Hírek

Vadonatúj Toyota RAV4: dinamikus vezethetőség és a biztonság

A Párizsi Autószalonon leleplezett a legújabb generációs környezetbarát hibrid elektromos hajtás mellett meggyőző offroad képességeket is kínáló új generációs Toyota RAV4 dinamikus tulajdonságainak alapja a vadonatúj TNGA (Toyota New Global Architecture) padlólemez, ami olyan előnyöket biztosít, mint az alacsony súlypont, a csekély saját tömeg, és az erős, merev és kiegyensúlyozott vázszerkezet, mindez pedig kiemelkedő kezelhetőséget, stabilitást és vezethetőséget eredményez. Mindehhez az aktív biztonsági rendszerek és vezetéstámogató technológiák széles tárháza mellett olyan egyedi megoldások társulnak, mint a vadonatúj digitális visszapillantó tükör.
Az ügyfelek számára a fenti a tulajdonságok élvezetessé teszik az autó vezetését, ugyanakkor a TNGA nagyobb szabadságot ad a külső és a belső tervezéshez, így fokozottabb biztonságot, s ezzel együtt nagyobb nyugalmat és komfortot nyújt a fedélzeten tartózkodóknak. A lehető alacsonyabb súlypont úgy érhető el, hogy minden alkatrész könnyebb és alacsonyabban helyezkedik el – ami ugyanúgy igaz a motorra, mint az ülésekre. A karosszéria 57%-kal merevebb, mint korábban volt; ez hozzájárul a stabilabb útfekvéshez és a jobb kezelhetőséghez. A TNGA padlólemez alkalmazásával a Toyota arra törekedett, hogy „magabiztos és természetes” menettulajdonságokat érjen el az új modellnél: a „magabiztosság” lényege, hogy az autó nem reagál zavaróan az esetlegesen fellépő problémákra, és a stabilitás érzetével tölti el vezetőjét, a „természetes” pedig annyit tesz, hogy magától értetődően, természetesen reagál a vezető parancsaira.
A padlólemez nyújtotta előnyök mellett számos további részlet is fontos szerepet játszik az általános minőség javításában, ezért a fejlesztések során a mérnökök az új RAV4 dinamikus teljesítményéhez hangolták a kezelhetőséget és a menettulajdonságokat. Jó példa erre, hogy az üzemanyagtartály áttervezésével és helyének megváltoztatásával tovább tökéletesíthető az autó viselkedése és stabilitása. A tartály most keresztbe fordítva, a hátsó tengely előtt található, és tömege egyenletesen oszlik el a kerekek és a tengelyek között, hozzájárulva a jármű stabil útfekvéséhez. Az optimális súlyelosztást nemcsak az első és a hátsó tengely között (51/49), de a jobb- és a baloldal között is sikerült megvalósítani. Az elektromos szervokormánynál a hajtómotor a kormányoszlop helyett immár közvetlenül a fogaslécen kapott helyett. Ennek gyakorlati eredménye a nagyobb és egyenletesebb kormányzási nyomaték, valamint a kormánytengely terhelésének csökkenése; ugyanakkor a vezető több visszajelzést és közvetlenebb működést tapasztal, ás az autó kanyarokban precízen követi a kijelölt irányt. A RAV4 vásárlói nyári gumiabroncsokkal felszerelve vehetik át új autójukat, amelyek tovább javítják a vezethetőséget, illetve a kategóriában legjobbnak számító fékek hatékonyságát. A TNGA-alap lehetővé tette a különleges kettős keresztlengőkaros hátsó felfüggesztés kialakítását. A már említett alacsony súlypontnak és a karosszériamerevségnek köszönhetően a rugózást nem kellett keményre hangolni a dinamikus menettulajdonságok eléréséhez. A hátsó felfüggesztés beállításánál ezért a fejlesztők a komfortra törekedtek, a korábbinál függőlegesebb helyzetben álló lengéscsillapítókkal, valamint az optimálisan elhelyezett lengőkarokkal. Az autó viselkedése így agilis, precíz és semleges; a vezetőt magabiztossá teszi a pontos visszajelzésekkel szolgáló kormányzás és gázreakció, valamint az optimálisra hangolt váltókapcsolási séma.
Új digitális visszapillantó tükör
A Toyota Safety Sense csomag által összefogott aktív biztonsági rendszerek és vezetéstámogató technológiák széles tárháza mellett (ütközést megelőző rendszer, adaptív sebességtartó automatika, sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, sávkövető asszisztens, automatikus távfény vezérlés, jelzőtábla felismerő) a vadonatúj RAV4 innovatív digitális visszapillantóval segíti a vezetőket – ez a megoldás most először jelenik meg a Toyotánál. Az eszköz használható hagyományos, fényre elsötétedő elektrokróm tükörként, amely közvetlenül az autó mögötti forgalmat mutatja, vagy akár szélesebb látószöget adó digitális monitorként. Egy kapcsoló megnyomásával a hátsó ablaknál elhelyezett kamera képe nagy felbontásban, valós időben jelenik meg a tükörben. Ez a megoldás akkor is biztosítja a megfelelő hátralátást, amikor a hagyományos tükörrel már nem lehetne tájékozódni, mert egy nagyméretű csomag, vagy egy magas hátsó utas kitakarná a képet. A kamera ráadásul sokkal szélesebb látószöget kínál, a vezető pedig mindent részletesen beállíthat a képen, még a zoom mértékét is.
1994 - 2024 © Minden jog fenntartva. Készítette Kovács Gergely