Hírek
Az év legmenőbb Suzukija - Jimny
- Közzétette: CarNet Invest
- Hírek
Igazi, imádni való troll a Suzuki Jimny, ami merev híddal, alvázas karosszériával, felezővel és 1,5-ös szívó benzinmotorral ugrott elő a csalitosból 2018-ban.
Ennél mókásabb új autót nem láttunk még ebben az évben, és jó eséllyel már nem is fogunk. Bár nem kapkodta el a modellváltást a Suzuki – legutóbb pont 20 évvel ezelőtt mutattak be új Jimnyt – lehet, hogy érdemes volt várni a divatnak sok tekintetben fityiszt mutató kisautóra.
Az 1,5-ös szívómotor, merev hidak, létraalvázas felépítés, kocka karosszéria és az igazi, kézzel kapcsolható terepváltó nem éppen azok, amiket ma egy szabadidő-autóba beletesznek.
Ennél mókásabb új autót nem láttunk még ebben az évben, és jó eséllyel már nem is fogunk. Bár nem kapkodta el a modellváltást a Suzuki – legutóbb pont 20 évvel ezelőtt mutattak be új Jimnyt – lehet, hogy érdemes volt várni a divatnak sok tekintetben fityiszt mutató kisautóra.
Az 1,5-ös szívómotor, merev hidak, létraalvázas felépítés, kocka karosszéria és az igazi, kézzel kapcsolható terepváltó nem éppen azok, amiket ma egy szabadidő-autóba beletesznek.
Igaz, a Suzuki Jimny nem is szabadidő-autó, hanem igazi terepjáró. Csak kicsiben. A jelenlegi modell húsz éven át tartó népszerűsége valószínűleg annak is köszönhető, hogy ebben a kategóriában – kisméretű, klasszikus felépítésű, komolyan vehető terepjáró – egyáltalán nincs konkurense. A Jimny mindig is jól fogyott, 1970 óta 2,85 millió darabot adtak el belőle, 194 országban.
Picike G Mercinek, összement Land Rover Defendernek is nézhetnénk, ha távolról látnánk az új Suzuki Jimnyt és kicsit hunyorítanánk. Ez nem véletlen, az elmúlt évtizedek alatt a komolyan vehető terepjárók szinte kivétel nélkül a szögletes, nagy sík felületekkel, meredek ablakokkal operáló formatervet választották. Hogy miért? Ez volt praktikus.
A sík felületek kiszámíthatóak, ha terepen kell velük centizni, a függőleges felé tartó, sík üvegek mögött kevésbé melegszik az utastér és a hó, sár is könnyebben lemosható. Így a negyedik generációs Jimny is ilyenekből áll össze, a kasztni teljes hossza 3480 mm – kis híján fél méterrel kurtább egy VW Polónál – szélessége 1645 mm, magassága 1720 milliméter. Szóval a cuki kis Jimnyvel nyugodtan odaparkolhatunk a Greenpeace helyi irodája elé.
A sík felületek kiszámíthatóak, ha terepen kell velük centizni, a függőleges felé tartó, sík üvegek mögött kevésbé melegszik az utastér és a hó, sár is könnyebben lemosható. Így a negyedik generációs Jimny is ilyenekből áll össze, a kasztni teljes hossza 3480 mm – kis híján fél méterrel kurtább egy VW Polónál – szélessége 1645 mm, magassága 1720 milliméter. Szóval a cuki kis Jimnyvel nyugodtan odaparkolhatunk a Greenpeace helyi irodája elé.
A cikk tovább folytatódik a vezess.hu oldalon: https://www.vezess.hu/ujauto-teszt/2018/09/26/befutott-az-ev-legmenobb-suzukija-suzuki-jimny-2018/#