Hírek

Peugeot 308 SW GT-Line

A 2013-ban bemutatott, majd 2017-ben felfrissített kompakt 308-as kombi változata, nyolcfokozatú automatikus váltóval, új dízelmotorral.

Tavaly kapott egy leheletfinom frissítést a 2013-ban bemutatott második generációs Peugeot 308-as. Sok más, kisebb-nagyobb frissítéssel a vadonatúj 1,5-ös HDi motor is ekkor jelent meg a kínálatban. A divatos dízelhiszti dacára még most is vannak olyan felhasználási területek, ahol a dízeleket nem igazán éri meg másra cserélni.

A Peugeot is ide szánja a hosszú távú utak komfortos és gazdaságos végigautózására ideális 308-as kombi változatát, amit nyolcfokozatú automatikus váltóval, a legcifrább, sportos GT-Line felszereltséggel próbáltunk ki.
4585 milliméteres hosszával, 1804 mm-es szélességével, 1472 mm-es magasságával a Peugeot 308-as kombi változata tekintélyes méretű autó, 273 centis tengelytávja pedig 11 centiméterrel hosszabb az ötajtósénál. A tavalyi frissítéskor módosult pár apróság a kasztnin, az első hűtőrács kicsit meredekebb lett, a motorházfedél viszont vízszintesebb, mint eddig, és a lökhárító is változott egy kicsit. A LED pöttyökből álló nappali menetfény már kissé idejétmúlt megoldás, de az elöl futófényes irányjelző klassz lett. Ami külön jó benne, hogy csak irányjelző üzemmódban futófényes, ha vészvillogót kapcsolunk, akkor az egész sor egyszerre villog.

A sportos megjelenés leginkább a hátsó, szögletes, de sajnos kamu kipufogóvégeknek köszönhető, illetve a fekete diffúzorbetétnek, küszöbszélesítéseknek. Hangulatos még a hűtőmaszk térbeli mintája, a hatalmas oroszlánok és a piros betűs Peugeot felirat is az autó orrán.
Az ajtót kinyitva a picike kormány, ami furcsa, bár nem ez az első Peugeot, amibe az i-Cockpit fantázianevű berendezés kerül. Ennek lényege a szokatlanul apró és alacsonyan elhelyezett kormány, ami fölött elnézve zavartalanul szemmel lehet tartani a magasra került műszereket.

Habár hatalmas hozzáadott értéke nincs ennek a megoldásnak, ízlés kérdése, hogy valakinek tetszik-e avagy sem, mégis izgalmas ez az elrendezés. Bevallom, engem megvettek vele, átülve más, “nagy kormányos” autóba, nem is érti az ember, miért nincs ilyen kicsi mindenhol. Az már kevésbé tetszett, hogy a fordulatszámmérő mutatója pont fordítva mozog, mint ahogy megszoktuk. Szerencse, hogy az automatikus váltó mellett amúgy sincs sok jelentősége.

A cikk tovább folytatódik a vezess.hu oldalon: https://www.vezess.hu/ujauto-teszt/2018/11/27/ne-temesd-a-dizelmotort-peugeot-308-sw-gt-line/#
1994 - 2024 © Minden jog fenntartva. Készítette Kovács Gergely