Hírek

Okosabb lett a Citroën Berlingo

A Berlingo modellek igazán tágas, egész estét betöltő csomagterű autók strapabíró technikával. Sem a saras bicikliket, sem a túró rudis praclikat, sem a hét mázsa félkészbetont nem veszik zokon és hűségesen szolgálják a családot mindenféle életszakaszban.

1,7 millió személyautó és 1,6 millió haszonjármű kelt el az első két generációból 1996 óta, az értékesített autótömeg mellett a modellváltások ritkaságából is kiolvasható, hogy a Berlingo (és a harmadik nemzedékkel Peugeot Rifter névre váltó Partner) masszívan sikeres a maga kategóriájában. Még pályafutása utolsó éveiben is elkelt évi 160 000 db a kifutó Berlingóból.
Kétféle verzióban jön az 1,2 literes, háromhengeres benzines. Mindkettő turbós, részecskeszűrős. Nagy öröm, hogy a szégyenteljesen pontatlanul, lötyögősen járó karú ötfokozatú váltót kimustrálta a gyár, így a 110 lóerőshöz is korrekten megvezetett, hatfokozatú sebességváltó tartozik.

A 130 lóerős csak a nyolcfokozatú automatával lesz kapható, ami a 130 lóerős 1,5 HDi dízelhez is kapható, de itt nem kizárólagos, hanem a hatgangos kézi alternatívája. A dízel alapmodell a 100 lóerős 1,5 HDi. Az 1,2-es benzines csúcsnyomatéka 205-ről 250 Nm-re ugrott, igen komoly érték egy ekkora motortól. Épp akkora, mint a 100 lóerős dízelé, egyformán 1750-es percenkénti fordulatszámon. A 130 lóerős 1,5 HDi nyomatékmaximuma 300 Nm.

A benzines tankja a mai világban üdítően nagy, 60 literes. A dízelekbe 53 liter gázolaj és 17 liter AdBlue-adalék fér a szelektív katalitikus redukció működéséhez, amivel a mérgező nitrogén-oxidok kibocsátását mérsékli az autó.

A cikk folytatódik a vezess.hu oldalon: https://www.vezess.hu/magazin/2018/10/20/citroen-berlingo-2018/#
1994 - 2024 © Minden jog fenntartva. Készítette Kovács Gergely