Hírek
Új Mazda3 negyedik generáció
- Közzétette: CarNet Invest
- Hírek
A kifutó Mazda3 a szépségével lopta be magát a szívünkbe. Nagy volt a kockázat, hogy az új generációval elrontják a 3-as legfőbb vonzerejét, hisz nehéz egy szép, látványos, izgalmas modell utódjával tovább fokozni a hatást.
A Mazdának most sikerült!
Műszakilag még nem hozott nagy újdonságot az új Mazda3, de fog, ugyanis ősszel már nálunk is kapható lesz a benzines, de időnként dízelesen kompressziógyújtással működő Skyactiv-X motoros változat. Addig be kell érnünk a kétliteres benzinmotorral és az 1,8 literes dízellel, valamint az ötajtós modell fantasztikus szépségével. Az új 3-as szedán kivitelben is kapható, amire leginkább a szép-de-semmi-különös-olyan-mint-eddig-volt jelzőt tudnám alkalmazni.
A Mazdának most sikerült!
Műszakilag még nem hozott nagy újdonságot az új Mazda3, de fog, ugyanis ősszel már nálunk is kapható lesz a benzines, de időnként dízelesen kompressziógyújtással működő Skyactiv-X motoros változat. Addig be kell érnünk a kétliteres benzinmotorral és az 1,8 literes dízellel, valamint az ötajtós modell fantasztikus szépségével. Az új 3-as szedán kivitelben is kapható, amire leginkább a szép-de-semmi-különös-olyan-mint-eddig-volt jelzőt tudnám alkalmazni.
A kocsik már rendelhetők nálunk is, de az új 3-as Mazdára már korábban felvettek jó pár előrendelést. Nem is csoda: ez a kocsi már a fényképeivel remekül eladja magát. Pedig nem csak a forma fejlődött a modellváltással, az utastérben is sok a látványos és pozitív változás.
Parázs vita kerekedett a szerkesztőségi levelezőlistán arról, hogy most akkor ez a kocsi tényleg szép-e. Nos: egyelőre én vagyok az egyetlen, aki látta élőben, és nekem higgyenek: igen! Az oldalél nélküli profil, amelyen kilőtt nyílvessző formájába áll össze a fény, a nagy, sötét hűtőmaszk, amelyben lebegni látszik az embléma, a kicsi, gonosz és gyönyörű lámpák, a hosszú orr valami egészen különleges egységgé áll össze, és ez igencsak pezsdítő a ma kissé unalmassá, egyformává uniformizálódott alsó-középkategóriás mezőnyben. Az új dizájnt nem lehet lopással vádolni, de azért nem lennék meglepve, ha a tervező látott volna munka közben egy szép Alfa Brerát valamikor az alkotómunka során.
Parázs vita kerekedett a szerkesztőségi levelezőlistán arról, hogy most akkor ez a kocsi tényleg szép-e. Nos: egyelőre én vagyok az egyetlen, aki látta élőben, és nekem higgyenek: igen! Az oldalél nélküli profil, amelyen kilőtt nyílvessző formájába áll össze a fény, a nagy, sötét hűtőmaszk, amelyben lebegni látszik az embléma, a kicsi, gonosz és gyönyörű lámpák, a hosszú orr valami egészen különleges egységgé áll össze, és ez igencsak pezsdítő a ma kissé unalmassá, egyformává uniformizálódott alsó-középkategóriás mezőnyben. Az új dizájnt nem lehet lopással vádolni, de azért nem lennék meglepve, ha a tervező látott volna munka közben egy szép Alfa Brerát valamikor az alkotómunka során.
Szóval ha a képek alapján nem tetszik a forma, még ne ítéljenek elsőre, tessék megvárni, amíg az első hús-vér hazai példányok megjelennek az utakon (az első magyar rendszámra váró Mazda3-asok már az országban vannak), és meglátják, mennyire remekül működik 3D-ben ez a hullámzó, fényekkel játszó lemezmunka a valóságban.
Egy dolog van csak, ami nincs végiggondolva a formán: az első rendszám elhelyezése. Pontosabban végig van az is. Direkt megkérdeztem Kota Beppu urat, a Mazda3 japán programmenedzserét, hogy a szintén elsőrendszám-mentesre tervezett előző Mazda3 után hogyan sikerült megint megfeledkezni az Európában jellemző méretű plakett helyigényéről. Beppu szan azt mondta, hogy nem feledkeztek meg róla, sőt: a hűtőmaszk alsó részén a kiterjesztett szárnypár motívumot az eredeti tervekhez képest kevésbé csúcsosra kellett venni, hogy beférjen a böszme nagy hülye rendszámunk a hűtőrácsra erősített kerettel. De ezzel együtt nem akarták a gombhoz formálni a kabátot, meg aztán úgyis hisznek abban, hogy hamarosan jön a digitális jármű-azonosítás és nem lesz szükség úgy a rendszámra, ahogy azt ma ismerjük.
Érdemes még megemlíteni a már régebbről ismerős Mazda-bordó (Soul Red Crystal, hivatalosan) mellé érkező, szintén nagyon jellegzetes színt, a Polymetal szürkét (amit csak az ötajtós kaphat meg). Az alumínium szemcsékkel és áttetsző pigmentekkel felütött szürke valami egészen különlegesen néz ki, tónusa pedig a fényviszonyoktól függően változik, így álltában is él, mozog vele az autó.
Egy dolog van csak, ami nincs végiggondolva a formán: az első rendszám elhelyezése. Pontosabban végig van az is. Direkt megkérdeztem Kota Beppu urat, a Mazda3 japán programmenedzserét, hogy a szintén elsőrendszám-mentesre tervezett előző Mazda3 után hogyan sikerült megint megfeledkezni az Európában jellemző méretű plakett helyigényéről. Beppu szan azt mondta, hogy nem feledkeztek meg róla, sőt: a hűtőmaszk alsó részén a kiterjesztett szárnypár motívumot az eredeti tervekhez képest kevésbé csúcsosra kellett venni, hogy beférjen a böszme nagy hülye rendszámunk a hűtőrácsra erősített kerettel. De ezzel együtt nem akarták a gombhoz formálni a kabátot, meg aztán úgyis hisznek abban, hogy hamarosan jön a digitális jármű-azonosítás és nem lesz szükség úgy a rendszámra, ahogy azt ma ismerjük.
Érdemes még megemlíteni a már régebbről ismerős Mazda-bordó (Soul Red Crystal, hivatalosan) mellé érkező, szintén nagyon jellegzetes színt, a Polymetal szürkét (amit csak az ötajtós kaphat meg). Az alumínium szemcsékkel és áttetsző pigmentekkel felütött szürke valami egészen különlegesen néz ki, tónusa pedig a fényviszonyoktól függően változik, így álltában is él, mozog vele az autó.
Végre odabent is van élet egy szép Mazdában! A kifutó 3-as és a 6-os sokkal szürkébb, unalmasabb belül, mint amire a külső megjelenése alapján számít az ember. Az új 3-as utasterét sem lehet különösebben izgalmasnak nevezni, de az egyszerűségében szép, masszivitást és minőséget sugalló berendezés a meredeken lezuhanó, kicsit retrós, 30-40 évvel ezelőtti amerikai és Amerikát utánzó japán autókra emlékeztető műszerfal-kialakítással és a háromküllős, sportosan egyszerű kormánnyal nagyon szimpatikus.
Most, amikor már kezdünk megcsömörleni az érintőképernyőktől és a virtualitástól, a Mazda3 keskeny, nem tolakodó főképernyője, a virtuális betéttel együtt is analóg hatású műszeregysége és ez a kellemesen klasszikus, egyszerű szellőzőrostélysor barátságos, otthonos érzést ad annak, aki az ezredforduló előtt szerzett jogosítványt, de szerintem annak is tetszik, aki már úgy nőtt fel, hogy sosem látott igazi papírtérképet az autóban.
A cikk tovább folytatódik a vezess.hu oldalon: https://www.vezess.hu/ujauto-teszt/2019/02/25/uj-mazda3-vagy-izgalmas-vagy-csaladi/
Most, amikor már kezdünk megcsömörleni az érintőképernyőktől és a virtualitástól, a Mazda3 keskeny, nem tolakodó főképernyője, a virtuális betéttel együtt is analóg hatású műszeregysége és ez a kellemesen klasszikus, egyszerű szellőzőrostélysor barátságos, otthonos érzést ad annak, aki az ezredforduló előtt szerzett jogosítványt, de szerintem annak is tetszik, aki már úgy nőtt fel, hogy sosem látott igazi papírtérképet az autóban.
A cikk tovább folytatódik a vezess.hu oldalon: https://www.vezess.hu/ujauto-teszt/2019/02/25/uj-mazda3-vagy-izgalmas-vagy-csaladi/