOO Racing kettős győzelemmel zárta az 1000 mérföldes Sebring futamot, ezzel tovább növelve előnyét a mezőny élén a 2018-2019-es FIA Hosszútávú Világbajnokság (WEC) hatodik fordulója után.
Az elsőként célba érő 8. rajtszámú 1000 lóerős Toyota hibrid versenygép egyik pilótája Fernando Alonso volt.
A bajnokságban első helyen álló Alonsóék előnye így az idényben már 15 pontos, míg a TOYOTA GAZOO Racing már 53 pontos előnnyel áll az élen, és a konstruktőri bajnokság akár már a következő futamon, egy versennyel az idény vége előtt eldőlhet.
Az elsőként célba érő 8. rajtszámú 1000 lóerős Toyota hibrid versenygép egyik pilótája Fernando Alonso volt.
A bajnokságban első helyen álló Alonsóék előnye így az idényben már 15 pontos, míg a TOYOTA GAZOO Racing már 53 pontos előnnyel áll az élen, és a konstruktőri bajnokság akár már a következő futamon, egy versennyel az idény vége előtt eldőlhet.
A nagyszámú, lelkes közönség előtt zajló, nyolcórás futam végén Sébastien Buemi, Kazuki Nakajima és Fernando Alonso autója, a 8-as rajtszámú TS050 HYBRID első helyen ért célba; ezzel harmadik győzelmüket aratták az idényben, és 15 pontra növelték az előnyt a világbajnoki mezőny második helyezettje előtt.
Egy körrel lemaradva a győztes autó mögött Mike Conway, Kamui Kobayashi és José María López versenygépe, a 7. rajtszámú TS050 HYBRID futott be a második helyen, miután sikerült behozniuk a futam közepén elvégzett javítás miatt elvesztegetett időt. Ez az eredmény már az ötödik kettős győzelem az idényben a csapat számára. Kamui leggyorsabb köre (1 p 41,800 mp) egyben újabb rekord a futam történetében, miután a csütörtöki időmérő edzésen Fernando is rekordidőt futott. A csapat első versenye a Sebringen szikrázó napsütésben, 28 fokban indult.
Egy körrel lemaradva a győztes autó mögött Mike Conway, Kamui Kobayashi és José María López versenygépe, a 7. rajtszámú TS050 HYBRID futott be a második helyen, miután sikerült behozniuk a futam közepén elvégzett javítás miatt elvesztegetett időt. Ez az eredmény már az ötödik kettős győzelem az idényben a csapat számára. Kamui leggyorsabb köre (1 p 41,800 mp) egyben újabb rekord a futam történetében, miután a csütörtöki időmérő edzésen Fernando is rekordidőt futott. A csapat első versenye a Sebringen szikrázó napsütésben, 28 fokban indult.
A pole pozícióból rajtoló Sébastien végig az élen állt, miközben a 7. rajtszámú autóval második helyen haladó José folyamatosan nyomás alatt tartotta. Ez így is maradt egészen a futam második órájának végén érkező rövid záporig, amikor a 17. rajtszámú SMP autó súlyos balesetet szenvedett, így a pályán a sárga jelzés lépett érvénybe, majd bejött a safety car is a megrongálódott korlát javításának idejére. Ennek köszönhetően 7. rajtszámú autójával Kamui felzárkózott Fernando mögé, 15 perccel később pedig folytatódhatott a csata. Az előrejelzésekkel ellentétben a komolyabb eső elkerülte a pályát, és a két TS050 HYBRID a sötétség leszálltáig kemény harcot vívott. Féltávnál Mike alig pár másodperccel volt Kazuki mögött, és mindkét autó három körrel haladt a harmadik helyen álló, 3. rajtszámú Rebellion autó előtt.
A két Toyota közt zajló összecsapás négy és fél óra után ért véget, amikor José a 7. rajtszámú autóval súrolta a 90. rajtszámú Aston Martint. Emiatt cserélni kellett a motor burkolatát, valamint a karosszéria hátsó elemét, ami négy perces időveszteséget és egy kör lemaradást eredményezett. Az ekkor már biztos előnyre szert tett Sébastien semmit sem kockáztatva vezette a 8. rajtszámú autót a Sebring hírhedten sűrű mezőnyében. A 7. rajtszámú autó legénysége hatalmas küzdőszellemmel tért vissza az egykörös lemaradás után, és remek köridőket futva növelte tovább előnyét a harmadik helyezett előtt. Úgy tűnt, a futam utolsó három órája komolyabb izgalmak nélkül telik, miközben a TS050 HYBRID-ek ismét demonstrálják kiemelkedő megbízhatóságukat az autókat és pilótákat egyaránt próbára tevő pályán.
A futam vége előtt fél órával azonban közbelépett a floridai időjárás, és elkezdett szakadni az eső. Ahogy a futam a végéhez közeledett, egyre erőteljesebben esett, ezért a leintés előtt húsz perccel mindkét autó kiment a bokszutcába, hogy felszereltesse a Michelin esőgumikat. A zuhogó esőben aztán mindkét autó újra kiállt, hogy egy újabb esőgumi-cserével elkerülhessék a balesetet, és biztonságban célba érjenek. Amikor a leintés előtt 12 perccel balesetet szenvedő LMP2 autó miatt bejött a safety car, ez némiképp megkönnyítette a pilóták életét. A szakadó esőben még így sem volt könnyű vezetni, de Kazuki megőrizte hidegvérét, és első helyen futott be 8. rajtszámú autójával, míg Mike másodikként ért célba. Ez azt jelenti, hogy a 2018-2019-as idény vége előtt két fordulóval a TOYOTA GAZOO Racing 53 ponttal áll az élen a csapatok mezőnyében. A hatórás Spa-Francorchamps futam május 4-én következik, ahol a csapat akár meg is szerezheti a világbajnoki címet – egy fordulóval a befejezés előtt.
A futam vége előtt fél órával azonban közbelépett a floridai időjárás, és elkezdett szakadni az eső. Ahogy a futam a végéhez közeledett, egyre erőteljesebben esett, ezért a leintés előtt húsz perccel mindkét autó kiment a bokszutcába, hogy felszereltesse a Michelin esőgumikat. A zuhogó esőben aztán mindkét autó újra kiállt, hogy egy újabb esőgumi-cserével elkerülhessék a balesetet, és biztonságban célba érjenek. Amikor a leintés előtt 12 perccel balesetet szenvedő LMP2 autó miatt bejött a safety car, ez némiképp megkönnyítette a pilóták életét. A szakadó esőben még így sem volt könnyű vezetni, de Kazuki megőrizte hidegvérét, és első helyen futott be 8. rajtszámú autójával, míg Mike másodikként ért célba. Ez azt jelenti, hogy a 2018-2019-as idény vége előtt két fordulóval a TOYOTA GAZOO Racing 53 ponttal áll az élen a csapatok mezőnyében. A hatórás Spa-Francorchamps futam május 4-én következik, ahol a csapat akár meg is szerezheti a világbajnoki címet – egy fordulóval a befejezés előtt.
Hisatake Murata, a csapat elnöke
„Nagyon elégedett vagyok, hogy a TOYOTA GAZOO Racing csapata és a TS050 HYBRID megszerezte első győzelmét az 1000 mérföldes Sebring futamon. Szereplésünk nem volt könnyű, de végül sikeresen zártuk a versenyt. A csapat összes tagja jól alkalmazkodott az itteni, eltérő követelményekhez, és valóban keményen hajtott ezért az eredményért. Köszönöm nekik és floridai szurkolóinknak is, akik a hosszútávú versenyzés iránti rajongásukkal és lelkesedésükkel igazán különlegessé tették számunkra itteni első látogatásunkat. Remélem, élvezték a versenyt, és azt kívánom mindenkinek, hogy izgalmas és sikeres 12 órás Sebring futamot lásson holnap is.”
Mike Conway (7. rajtszámú TS050 HYBRID):
„Az újabb kettős győzelem jó eredmény minden csapattag számára. A futam első felében szoros volt a küzdelem, de végig keményen hajtottunk. Mindannyiunk számára voltak forró pillanatok, nagyon közel kellett elhaladni a GT autók mellett. A futam vége rendkívül kemény volt, mintha jégen autóztunk volna, különösen a betonfelületeken. Kár, hogy nem győztünk ma, de ott van még Spa és Le Mans, szóval tovább hajtunk majd.”
Kamui Kobayashi (7. rajtszámú TS050 HYBRID)
„A 8. számú autó remekül ment, megérdemelten győzött. Mi is jól küzdöttünk, de a baleset után már nem tudtuk megszorítani őket. Ezzel együtt nem lazítottunk a futam második felében sem, mentünk, ahogy tudtunk, bár nem volt könnyű dolgunk. Mégis fontos, hogy soha nem adjuk fel! A csapat számára remek eredmény a kettős győzelem, ezért köszönöm mindenkinek a kemény munkát. Megtérült a felkészülésbe fektetett energia.”
José María López (7. rajtszámú TS050 HYBRID)
„Gratulálok a 8. rajtszámú autó legénységének, fantasztikusan szerepeltek. Ez tényleg nagyon nehéz futam volt, és ami engem illet, eléggé szenvedtem. Próbáltam utolérni Sébet, de elnéztem egy előzést, amikor egy GT autó mellett mentem el. Pechünk volt, de néha megtörténik az ilyesmi. Mindenesetre hajtottam tovább, ahogy tudtam, szerencsére nem lett nagy baja az autónak, és sikerült célba érni vele. Örülök a második helynek is ezen a nehéz versenyen.”
Sébastien Buemi (8. rajtszámú TS050 HYBRID)
„Nagyon örülök, hogy hosszú idő után ismét sikerült a dobogó tetejére állni. Nehéz futam volt a sűrű mezőny miatt. Az első szakaszon José rendkívül gyors volt, ezért nekem is nagyon kellett hajtanom. El akarunk szakadni a hetes autótól, de az egészen a balesetig, órákon át tíz másodpercen belül volt mögöttünk. Igyekeztem mindent megtenni, hogy kerüljem a kockázatot és nyugodt maradjak. Miután a hetes autó ütközött, kicsit nyugodtabban haladtunk, és dráma nélkül tartottuk az első helyet.
Kazuki Nakajima (8. rajtszámú TS050 HYBRID)
„Remek érzés győzni itt a Sebringen – különösen egy ilyen nehéz futamon. Lehet, hogy kívülről nem tűnt annak, de már az első szakaszomon sem volt könnyű dolgom. Amikor a vége előtt beszálltam az autóba, tudtam, már csak az a dolgom, hogy ne kockáztassak, hanem biztonságban beérjek a célba. Amíg száraz volt az út, jól éreztem magam az autóban, de nem így a szakadó esőben. Elképesztően rosszak voltak a látási viszonyok, és alig volt tapadásuk az abroncsoknak, ezért nagyon örültem, amikor végre megláttam a kockás zászlót.”
Fernando Alonso (8. rajtszámú TS050 HYBRID)
„Örömteli nap ez a számunkra. Sok tesztelés és felkészülés után érkeztünk erre a nehéz pályára, de biztosak voltunk abban, hogy jól fogunk szerepelni – különösen, mivel a pole pozícióból rajtolhattunk. A futam elejétől kezdve igyekeztünk kerülni a kockázatot. Az eső kimerített minket, de Kazuki fantasztikusan ment a rossz körülmények között is, így végül sikerült győznünk ezen a történelmi versenyhelyszínen.”
1000 mérföldes Sebring futam
1. 8. rajtszámú TOYOTA GAZOO Racing 253 kör
2. 7. rajtszámú TOYOTA GAZOO Racing +1 kör
3.11. rajtszámú SMP (Aleshin/Petrov/Hartley) +11 kör
4. 37, rajtszámú Jackie Chan DC (Heinemeier-Hansson/King/Stevens) +14 kör
5. 36. rajtszámú Signatech Alpine (Lapierre/Negrao/Thiriet) +14 kör
6. 31. rajtszámú Dragonspeed (Gonzalez/Maldonado/Davidson) +16 kör
„Nagyon elégedett vagyok, hogy a TOYOTA GAZOO Racing csapata és a TS050 HYBRID megszerezte első győzelmét az 1000 mérföldes Sebring futamon. Szereplésünk nem volt könnyű, de végül sikeresen zártuk a versenyt. A csapat összes tagja jól alkalmazkodott az itteni, eltérő követelményekhez, és valóban keményen hajtott ezért az eredményért. Köszönöm nekik és floridai szurkolóinknak is, akik a hosszútávú versenyzés iránti rajongásukkal és lelkesedésükkel igazán különlegessé tették számunkra itteni első látogatásunkat. Remélem, élvezték a versenyt, és azt kívánom mindenkinek, hogy izgalmas és sikeres 12 órás Sebring futamot lásson holnap is.”
Mike Conway (7. rajtszámú TS050 HYBRID):
„Az újabb kettős győzelem jó eredmény minden csapattag számára. A futam első felében szoros volt a küzdelem, de végig keményen hajtottunk. Mindannyiunk számára voltak forró pillanatok, nagyon közel kellett elhaladni a GT autók mellett. A futam vége rendkívül kemény volt, mintha jégen autóztunk volna, különösen a betonfelületeken. Kár, hogy nem győztünk ma, de ott van még Spa és Le Mans, szóval tovább hajtunk majd.”
Kamui Kobayashi (7. rajtszámú TS050 HYBRID)
„A 8. számú autó remekül ment, megérdemelten győzött. Mi is jól küzdöttünk, de a baleset után már nem tudtuk megszorítani őket. Ezzel együtt nem lazítottunk a futam második felében sem, mentünk, ahogy tudtunk, bár nem volt könnyű dolgunk. Mégis fontos, hogy soha nem adjuk fel! A csapat számára remek eredmény a kettős győzelem, ezért köszönöm mindenkinek a kemény munkát. Megtérült a felkészülésbe fektetett energia.”
José María López (7. rajtszámú TS050 HYBRID)
„Gratulálok a 8. rajtszámú autó legénységének, fantasztikusan szerepeltek. Ez tényleg nagyon nehéz futam volt, és ami engem illet, eléggé szenvedtem. Próbáltam utolérni Sébet, de elnéztem egy előzést, amikor egy GT autó mellett mentem el. Pechünk volt, de néha megtörténik az ilyesmi. Mindenesetre hajtottam tovább, ahogy tudtam, szerencsére nem lett nagy baja az autónak, és sikerült célba érni vele. Örülök a második helynek is ezen a nehéz versenyen.”
Sébastien Buemi (8. rajtszámú TS050 HYBRID)
„Nagyon örülök, hogy hosszú idő után ismét sikerült a dobogó tetejére állni. Nehéz futam volt a sűrű mezőny miatt. Az első szakaszon José rendkívül gyors volt, ezért nekem is nagyon kellett hajtanom. El akarunk szakadni a hetes autótól, de az egészen a balesetig, órákon át tíz másodpercen belül volt mögöttünk. Igyekeztem mindent megtenni, hogy kerüljem a kockázatot és nyugodt maradjak. Miután a hetes autó ütközött, kicsit nyugodtabban haladtunk, és dráma nélkül tartottuk az első helyet.
Kazuki Nakajima (8. rajtszámú TS050 HYBRID)
„Remek érzés győzni itt a Sebringen – különösen egy ilyen nehéz futamon. Lehet, hogy kívülről nem tűnt annak, de már az első szakaszomon sem volt könnyű dolgom. Amikor a vége előtt beszálltam az autóba, tudtam, már csak az a dolgom, hogy ne kockáztassak, hanem biztonságban beérjek a célba. Amíg száraz volt az út, jól éreztem magam az autóban, de nem így a szakadó esőben. Elképesztően rosszak voltak a látási viszonyok, és alig volt tapadásuk az abroncsoknak, ezért nagyon örültem, amikor végre megláttam a kockás zászlót.”
Fernando Alonso (8. rajtszámú TS050 HYBRID)
„Örömteli nap ez a számunkra. Sok tesztelés és felkészülés után érkeztünk erre a nehéz pályára, de biztosak voltunk abban, hogy jól fogunk szerepelni – különösen, mivel a pole pozícióból rajtolhattunk. A futam elejétől kezdve igyekeztünk kerülni a kockázatot. Az eső kimerített minket, de Kazuki fantasztikusan ment a rossz körülmények között is, így végül sikerült győznünk ezen a történelmi versenyhelyszínen.”
1000 mérföldes Sebring futam
1. 8. rajtszámú TOYOTA GAZOO Racing 253 kör
2. 7. rajtszámú TOYOTA GAZOO Racing +1 kör
3.11. rajtszámú SMP (Aleshin/Petrov/Hartley) +11 kör
4. 37, rajtszámú Jackie Chan DC (Heinemeier-Hansson/King/Stevens) +14 kör
5. 36. rajtszámú Signatech Alpine (Lapierre/Negrao/Thiriet) +14 kör
6. 31. rajtszámú Dragonspeed (Gonzalez/Maldonado/Davidson) +16 kör