Hírek

A Hyundai önvezető autói

A Hyundai azt szeretné elérni, hogy önvezető autói emberként gondolkodjanak, ezért most egy olyan amerikai startup vállalattal működnek együtt, amellyel közösen egy váratlan helyzetekre is reagálni képes szoftvert fejlesztenek.

A Hyundai csoport által korábban létrehozott, innovációkat összegyűjtő Hyundai Cradle úgy döntött, hogy betársul a Perceptive Automata amerikai startup vállalatba, amely olyan új szoftvert fejlesztett ki, ami képes előrelátni a gyalogosok, biciklisek és más közlekedési résztvevő gyakran kiszámíthatatlan szándékait is.
„Az autonóm járműfejlesztés egyik legnagyobb problémája, hogy képtelenek reagálni az emberi viselkedés kritikus vizuális jelzéseire, amit az emberek vezetés közben könnyedén feldolgoznak” – mondja John Suh, a Hyundai Cradle alelnöke. „A Perceptive Automata egy olyan eszközt ad az önvezető járűveket fejlesztő iparág kezébe, amely megértve az emberek viselkedését biztonságosabb és egyenletesebb vezetési élmény kínálnak.”

Az autonóm jövőképünk egyik legfontosabb eleme az emberi viselkedés, amelyet jóval nehezebb megjósolni, mint a többi önvezető jármű szándékát. Utóbbiról feltételezik, kommunikálnak majd egymással, ám az emberek továbbra is kiszámíthatatlan offline elemek maradnak. A Perceptive Automata megküzd ezzel a problémával és egy olyan szoftvert készített, ami lehetővé teszi az autonóm jármű számára, hogy emberként gondolkodjon, „emberi intuíciókra” hallgasson és ami alapján villámgyors döntéseket hozzon arról, hogy a gyalogosok, biciklisek és más közlekedők mit fognak tenni legközelebb.
A rendszer olyan adatok feldolgozásával működik, amelyek azt mutatják, hogy az emberek és a járművek hogyan mozognak az úton és egy mesterséges intelligenciával rendelkező program megtanítja az autót az emberi viselkedésre, akárcsak egy másik ember tenné azt. A Perceptive Automata szerint az eredmény egy olyan autonóm jármű, amely elég okos ahhoz, hogy felismerje, amikor egy gyalogos hirtelen át akarna kelni az úton, vagy azt, hogy a z utcán áthaladó járókelő tudja-e egyáltalán, hogy egy autó is az utcán van.

Egy példa: ha a gyalogos az út szélén áll és int, hogy az autó mehet, a szoftver nélküli autonóm jármű egészen addig vár, amíg a gyalogos vagy átmegy előtte, vagy vissza nem lép a járdára. Ám a Perceptive Automata intuitív szoftverével ellátott autonóm jármű felismerte volna, hogy a gyalogos intett, ezért az autó elindulna és folytatta volna útját.

„Örömmel fogadunk egy olyan befektetőt, mint a Hyundai, amely megérti az autonóm járműfejlesztés és a következő generációs vezetéstámogató rendszerek azon problémáját, amit mi igyekszünk megoldani” – mondta Sid Misra, a Perceptive Automata társalapító igazgatója. „A Hyundai a világ egyik legnagyobb autógyártója és nagyra értékeljük technológiánk támogatását.”

szerző: Dönci
1994 - 2024 © Minden jog fenntartva. Készítette Kovács Gergely