Hírek

Hivatalos fotókon a Hyundai új indiai kisautója

A Hyundai Motor indiai képviselete nyilvánosságra hozta új kisautójának első képeit, amelyet immár hivatalosan is Santro néven kezdenek forgalmazni október végén.

A Hyundai az új hivatalos fotókkal együtt elárulta, hogy legújabb kisautójával valóban visszahozzák az Indiában ikonikussá vált Santro márkanevet, amelyet Európában Atos néven ismerhettünk meg. A névadás alkalmából létrehozott online szavazáson az ötmillió válaszadó 66,6 százaléka a Santro névre szavazott. Az autó online előrendelése 10-én kezdődik és az első 50 ezer regisztrált vásárlónak lehetősége van 11 100 rúpiáért lefoglalni autóját.
A Hyundai Motor India vezetője, Y. K. Koo elmondta, hogy a vállalat számításai szerint nagyjából 50 ezer előrendelés érkezik majd az autóra a hivatalos bemutatót megelőzően. „A Santro márkanévnek hatalmas értéke van Indiában, mert a vásárlóknak sok emléke van a típussal kapcsolatban. Így most, amikor a Hyundai ismét egy családi kisautót mutat be, úgy döntöttünk, visszahozzuk a márkanevet” – mondta Koo.

Az ősön megjelent jellegzetes magas tetőfelépítés az új Hyundai Santron modellen is megjelent, amely mellett az autó egy jellegzetes hűtőmaszkot, LED nappali menetfényeket, oldalról pedig széles C oszlopot kapott. Az autó 165/70-es gumikat kapott, amelyek mögé elől stabilizátoros MacPherson, hátul pedig torziós tengely került. A Hyundai szerint a belső tér tágassága mellett nagy figyelmet fordítottak a hátsó ülések kényelmére is.
A vadonatúj Hyundai Santro az indiai belépő kategóriás kisautópiac egyik legfejlettebb képviselje lesz. Az autóhoz egy 5 colos érintőképernyős multimédiás rendszer is elérhető lesz, amelyben olyan fejlett technológiák kaptak helyet, mint az Android Auto és az Apple Carplay okostelefonos alkalmazások, amit eddig csak a prémiumkategóriában kínáltak az autógyártók Indiában. Az indiai autópiacon rendkívül fontos hátsó légbeömlők a kategóriában elsőként a Santro modellen jelennek meg.

Tolatókamerájával, alapfelszerelésként kínált két első légzsákjával és blokkolásgátlójával a Santro könnyedén megfelel az új indiai biztonsági szabványoknak is. Érdekes módon mindezek ellenére a Santro összes üléséhez fix, nem állítható fejtámaszok járnak. A különböző felszereltségi szinteken kormányról vezérelhető rádió, hátsó ablaktörlő-mosó, hátsó ablakfűtés is elérhető, a legmagasabb szinten pedig a motorosan állítható tükrökbe kerültek az irányjelzők is.

A Hyundai új Santro modelljét az ősből is ismert 1.1 literes benzinmotor alaposan átdolgozott és modernizált változata mozgatja, amihez opcióként gyári CNG átalakítás is rendelhető. A motor benzinesként 5 500-as fordulaton 69 lóerőt teljesít, míg a maximális nyomaték 99 Nm 4 500-as fordulatnál, a CNG változat legfeljebb csak 59 lóerőt és 84 Nm-t tud leadni. Alapként a kézi váltómű ötfokozatú, de extraként akár robotizált (AMT) váltó is kérhető. Az autó átlagfogyasztása a váltótól függetlenül 4,9 liter/100 km.

Az új Santro modellből a Hyundai havi szinten 10 ezres nagyságrendet szeretne értékesíteni Indiában, ahol a Maruti WagonR és a Tata Tiago riválisaként jelenik meg. Az autó árlistáját az október 23-i bemutatón fogják nyilvánosságra hozni, de a várakozások szerint a Santro alapváltozatát 360 ezer rúpia (kb. 1,4 mFt) körüli áron kínálják majd.

Az új kisautót Indiában készítik és a helyi piac mellett fejlődő és fejlett piacokra egyaránt szállítani fogják. Az autó fejlesztésének nagy részét Dél-Korea mellett a vállalat indiai Hyderabadban található helyi fejlesztőközpontjában végezték.

Az eredeti Hyundai Santro pontosan húsz évvel ezelőtt, 1998. szeptember 23-án debütált Indiában, ahol a Hyundai a Koreán kívüli akkori legnagyobb, 614 millió dolláros beruházását hozta létre, amikor Chennaiban egy gyártóbázist hozott létre a kisautó gyártásához. Az autó a Hyundai és India egyik legfontosabb kisautójává vált, amelyből több millió példányt értékesítettek és egészen 2014 decemberéig gyártották.
szerző: Dönci
1994 - 2024 © Minden jog fenntartva. Készítette Kovács Gergely