Hírek

Szabadidő-autó tiszta dízellel

Ugyan a Peugeot 3008-as nem a legfrissebb modell, de az 1,5-ös, tiszta dízelmotorja igen. Ezzel is kipróbáltuk a francia kompakt SUV-t.

Tíz évvel ezelőtti, 2008-as bemutatkozásakor a Peugeot 3008-as még kompakt méretű crossoverként próbált helytállni. Azóta az SUV-őrület szinte minden mást elsöpört a piacon, így a 2016-ban befutott második generációs 3008-as már okosan maga is szabadidő-autónak öltözött, miközben megpróbált továbbra is praktikusnak, jól használhatónak maradni.

Az új 3008-ast próbáltuk már durván két évvel ezelőtt is, akkor a 120 lóerős 1,6-os dízelmotoros változat járt nálunk, a mostani alanyunk pedig a nemrég bemutatott 1,5-ös, tiszta és takarékos dízelmotorral érkezett a szerkesztőségbe.
Alaposan különbözik a jelenlegi 3008-as az elődjétől, aminél a 4447 mm-es hossza 8 centivel, míg a 2675 mm-es tengelytávja 6 centiméterrel lett hosszabb a generációváltáskor. Formája kissé eltér megszokott gömbölyded kompakt-SUV-vonaltól, és szerencsére maradt energia arra is, hogy pár látványos megoldást faragjanak az autóra.

Ilyen a húzott lámpatesttől szúrós tekintetű orr, a furcsa, 3D-s hatású háttér előtt lebegő hatalmas oroszlán elöl, vagy a függőleges, oroszlánkarmolásnak is látható három függőleges csíkból álló lámpatest hátul. Aránylag bumfordi testét oldalról a magasra húzott fekete betétek simítják karcsúra, és jól állnak neki a lemezdomborítások, sötétített hátsó üvegek is, műanyag kerékívek is.
Külsejénél jóval forradalmibb az autó belseje. A márka modelljeinél jellemző apró, alacsonyra szerelt kormány miatt szinte kong az autó belseje, annyira tágasnak látszik a hagyományos méretű után.

Ugyan a 3008-as a vele közeli rokon 308-assal közös padlólemezre épül – ami EMP2 névre hallgat – de más-más tengelytávot hoztak ki belőle a különböző modellekben. A 308-asban ez 262, a 308 SW-ben 273 centiméter, míg a 3008-asban ez 267,5 cm, ami kicsit rövidebb, mint a nemrég már kipróbált Peugeot 308 SW tengelytávja. Ennek ellenére a 3008-as mégis tágasabb, hely elöl is, hátul is van benne elegendő, ami többek között a magas építésnek köszönhető. Igaz, az üvegtető miatt valamivel közelebb van a plafon, mint kéne.
Belsejében a viccesen kicsike, klassz fogású kormány, a magasra épített, teljesen digitális, változtatható grafikájú műszerfal, valamint a zongorabillentyű-szerű kapcsolósor és a kapcsolható hangulatvilágítás az, ami sajátos ízt ad az utastérnek. Szintén okos húzás, hogy az olcsó műanyagokra vékony textilt feszítettek, amitől sokkal barátságosabbnak tűnnek ezek a felületek is a sok alapból puha mellett. Ülései jól tartanak, kellően komfortosak, ülésfűtéssel, illetve a masszázsfunkcióval pedig könnyedén elviselhető bennük a hosszabb utazás is, pláne, hogy elöl az ülőlap hosszúsága is állítható.

Francia autóként praktikumban is kell valamit mutatnia az autónak, így tele van nagy, jól használható rekeszekkel, üregekkel az utastér, az alapból 520 literes csomagtartó lehajtott hátsó háttámlákkal 1482 literes is lehet. Feneke dupla, aminek a mozgatható padlólemeze félig felnyitva nagyon civilizált módon rögzíthető. Az alsó szinten pótkeréknek is van helye, hosszú dolgok szállításánál az anyósülés támláját lehet előrefektetni, így létra, szörfdeszka, akármi elfér benne. Praktikus a láblendítéssel is nyitható, illetve csukható csomagtérajtó is, ha dobozzal a kézben toporog valaki az autó fenekénél.

A cikk tovább folytatódik a vezess.hu oldalon: https://www.vezess.hu/ujauto-teszt/2018/12/17/peugeot-3008-teszt-szabadido-auto-tiszta-dizellel/
1994 - 2024 © Minden jog fenntartva. Készítette Kovács Gergely