Hírek
Teszt: Citroën C5 Aircross
- Közzétette: CarNet Invest
- Hírek
A Citroën C5 Aircross megmutatja, hogy egy SUV lehet otthonos és barátságos karakterű is, a 130 lovas dízelmotorjával takarékos, tágas belterével jól használható a francia szabadidő-autó.
Úgy felült a Citroën a szabadidő-autó-hullámra, hogy már a legkisebbtől egészen a legnagyobb modelljükig mindegyik ilyen magas vagy annak látszani akaró, kedvesen pufi teremtés. Ettől pedig roppant szimpatikusak.
Igazán jó látni, hogy a franciák megint rájöttek arra, kifizetődő tulajdonság az őszinteség. Ők kényelmesen suhanó, lágyan ringató autókat tudnak nagy magabiztossággal gyártani, ezért a Citroën most épp újra ezt teszi.
Úgy felült a Citroën a szabadidő-autó-hullámra, hogy már a legkisebbtől egészen a legnagyobb modelljükig mindegyik ilyen magas vagy annak látszani akaró, kedvesen pufi teremtés. Ettől pedig roppant szimpatikusak.
Igazán jó látni, hogy a franciák megint rájöttek arra, kifizetődő tulajdonság az őszinteség. Ők kényelmesen suhanó, lágyan ringató autókat tudnak nagy magabiztossággal gyártani, ezért a Citroën most épp újra ezt teszi.
Elsőkerék-hajtása ellenére is kedveltem a C5-öst. Leginkább a karakterét. Tudják, a limuzint, ami távoli leszármazottja a csodálatos DS-nek. De sajnos a piac egy idő után nem tartott igényt az ilyesmi középkategóriás krémességre, ezért most a C5 Aircross lett. Ami mi más lehetne, mint egy újabb SUV.
Láthatóan nem annyira funky, mint a kisebb Citroënek, de azért ennek szintén olyan barátságos ábrázata van még ezzel együtt is. Nincs ma ennél jámborabb SUV. Sok új elem nincs rajta, csak mindenből egy kicsitt nagyobb oszlik el a duzzadtabb felületen. Egész magas orra van, ennek tetején trónol a krómlécbe gyógyított márkajelzés és a megduplázott kettős menetfény, alatta egy emelettel a hűtőrácsot fogják közre a LED-es fényszórók. Itt jegyeztném meg, hogy ködlámpával megoldani a kanyarfényt kifejezetten ciki egy olyan márkánál, amelynél már a ’60-as évek végén képesek voltak ezt rendesen megcsinálni a főfényszóróban.
Gusztusos rajta ez a vulkánvörös fényezés, napsütésben egészen élénk narancssárgává válik a nagy bakancsformán és passzol hozzá a pár fehér kiegészítő, amik a lökhárítóra, az első ajtók elejére és a tetőléc aljára kerültek. Egyébként a C5 Aircrosst egész sok rendes színben lehet kapni, szóval nem ajánlatos leragadni a feketénél vagy szürkénél, mert az kinyírja ezt a formát, amit plüssben is elfogadnék bármikor.
Láthatóan nem annyira funky, mint a kisebb Citroënek, de azért ennek szintén olyan barátságos ábrázata van még ezzel együtt is. Nincs ma ennél jámborabb SUV. Sok új elem nincs rajta, csak mindenből egy kicsitt nagyobb oszlik el a duzzadtabb felületen. Egész magas orra van, ennek tetején trónol a krómlécbe gyógyított márkajelzés és a megduplázott kettős menetfény, alatta egy emelettel a hűtőrácsot fogják közre a LED-es fényszórók. Itt jegyeztném meg, hogy ködlámpával megoldani a kanyarfényt kifejezetten ciki egy olyan márkánál, amelynél már a ’60-as évek végén képesek voltak ezt rendesen megcsinálni a főfényszóróban.
Gusztusos rajta ez a vulkánvörös fényezés, napsütésben egészen élénk narancssárgává válik a nagy bakancsformán és passzol hozzá a pár fehér kiegészítő, amik a lökhárítóra, az első ajtók elejére és a tetőléc aljára kerültek. Egyébként a C5 Aircrosst egész sok rendes színben lehet kapni, szóval nem ajánlatos leragadni a feketénél vagy szürkénél, mert az kinyírja ezt a formát, amit plüssben is elfogadnék bármikor.
Érdekes, hogy egész sokféle részletet pakoltak fel rá, mégsem lett bántóan bazári. Eleve ott vannak a terepjárósító műanyagok körbe az autón, a légiesen rajzolt felnik, megfeketítették az első tetőoszlopot is, mellé egészen vastag krómkeret nőtt az ajtók köré hanyattesett U alakban. Mégis összeáll – már akinek persze -, ez varázslat.
Fényeiről pedig este is azonnal felismerhető a Citroën C5 Aircross, különösen a háromdimenziós hátsó lámpa összesen nyolc, vörösen izzó téglalapja látványos húzás. Nehezen, de épphogy megmenti az ordítóan kamu kipufogók látványát. Ahol viszont ennyi ötlet van, ott talán belefér ez az apróság.
Olyan otthonos a C5 Aircross belseje, hogy kedvem lett volna takarót és párnát hozni minden úthoz. Annak ellenére van így, hogy fekete és szürke színekből gazdálkodik, viszont a formák és a narancs cérna elviszi az egészet. Ezek a lekerekített négyszögek mindenféle változatban remekül működnek, de leginkább az első két ülés marasztalóan foteles, pihepuha. Ennek megfelelően persze oldaltartása nem sok akad, de hegyeset kanyarodni egyébként sem ezzel az autóval kell. A műanyagok textúrája képes feledtetni, hogy a látványnál egy fokkal keményebbek és a motívumokat is következetesen használták. Igényesen néz ki az egész.
A cikk tovább folytatódik a vezess.hu oldalon: https://www.vezess.hu/ujauto-teszt/2019/03/06/citroen-c5-aircross-1-5-hdi-teszt/
Fényeiről pedig este is azonnal felismerhető a Citroën C5 Aircross, különösen a háromdimenziós hátsó lámpa összesen nyolc, vörösen izzó téglalapja látványos húzás. Nehezen, de épphogy megmenti az ordítóan kamu kipufogók látványát. Ahol viszont ennyi ötlet van, ott talán belefér ez az apróság.
Olyan otthonos a C5 Aircross belseje, hogy kedvem lett volna takarót és párnát hozni minden úthoz. Annak ellenére van így, hogy fekete és szürke színekből gazdálkodik, viszont a formák és a narancs cérna elviszi az egészet. Ezek a lekerekített négyszögek mindenféle változatban remekül működnek, de leginkább az első két ülés marasztalóan foteles, pihepuha. Ennek megfelelően persze oldaltartása nem sok akad, de hegyeset kanyarodni egyébként sem ezzel az autóval kell. A műanyagok textúrája képes feledtetni, hogy a látványnál egy fokkal keményebbek és a motívumokat is következetesen használták. Igényesen néz ki az egész.
A cikk tovább folytatódik a vezess.hu oldalon: https://www.vezess.hu/ujauto-teszt/2019/03/06/citroen-c5-aircross-1-5-hdi-teszt/