Hírek
FORD - A közlekedés jövője
- Közzétette: CarNet Invest
- Hírek
A holnapi balesetek helyszíne már ma is azonosítható: a Ford bemutatta, hogy a big data adatelemzés hogyan teheti biztonságosabbá a városokat
Gyakran csak a balesetek bekövetkezése után derül ki bizonyos kereszteződésekről vagy útszakaszokról, hogy veszélyt jelentenek az autóvezetőkre, kerékpárosokra és gyalogosokra nézve.
Most a Ford kidolgozott egy eszközt, aminek révén big data adatelemzéssel azonosíthatók azok a helyszínek, amelyek az intézkedések hiányában potenciális baleseti helyszínek lehetnek a jövőben. Ennek érdekében a vállalat Intelligens Mobilitás részlege az utóbbi év során 1 millió kilométernyi autózás és autóvezetői viselkedés adatait rögzítette Londonban és környékén.
Gyakran csak a balesetek bekövetkezése után derül ki bizonyos kereszteződésekről vagy útszakaszokról, hogy veszélyt jelentenek az autóvezetőkre, kerékpárosokra és gyalogosokra nézve.
Most a Ford kidolgozott egy eszközt, aminek révén big data adatelemzéssel azonosíthatók azok a helyszínek, amelyek az intézkedések hiányában potenciális baleseti helyszínek lehetnek a jövőben. Ennek érdekében a vállalat Intelligens Mobilitás részlege az utóbbi év során 1 millió kilométernyi autózás és autóvezetői viselkedés adatait rögzítette Londonban és környékén.
A kutatók nyomon követték a városban megtett utakat, és igen részletes adatokat rögzítettek az autóvezetés eseményeiről, például a fékezésről vagy a fékezés erősségéről, illetve azt is naplózták, hogy bekapcsolt-e a vészvillogó. Ez segített a „majdnem balesetek” azonosításában; ezután pedig a Ford összevetette ezt az információt a tényleges baleseti kimutatásokkal, és kidolgozott egy algoritmust a jövőbeni, valószínűsíthető baleseti helyszínek azonosítására.
„Hiszünk abban, hogy megállapításaink több millió ember javát szolgálhatják. Még a nagyon apró változások (például egy közlekedési táblát takaró faág levágása) is nagy hatással lehetnek a forgalom áramlására, a közlekedésbiztonságra vagy az út működési hatékonyságára,” mondta el Jon Scott, a Ford Intelligens Mobilitás városi megoldásokat kidolgozó részlegének projektvezetője.
Ez az elképzelés csupán egy azok közül, amelyeket a ma bemutatott Ford Városi Adat Jelentésben vázolt fel a Ford Intelligens Mobilitás részleg „A közlekedés Jövője” című konferencián, amit a Financial Times szervezett Londonban. A részvevők hozzájárulásával rögzített és kiértékelt adatokat felhasználó jelentés a városban közlekedő 160 áruszállítóval több mint 15 000 nap során, több mint 1 millió kilométernyi autózás alapján született. Az áruszállító flotta több mint 1 millió megtett kilométere – ami akkora távolság, mint hússzor megkerülni a Földet – 500 millió adatpontot eredményezett.
„Hiszünk abban, hogy megállapításaink több millió ember javát szolgálhatják. Még a nagyon apró változások (például egy közlekedési táblát takaró faág levágása) is nagy hatással lehetnek a forgalom áramlására, a közlekedésbiztonságra vagy az út működési hatékonyságára,” mondta el Jon Scott, a Ford Intelligens Mobilitás városi megoldásokat kidolgozó részlegének projektvezetője.
Ez az elképzelés csupán egy azok közül, amelyeket a ma bemutatott Ford Városi Adat Jelentésben vázolt fel a Ford Intelligens Mobilitás részleg „A közlekedés Jövője” című konferencián, amit a Financial Times szervezett Londonban. A részvevők hozzájárulásával rögzített és kiértékelt adatokat felhasználó jelentés a városban közlekedő 160 áruszállítóval több mint 15 000 nap során, több mint 1 millió kilométernyi autózás alapján született. Az áruszállító flotta több mint 1 millió megtett kilométere – ami akkora távolság, mint hússzor megkerülni a Földet – 500 millió adatpontot eredményezett.
A Ford arra törekszik, hogy intelligens járművekkel lásson el intelligens okos világot. A vizsgálatban részvevő minden egyes járműben volt egy egyszerűen csatlakoztatható adatrögzítő, ami naplózta az utazást, majd egy felhőbe töltötte fel az adatokat elemzés céljából. Az így nyert információkat a Ford globális adatkutató és elemző csapatának munkatársai elemezték egy interaktív kezelőfelület segítségével; ez a technológia nemcsak városi környezetben, hanem bármilyen utaknál alkalmazható.
Emellett a vizsgálat egyéb lehetőségekre is kiterjedt – például arra, hogy a csúcsidőn kívüli idősávokba ütemezett kiszállítások hogyan könnyíthetik meg minden úthasználó életét, illetve hogy az utazási adatok miként segíthetnek megtalálni az ideális helyeket az elektromos járművek feltöltő pontjaink telepítéséhez.
A Ford arra törekszik, hogy intelligens járművekkel lásson el intelligens okos világot. A vizsgálatban részvevő minden egyes járműben volt egy egyszerűen csatlakoztatható adatrögzítő, ami naplózta az utazást, majd egy felhőbe töltötte fel az adatokat elemzés céljából. Az így nyert információkat a Ford globális adatkutató és elemző csapatának munkatársai elemezték egy interaktív kezelőfelület segítségével; ez a technológia nemcsak városi környezetben, hanem bármilyen utaknál alkalmazható.
“A Ford Városi Adat Jelentés jó példa arra, hogy mire vagyunk képesek a Fordnál az összekapcsolt járművek adataival, az intelligens infrastruktúrával, illetve analitikai kapacitásainkkal. Szeretnénk rávenni a városok vezetését, hogy működjenek együtt velünk azon problémák megoldásán, amelyek nélkül a városokban jobb lesz élni és dolgozni is,” mondta Sarah-Jayne Williams, a Ford Európa Ford Intelligens Mobilitás részlegének igazgatója.
A Ford tisztában van azzal, hogy bármely, adatokra épülő megoldáshoz szükség van az autóvezetők együttműködésére, illetve az adatok megosztására való hajlandóságára, de a vállalat hisz abban, hogy ahol ez egyértelmű előnyökkel jár, ott az autósok nyitottabbak lesznek egy ilyen szolgáltatás támogatására.
A teljes jelentés – benne animációs adatmegjelenítésekkel, a módszertannal és a készítőkkel rögzített videointerjúkkal – megtalálható a citydatareport.fordmedia.eu honlapon.ívüli idősávokba ütemezett kiszállítások hogyan könnyíthetik meg minden úthasználó életét, illetve hogy az utazási adatok miként segíthetnek megtalálni az ideális helyeket az elektromos járművek feltöltő pontjaink telepítéséhez.
Emellett a vizsgálat egyéb lehetőségekre is kiterjedt – például arra, hogy a csúcsidőn kívüli idősávokba ütemezett kiszállítások hogyan könnyíthetik meg minden úthasználó életét, illetve hogy az utazási adatok miként segíthetnek megtalálni az ideális helyeket az elektromos járművek feltöltő pontjaink telepítéséhez.
A Ford arra törekszik, hogy intelligens járművekkel lásson el intelligens okos világot. A vizsgálatban részvevő minden egyes járműben volt egy egyszerűen csatlakoztatható adatrögzítő, ami naplózta az utazást, majd egy felhőbe töltötte fel az adatokat elemzés céljából. Az így nyert információkat a Ford globális adatkutató és elemző csapatának munkatársai elemezték egy interaktív kezelőfelület segítségével; ez a technológia nemcsak városi környezetben, hanem bármilyen utaknál alkalmazható.
“A Ford Városi Adat Jelentés jó példa arra, hogy mire vagyunk képesek a Fordnál az összekapcsolt járművek adataival, az intelligens infrastruktúrával, illetve analitikai kapacitásainkkal. Szeretnénk rávenni a városok vezetését, hogy működjenek együtt velünk azon problémák megoldásán, amelyek nélkül a városokban jobb lesz élni és dolgozni is,” mondta Sarah-Jayne Williams, a Ford Európa Ford Intelligens Mobilitás részlegének igazgatója.
A Ford tisztában van azzal, hogy bármely, adatokra épülő megoldáshoz szükség van az autóvezetők együttműködésére, illetve az adatok megosztására való hajlandóságára, de a vállalat hisz abban, hogy ahol ez egyértelmű előnyökkel jár, ott az autósok nyitottabbak lesznek egy ilyen szolgáltatás támogatására.
A teljes jelentés – benne animációs adatmegjelenítésekkel, a módszertannal és a készítőkkel rögzített videointerjúkkal – megtalálható a citydatareport.fordmedia.eu honlapon.ívüli idősávokba ütemezett kiszállítások hogyan könnyíthetik meg minden úthasználó életét, illetve hogy az utazási adatok miként segíthetnek megtalálni az ideális helyeket az elektromos járművek feltöltő pontjaink telepítéséhez.