Hírek
Ford városi csomagkézbesítő
- Közzétette: CarNet Invest
- Hírek
A Ford új csomagkézbesítési megoldása felgyorsíthatja a kiszállításokat, mérsékelheti az utak zsúfoltságát és a levegőszennyezést.
Ha legközelebb pulóvert rendel, akkor az talán már egy új – jelenleg Londonban tesztelés alatt álló – “guruló raktárból” érkezik majd Önhöz. Ez a szolgáltatás egyaránt alkalmas lehet az utak zsúfoltsága és a károsanyag-kibocsátás mérséklésére, illetve a kiszállítási idő lerövidítésére. Az európai online kereskedelem az élelmiszertől a ruházatig minden téren látványosan bővül.
A kézbesítendő csomagok száma várhatóan megduplázódik a következő tíz év során.* Ezeket a kiszállításokat elsősorban kisáruszállítókkal végzik, ami sok városban növeli az utak zsúfoltságát.
Ha legközelebb pulóvert rendel, akkor az talán már egy új – jelenleg Londonban tesztelés alatt álló – “guruló raktárból” érkezik majd Önhöz. Ez a szolgáltatás egyaránt alkalmas lehet az utak zsúfoltsága és a károsanyag-kibocsátás mérséklésére, illetve a kiszállítási idő lerövidítésére. Az európai online kereskedelem az élelmiszertől a ruházatig minden téren látványosan bővül.
A kézbesítendő csomagok száma várhatóan megduplázódik a következő tíz év során.* Ezeket a kiszállításokat elsősorban kisáruszállítókkal végzik, ami sok városban növeli az utak zsúfoltságát.
A kiszállítással foglalkozó vállalkozások egyre nagyobb nyomás alatt állnak, hogy minél rövidebb idő alatt, a lehető legolcsóbban kézbesítsék ki a lehető legtöbb küldeményt, miközben továbbra is gondoskodniuk kell dolgozóik számára a megfelelő munkakörülményekről, illetve a környezetvédelmi elvárások betartásáról.
A Ford és a Gnewt by Menzies Distribution által jelenleg közösen tesztelt új, digitális kézbesítési szolgáltatás hatékonyan képes koordinálni többféle kiszállítási módot – beleértve a gyalogos, illetve a későbbiekben a kerékpáros kézbesítést is.
A tesztüzem során a Gnewt “ajtóig történő” kiszállítását a Ford intelligens, felhő-alapú, multimodális útvonaltervező és logisztikai szoftvere, a MoDe:Link vezérli, ami a raktártól a küszöbünkig a csomagszállítás összes lépéséről gondoskodik. Ez hasznos segítséget jelenthet a kézbesítő cégek, a flottamenedzserek, a logisztikai és ételkiszállító cégek számára, hogy optimalizálják folyamataikat és javítsák a kiszállító járművek kihasználtságát, ezzel pedig pénzt és időt takarítsanak meg, miközben bővül a kapacitásuk.
A tesztüzem során a Gnewt “ajtóig történő” kiszállítását a Ford intelligens, felhő-alapú, multimodális útvonaltervező és logisztikai szoftvere, a MoDe:Link vezérli, ami a raktártól a küszöbünkig a csomagszállítás összes lépéséről gondoskodik. Ez hasznos segítséget jelenthet a kézbesítő cégek, a flottamenedzserek, a logisztikai és ételkiszállító cégek számára, hogy optimalizálják folyamataikat és javítsák a kiszállító járművek kihasználtságát, ezzel pedig pénzt és időt takarítsanak meg, miközben bővül a kapacitásuk.
A Ford és a Gnewt by Menzies Distribution által jelenleg közösen tesztelt új, digitális kézbesítési szolgáltatás hatékonyan képes koordinálni többféle kiszállítási módot – beleértve a gyalogos, illetve a későbbiekben a kerékpáros kézbesítést is.
A tesztüzem során a Gnewt “ajtóig történő” kiszállítását a Ford intelligens, felhő-alapú, multimodális útvonaltervező és logisztikai szoftvere, a MoDe:Link vezérli, ami a raktártól a küszöbünkig a csomagszállítás összes lépéséről gondoskodik. Ez hasznos segítséget jelenthet a kézbesítő cégek, a flottamenedzserek, a logisztikai és ételkiszállító cégek számára, hogy optimalizálják folyamataikat és javítsák a kiszállító járművek kihasználtságát, ezzel pedig pénzt és időt takarítsanak meg, miközben bővül a kapacitásuk.
Ugyanakkor ez a szolgáltatás arra is alkalmas lehet, hogy jobb vásárlói élményt nyújtson, hiszen kedvezőbb kézbesítési időpontokat kínál, és egyben csökkenti a költségeket, illetve a gyorsabb fordulókat elvégző áruszállító járműveknek köszönhetően lerövidíti a megrendeléstől a kézbesítésig eltelő időt. Mindemellett a szolgáltatás a kirakodás felgyorsítása révén a nagyvárosi utak zsúfoltságát és a levegő szennyezettségét is mérsékelheti.
„Célunk az, hogy a nagyobb járművek – vagyis általában az áruszállítók – elsősorban a kevésbé zsúfolt környezetben dolgozzanak, vagyis ott, ahol a legjobban kihasználható a teljesítményük,” mondta el Tom Thompson, a Ford Mobility projektvezetője. „Ugyanakkor a kiszállítás városi környezetben zajló, utolsó szakaszában (ahol a zsúfoltság és a parkolóhelyek hiánya problémát jelent) ésszerű dolog átrakodni a kézbesítendő tételeket, és kisebb, praktikus, illetve költséghatékony kiszállítási megoldásokat használni.”
A Ford elkötelezetten dolgozik azon, hogy az innováció, a technológia és a partnerségek segítségével küzdje le a városi mobilitás kihívásait – különösen a termékek és szolgáltatások kiszállítása terén. A „guruló raktár” elképzelést úgy dolgozták ki, hogy az kompatibilis legyen a Ford és más gyártók áruszállító járműveivel is. Ezek a járművek dinamikus kézbesítési központként működnek, amelyek begyűjtik a termékeket a raktárból, majd rövid időre megállnak az egyes rakományok szempontjából leghatékonyabbnak számító, stratégiai pontokon. A Ford által szabadalmaztatott szoftver-platform koordinálja a járművek mozgását a közelben dolgozó gyalogos kézbesítőkkel (vagy a későbbiekben biciklis kézbesítőkkel, drónokkal, illetve önvezető robotokkal), hogy azok végezzék el a kiszállítások utolsó szakaszát.
A tesztüzem során a Gnewt “ajtóig történő” kiszállítását a Ford intelligens, felhő-alapú, multimodális útvonaltervező és logisztikai szoftvere, a MoDe:Link vezérli, ami a raktártól a küszöbünkig a csomagszállítás összes lépéséről gondoskodik. Ez hasznos segítséget jelenthet a kézbesítő cégek, a flottamenedzserek, a logisztikai és ételkiszállító cégek számára, hogy optimalizálják folyamataikat és javítsák a kiszállító járművek kihasználtságát, ezzel pedig pénzt és időt takarítsanak meg, miközben bővül a kapacitásuk.
Ugyanakkor ez a szolgáltatás arra is alkalmas lehet, hogy jobb vásárlói élményt nyújtson, hiszen kedvezőbb kézbesítési időpontokat kínál, és egyben csökkenti a költségeket, illetve a gyorsabb fordulókat elvégző áruszállító járműveknek köszönhetően lerövidíti a megrendeléstől a kézbesítésig eltelő időt. Mindemellett a szolgáltatás a kirakodás felgyorsítása révén a nagyvárosi utak zsúfoltságát és a levegő szennyezettségét is mérsékelheti.
„Célunk az, hogy a nagyobb járművek – vagyis általában az áruszállítók – elsősorban a kevésbé zsúfolt környezetben dolgozzanak, vagyis ott, ahol a legjobban kihasználható a teljesítményük,” mondta el Tom Thompson, a Ford Mobility projektvezetője. „Ugyanakkor a kiszállítás városi környezetben zajló, utolsó szakaszában (ahol a zsúfoltság és a parkolóhelyek hiánya problémát jelent) ésszerű dolog átrakodni a kézbesítendő tételeket, és kisebb, praktikus, illetve költséghatékony kiszállítási megoldásokat használni.”
A Ford elkötelezetten dolgozik azon, hogy az innováció, a technológia és a partnerségek segítségével küzdje le a városi mobilitás kihívásait – különösen a termékek és szolgáltatások kiszállítása terén. A „guruló raktár” elképzelést úgy dolgozták ki, hogy az kompatibilis legyen a Ford és más gyártók áruszállító járműveivel is. Ezek a járművek dinamikus kézbesítési központként működnek, amelyek begyűjtik a termékeket a raktárból, majd rövid időre megállnak az egyes rakományok szempontjából leghatékonyabbnak számító, stratégiai pontokon. A Ford által szabadalmaztatott szoftver-platform koordinálja a járművek mozgását a közelben dolgozó gyalogos kézbesítőkkel (vagy a későbbiekben biciklis kézbesítőkkel, drónokkal, illetve önvezető robotokkal), hogy azok végezzék el a kiszállítások utolsó szakaszát.
Intelligens, fenntartható kiszállítás
Az ilyen multimodális kézbesítés gyorsabb, olcsóbb, illetve nagyobb kapacitású lehet annál a rendszernél, ahol kizárólag áruszállító járműveket használnak.*** A Ford számításai szerint egy multimodális hálózat részeként egy áruszállító jármű és egy négy gyalogos vagy biciklis kézbesítőből álló csapat adott idő alatt ugyanannyi csomagot képes célba juttatni, mint öt áruszállító jármű.
A szolgáltatás londoni tesztüzeme során a Ford partnere a Gnewt nevű fenntartható, városi csomagkézbesítő vállalkozás, ami 2018-ban elnyerte az Egyesült Királyságban az év fenntartható logisztikai vállalkozásának járó díjat.
A Gnewt üzemelteti a legnagyobb, tisztán elektromos hajtású kiszállító flottát az Egyesült Királyságban – több mint 70 elektromos áruszállítót –, és úttörő szerepet játszott a fenntartható, ajtóig történő kézbesítések bevezetésében. Vezető kereskedelmi, e-kereskedelmi és logisztika vállalatokkal együttműködve a cég évi hárommillió csomagot szállít ki a londoni fogyasztóknak és vállalkozásoknak.
Az FTC2050 kutatási projekt keretében közösen dolgozva a Transport for London nevű szervezettel illetve több egyetemmel, a Gnewt figyelemmel követi a városi kiszállító szolgáltatásokat, hogy felmérje, hogyan befolyásolja az új rendszer a kiszállításokhoz használt járművek számát és a károsanyag-kibocsátást. ***
„Meg akarjuk változtatni, ahogyan az árukat a városainkban szállítjuk,” mondta el Sam Clarke, a Gnewt alapítója és üzletfejlesztési vezetője. „Szeretnénk átlátni, hogy a multimodális kézbesítés miként válhat vállalkozásunk, ügyfeleink, illetve a gyaloglás és biciklizés egészséges volta miatt dolgozóink javára is. Nagyon boldogok vagyunk, hogy a Forddal dolgozhatunk és segíthetünk egy forradalmi, új szoftveres megoldás tesztelésében.”
A kiszállítás utolsó szakasza
Az Egyesült Királyság kormánya felismerte, hogy szükség van intelligens kiszállítási megoldásokra a városi környezetben, ezért nyílt konzultációt hirdetett a kiszállítások utolsó szakaszának, illetve a fenntarthatóbb módon működő kiszállítási lehetőségek vizsgálatára. A Ford jelenleg egy olyan felhívásnak tesz eleget, amelynek célja, hogy felmérje a mikro 7járművek, elektromos teherszállító kerékpárok és a logisztika hatékonyságát javító intézkedések pozitív hatásait.****
„A fuvarozás és kiszállítás létfontosságú szerepet játszik London gazdaságának működésében, hiszen a háztartások kiadásainak felét az ilyen jellegű áruforgalom teszi ki,” Nyilatkozta Michael Hurwitz, a Transport for London közlekedési innovációért felelős igazgatója. „Ugyanakkor az utak zsúfoltsága és az erős légszennyezettség a város legsúlyosabb problémái közé tartoznak. Ez az új megoldás kulcsszerepet játszhat a légszennyezettség és az utak zsúfoltságának enyhítésében. Elismerést érdemel, és követendő példaként szolgál mások számára, ahogy a Ford egy új technológia segítségével megváltoztatja az otthonaink és vállalkozásaink ellátását szolgáló modellt.”
A Ford a legnagyobb európai haszongépjármű-márka, és ilyen minőségében a vállalat számos, a londonihoz hasonló kezdeményezésen dolgozik, amelyekkel a jövő városaiban kezelhetővé válhatnak a városi mobilitáshoz és kiszállításokhoz kapcsolódó problémák.
Az Egyesült Királyságban a Ford a Transport for London szervezetével közösen dolgozik egy, a városban elsősorban elektromos hajtással működő, hálózatról tölthető hibrid Transit áruszállítók tesztüzemét szolgáló projekten. Ezt a kísérleti programot idén kiterjesztik a spanyolországi Valencia és a németországi Köln városára is. Az USA-ban az önvezető járművek fémjelezte jövőre történő felkészülés jegyében a Ford tovább folytatja kutatásait a városi kiszállítások terén. A Ford a Postmates nevű, igény szerinti kiszállítási platformmal közösen dolgozik egy önvezető kézbesítési szolgáltatás tesztelésén Miamiban és Miami Beachen.
Az ilyen multimodális kézbesítés gyorsabb, olcsóbb, illetve nagyobb kapacitású lehet annál a rendszernél, ahol kizárólag áruszállító járműveket használnak.*** A Ford számításai szerint egy multimodális hálózat részeként egy áruszállító jármű és egy négy gyalogos vagy biciklis kézbesítőből álló csapat adott idő alatt ugyanannyi csomagot képes célba juttatni, mint öt áruszállító jármű.
A szolgáltatás londoni tesztüzeme során a Ford partnere a Gnewt nevű fenntartható, városi csomagkézbesítő vállalkozás, ami 2018-ban elnyerte az Egyesült Királyságban az év fenntartható logisztikai vállalkozásának járó díjat.
A Gnewt üzemelteti a legnagyobb, tisztán elektromos hajtású kiszállító flottát az Egyesült Királyságban – több mint 70 elektromos áruszállítót –, és úttörő szerepet játszott a fenntartható, ajtóig történő kézbesítések bevezetésében. Vezető kereskedelmi, e-kereskedelmi és logisztika vállalatokkal együttműködve a cég évi hárommillió csomagot szállít ki a londoni fogyasztóknak és vállalkozásoknak.
Az FTC2050 kutatási projekt keretében közösen dolgozva a Transport for London nevű szervezettel illetve több egyetemmel, a Gnewt figyelemmel követi a városi kiszállító szolgáltatásokat, hogy felmérje, hogyan befolyásolja az új rendszer a kiszállításokhoz használt járművek számát és a károsanyag-kibocsátást. ***
„Meg akarjuk változtatni, ahogyan az árukat a városainkban szállítjuk,” mondta el Sam Clarke, a Gnewt alapítója és üzletfejlesztési vezetője. „Szeretnénk átlátni, hogy a multimodális kézbesítés miként válhat vállalkozásunk, ügyfeleink, illetve a gyaloglás és biciklizés egészséges volta miatt dolgozóink javára is. Nagyon boldogok vagyunk, hogy a Forddal dolgozhatunk és segíthetünk egy forradalmi, új szoftveres megoldás tesztelésében.”
A kiszállítás utolsó szakasza
Az Egyesült Királyság kormánya felismerte, hogy szükség van intelligens kiszállítási megoldásokra a városi környezetben, ezért nyílt konzultációt hirdetett a kiszállítások utolsó szakaszának, illetve a fenntarthatóbb módon működő kiszállítási lehetőségek vizsgálatára. A Ford jelenleg egy olyan felhívásnak tesz eleget, amelynek célja, hogy felmérje a mikro 7járművek, elektromos teherszállító kerékpárok és a logisztika hatékonyságát javító intézkedések pozitív hatásait.****
„A fuvarozás és kiszállítás létfontosságú szerepet játszik London gazdaságának működésében, hiszen a háztartások kiadásainak felét az ilyen jellegű áruforgalom teszi ki,” Nyilatkozta Michael Hurwitz, a Transport for London közlekedési innovációért felelős igazgatója. „Ugyanakkor az utak zsúfoltsága és az erős légszennyezettség a város legsúlyosabb problémái közé tartoznak. Ez az új megoldás kulcsszerepet játszhat a légszennyezettség és az utak zsúfoltságának enyhítésében. Elismerést érdemel, és követendő példaként szolgál mások számára, ahogy a Ford egy új technológia segítségével megváltoztatja az otthonaink és vállalkozásaink ellátását szolgáló modellt.”
A Ford a legnagyobb európai haszongépjármű-márka, és ilyen minőségében a vállalat számos, a londonihoz hasonló kezdeményezésen dolgozik, amelyekkel a jövő városaiban kezelhetővé válhatnak a városi mobilitáshoz és kiszállításokhoz kapcsolódó problémák.
Az Egyesült Királyságban a Ford a Transport for London szervezetével közösen dolgozik egy, a városban elsősorban elektromos hajtással működő, hálózatról tölthető hibrid Transit áruszállítók tesztüzemét szolgáló projekten. Ezt a kísérleti programot idén kiterjesztik a spanyolországi Valencia és a németországi Köln városára is. Az USA-ban az önvezető járművek fémjelezte jövőre történő felkészülés jegyében a Ford tovább folytatja kutatásait a városi kiszállítások terén. A Ford a Postmates nevű, igény szerinti kiszállítási platformmal közösen dolgozik egy önvezető kézbesítési szolgáltatás tesztelésén Miamiban és Miami Beachen.