Hírek
Lexus LS: a hagyományos japán vendégszeretet manifesztációja
- Közzétette: CarNet Invest Zrt.
- Hírek
A világ legzöldebb luxusautómárkájának zászlóshajója, a vadonatúj Lexus LS évtizedes értékesítési rekordot döntött az év első hét hónapjában: már most kétszer annyi talált belőle gazdára, mint a modell előző generációjából tavaly egész évben. Mindez a modell lenyűgöző, többszörösen díjnyertes dizájnja és a világ legfejlettebb környezetbarát öntöltő hibrid elektromos hajtása, vagy épp a jövőbemutató aktív biztonsági rendszerek egyedülállóan széles tárháza mellett kétségkívül annak is köszönhető, hogy az új LS a hagyományos japán vendégszeretet, az Omotenashi elvét alkalmazva gondoskodik utasairól, elébe menve elvárásaiknak. Az előremutató kialakítású első és hátsó ülések a kategória legtágasabb tartományú állíthatóságát kínálják, kifinomult masszázsfunkciókkal kiegészítve, miközben minden utas számára precízen szabályozható belső környezet áll rendelkezésre a továbbfejlesztett klíma menedzser révén. Ha pedig ez még nem volna elég, az LS-ben helyet kapott egy egyedi fejlesztésű, 23 hangszórós 3D Surround Mark Levinson Reference Surround audiorendszer is, fejlett új Quantum Logic Immersion (QLI) technológiával a teljes, háromdimenziós zenei környezetért.
A Lexus meggyőződése szerint egy zászlóshajó által kínált luxus szintjét nem lehet csupán további funkciók és technológiák alkalmazásával fokozni. Ehelyett olyan, progresszív fényűzés megvalósítására törekszünk, amely hívogató és gondoskodó módon bánik az utasokkal, előre kitalálja kívánságaikat, és lehetővé teszi a vezető számára, hogy tökéletes kapcsolatot teremtsen az autóval. Ezt a szemléletet az Omotenashi ihlette: a hagyományos japán vendéglátás legmagasabb művészete. Az Omotenashi már akkor kezdetét veszi, amikor a vezető megközelíti a járművet, és beindul a "köszöntő" program. Az autóban a legapróbb részletekbe menő gondossággal igyekeztünk a létező legkényelmesebb, legbiztonságosabb, legpihentetőbb környezetet biztosítani az utasok számára, üljenek bár a kormánynál vagy hátul, élvezve a semmittevést.
Prémium beszállás
Annak érdekében, hogy az új LS utasainak a lehető legkényelmesebb be- és kiszállásban legyen része, a légrugózással felszerelt modelleket prémium beszállás funkcióval vérteztük fel. A funkció automatikusan 40 mm-rel megemeli az aszfaltra simuló szedánt, így az ülés csípőmagassága ideálisnak mondható 555 milliméterre kerül a talajtól. Ez a zárak oldásától számított mindössze 4 másodpercet vesz igénybe. Amint az utasok beszálltak, és a vezető beindítja a motort, az autó visszatér normál üzemi hasmagasságához. Ugyanebben a komfortos magasságállításban lehet részünk, amikor az autó megáll, és kinyitják az ajtót, hogy kiszálljunk. A vezető és az első utas érkezésére külön felkészül az autó: a biztonsági öv tartója az ajtók nyitásakor 50 mm-rel előrébb csúszik, így megkönnyítve az öv becsatolását. A vezető oldalán a tartó a motor leállításakor is megemelkedik, így a kicsatolás is egyszerűbb. Ám az autó nem csak ezzel jelzi, hogy örül érkezésünknek: az ülés külső oldalsó párnázata a zárak oldásakor kisimul, majd automatikusan visszatér alapállásba, hogy stabil oldaltartást nyújtson a vezetőnek. A vezetőülés maga is megemelkedik és hátramozdul, megkönnyítendő a kiszállást; amikor pedig beül a vezető, az ülés automatikusan felveszi a legutóbbi használat idején beállított pozícióját. Az utastér megvilágítása szintén hozzájárul az otthonossághoz. A finoman parázsló fényhatást a hagyományos japán Andon lámpások ihlették. A fényforrások az ajtópanel dekorlemezei és a könyöklők mögött kaptak helyet; az így megvalósuló indirekt, lefelé irányuló világítás a tágasság érzetét fokozza.
Lenyűgöző üléskialakítás
Az új LS üléseinek kialakítása elsődleges jelentőségű feladat és meghatározó tényező volt az autó Omotenashi jellemzőinek kialakítása során. A Lexus kétféle utastípus számára fejlesztette ki az ülést: azoknak, akik vezetni szeretnék az autót, és azoknak, akik általában utasként, sofőrös limuzinként kívánják azt használni. Ennek érdekében egyformán figyelmet kellett szentelni a vezető és a hátsó utasok igényeinek, gondoskodva arról, hogy a fedélzeten tartózkodó összes utas felülmúlhatatlan kényelemben részesüljön, függetlenül az utazás hosszától.
Első ülések 28 irányú állíthatósággal és Shiatsu masszázsfunkcióval
Az új LS opcióként új, 29 irányban motorosan, illetve sűrített levegővel állítható vezetőülést kínál, a hát, a medence és a csípő külön szabályozható megtámasztásával. Az állítási tartomány a legjobbnak számít az LS kategóriájában. Az új kialakítás kiváló oldaltartást biztosít, rögzíti a medencét és a vállat, és testalkattól és testmérettől függetlenül lehetővé teszi az ideális üléshelyzet kialakítását – vagyis az eggyé válást az autóval. Az új vázra épülő első ülések a nagy szakítószilárdságú acélból készült oldalsó váznak köszönhetően erősebbek, merevebbek az eddigieknél, tömegük mégis csupán kb. 6 kilogramm.
Hátsó ülések prémium beszállás funkcióval
A hátsó középső kartámaszban elhelyezett többfunkciós érintőképernyőről precízen szabályozható a hátsó ülések pozíciója, valamint az audiorendszer, a klímaberendezés, a napellenző és a belső világítás összes funkciója. Az első utasülés és a szórakoztató monitor beállításai a kiválasztott konfigurációtól függően automatikusan változnak. A hátsó ülések három előre beprogramozott pozícióba állíthatók: az alapbeállítás a Business; az Entertain (szórakoztatás) üzemmódban a háttámla hátrébb billen, így kényelmesebben szemlélhető a szórakoztató képernyő, míg Relax (pihenés) állásban előbújik a lábtámasz, a háttámla teljesen hátradől, az első utasülés pedig a lehető legmesszebb előre csúszik, maximális hátsó lábteret (1022 mm, az előző generációs modellnél 86 mm-rel több) biztosítva. Amint célhoz érnek, és kinyitják a hátsó oldalajtót, az ülés automatikusan visszatér az alapbeállítású helyzethez, így biztosítva a könnyű és kényelmes kiszállást. A hátsó ülések a kategória legkiválóbb, 22 irányú állíthatóságát kínálják, beleértve a derék-, csípő- és medencetámaszt, valamint a kihajtható lábtámaszt. A hátsó ülés háttámlájának 48 fokos dönthetősége szintén osztályelső érték; a megoldást az átgondolt helykihasználás és a módosított döntő mechanizmus tette lehetővé.
Shiatsu masszázsfunkciók
A Lexus japán masszázs-szakértőkkel konzultálva alakította ki az első és hátsó ülések új Shiatsu masszázsrendszerét, amely az utas testét a megfelelő helyen, a megfelelő erővel, hüvelykujj méretű felületen megnyomva segíti az ellazulást. Az első üléseken ötféle masszázsprogram áll rendelkezésre, amelyeket a multi-információs kijelzőről választhatunk ki: ilyenek a kívülről befelé, vagy belülről kifelé haladó, illetve a deréktájra, a felső illetve alsó testtájakra összpontosító programok. A sofőr így autóvezetés közben, zavartalanul frissülhet fel. A hátsó üléseken továbbfejlesztett masszázsfunkció vár, amelynek felülete immár a combokra és a hátra is kiterjed. A világon elsőként a rendszer két pontszerű fűtőelemet is alkalmaz a váll, illetve az alsó hát tájékán; a célzott hőstimuláció a Shiatsu masszázzsal együtt fejti ki hatását. A számtalan beállítási lehetőségnek köszönhetően az utasok teljesen saját igényeikre szabhatják a masszázsprogramot; választhatják a teljes testes masszázst, vagy összpontosíthatnak az alsó- vagy felsőtestre, a vállakra vagy a deréktájra.
Lenyűgöző üléskialakítás
Az új LS üléseinek kialakítása elsődleges jelentőségű feladat és meghatározó tényező volt az autó Omotenashi jellemzőinek kialakítása során. A Lexus kétféle utastípus számára fejlesztette ki az ülést: azoknak, akik vezetni szeretnék az autót, és azoknak, akik általában utasként, sofőrös limuzinként kívánják azt használni. Ennek érdekében egyformán figyelmet kellett szentelni a vezető és a hátsó utasok igényeinek, gondoskodva arról, hogy a fedélzeten tartózkodó összes utas felülmúlhatatlan kényelemben részesüljön, függetlenül az utazás hosszától.
Első ülések 28 irányú állíthatósággal és Shiatsu masszázsfunkcióval
Az új LS opcióként új, 29 irányban motorosan, illetve sűrített levegővel állítható vezetőülést kínál, a hát, a medence és a csípő külön szabályozható megtámasztásával. Az állítási tartomány a legjobbnak számít az LS kategóriájában. Az új kialakítás kiváló oldaltartást biztosít, rögzíti a medencét és a vállat, és testalkattól és testmérettől függetlenül lehetővé teszi az ideális üléshelyzet kialakítását – vagyis az eggyé válást az autóval. Az új vázra épülő első ülések a nagy szakítószilárdságú acélból készült oldalsó váznak köszönhetően erősebbek, merevebbek az eddigieknél, tömegük mégis csupán kb. 6 kilogramm.
Hátsó ülések prémium beszállás funkcióval
A hátsó középső kartámaszban elhelyezett többfunkciós érintőképernyőről precízen szabályozható a hátsó ülések pozíciója, valamint az audiorendszer, a klímaberendezés, a napellenző és a belső világítás összes funkciója. Az első utasülés és a szórakoztató monitor beállításai a kiválasztott konfigurációtól függően automatikusan változnak. A hátsó ülések három előre beprogramozott pozícióba állíthatók: az alapbeállítás a Business; az Entertain (szórakoztatás) üzemmódban a háttámla hátrébb billen, így kényelmesebben szemlélhető a szórakoztató képernyő, míg Relax (pihenés) állásban előbújik a lábtámasz, a háttámla teljesen hátradől, az első utasülés pedig a lehető legmesszebb előre csúszik, maximális hátsó lábteret (1022 mm, az előző generációs modellnél 86 mm-rel több) biztosítva. Amint célhoz érnek, és kinyitják a hátsó oldalajtót, az ülés automatikusan visszatér az alapbeállítású helyzethez, így biztosítva a könnyű és kényelmes kiszállást. A hátsó ülések a kategória legkiválóbb, 22 irányú állíthatóságát kínálják, beleértve a derék-, csípő- és medencetámaszt, valamint a kihajtható lábtámaszt. A hátsó ülés háttámlájának 48 fokos dönthetősége szintén osztályelső érték; a megoldást az átgondolt helykihasználás és a módosított döntő mechanizmus tette lehetővé.
Shiatsu masszázsfunkciók
A Lexus japán masszázs-szakértőkkel konzultálva alakította ki az első és hátsó ülések új Shiatsu masszázsrendszerét, amely az utas testét a megfelelő helyen, a megfelelő erővel, hüvelykujj méretű felületen megnyomva segíti az ellazulást. Az első üléseken ötféle masszázsprogram áll rendelkezésre, amelyeket a multi-információs kijelzőről választhatunk ki: ilyenek a kívülről befelé, vagy belülről kifelé haladó, illetve a deréktájra, a felső illetve alsó testtájakra összpontosító programok. A sofőr így autóvezetés közben, zavartalanul frissülhet fel. A hátsó üléseken továbbfejlesztett masszázsfunkció vár, amelynek felülete immár a combokra és a hátra is kiterjed. A világon elsőként a rendszer két pontszerű fűtőelemet is alkalmaz a váll, illetve az alsó hát tájékán; a célzott hőstimuláció a Shiatsu masszázzsal együtt fejti ki hatását. A számtalan beállítási lehetőségnek köszönhetően az utasok teljesen saját igényeikre szabhatják a masszázsprogramot; választhatják a teljes testes masszázst, vagy összpontosíthatnak az alsó- vagy felsőtestre, a vállakra vagy a deréktájra.
Egyedülálló klímaberendezés
A Lexus a korábbinál kompaktabb, ám nem kevésbé jó hatásfokú klímaberendezést szerkesztett, amely a létező legmagasabb szintű utaskényelmet biztosítja. A kisebb klímaberendezésnek is köszönhető az új LS mélyen húzódó motorházfedele és alacsony tömegközéppontja. A különálló hátsó klímaszabályozó rendszer szintén kevesebb helyet foglal, mint eddig, így kisebb mértékben csorbítja a csomagtartó kapacitását. A hátsó légbeömlők kialakításával mélyebbre lehetett hozni a tetőt, míg elhelyezésüknek köszönhetően optimális klimatizálási teljesítményre alkalmasak.
Klíma menedzser
A klíma menedzser funkció összehangolt, hatékony módon gondoskodik a klímaberendezés, az ülésfűtés és -szellőztetés, valamint a kormányfűtés szabályozásáról, mindenkor kényelmes, személyre szabott környezetet biztosítva minden utas számára. A rendszer továbbfejlesztett infravörös mátrixszenzor segítségével érzékeli az utasok testhőmérsékletét, s a korábbi hat helyett alkalmazott tizenhat mérési zóna a belső tér teljes egészét lefedi. Mindez a fűtés és a hűtés eddigieknél is jóval finomabb szabályozását teszi lehetővé, olyan tényezőket is figyelembe véve, mint az ablakokon beeső, gyenge napfény okozta, egyenetlen felmelegedés. A rendszer működtetésére a központi multimédiás kijelző szolgál; amennyiben a vásárló négyzónás klímaberendezést rendel, a hátsó üléssori konzolon további kezelőszerveket talál.
Csaknem teljes csend – vagy magával ragadó zenei élmény
A Lexus végletekig csendes, megnyugtató környezetként álmodta meg az LS 500h belső terét. A környezeti zajokat újonnan tervezett hangelnyelő megoldások szorítják minden eddigi LS generációnál alacsonyabb szintre. Az aktív zajszabályozás rendszer észleli az utastérbe behatoló motorhangot, és a fedélzeti hangszórókon keresztül ellenkező fázisú hanghullámokat keltve képes kioltani bizonyos frekvenciájú zajokat. A legkiválóbb minőségű Mark Levinson Reference audiorendszerek mindig is a Lexus exkluzív modelljeinek védjegyei voltak; a Lexus mérnökeivel szoros együttműködésben megtervezett rendszerek a belső tér kialakításához pontosan igazított audio teljesítményt kínálnak. Az új LS-hez az új fejlesztésű 3D Surround Mark Levinson QLI Reference Surround rendszert alkotta meg a specialista; az utastér 16 pontján elhelyezett, 23 darab különböző nagy teljesítményű hangszóró 16 csatornás Mark Levinson Reference erősítőn keresztül kapja a jelen. A Quantum Logic Immersion – QLI – és ClariFi technológiáknak köszönhetően minden eddigi Lexus modellt túlszárnyaló minőségű, elképesztő hangvisszaadás valósul meg. A QLI technológia egyéni csatornákra (énekhang, hangszerek és térhangzás-információk) bontja az audiojelet, így az eredetihez hasonló elrendezést kapunk. Ezeket az audio csatornákat ismételten összekeverve telt, térbeli hangzást kapunk. Az új rendszert mértékadóként fejlesztették, azzal a céllal, hogy a következő 10 évben ehhez mérjék magukat a versenytársak. Az autó alapfelszereléséhez egy 12 hangszórós Pioneer prémium audiorendszer tartozik, amelyet kifejezetten az LS belső teréhez fejlesztettek. A kivételesen csendes utastér megteremtésére irányuló erőfeszítéseknek köszönhetően születtek meg a zajcsökkentő kerekek. A 19 vagy 20 colos kivitelben kínált keréktárcsák üreges peremén olyan rezonátorlyukat alakítottak ki, amely segít az abroncsok által ébresztett légrezgések csillapításában. Ez a jelenség olyankor fordul elő, amikor az úton gördülő abroncs alakváltozást szenved: ekkor megváltozik a belső nyomás, ami rezgésbe hozza az abroncson belüli levegőt, az pedig hanghullámokat ébreszt. A zajcsökkentő kerék ezzel szemben egyenesen a rezonátorlyuk felé tereli ezeket a hanghullámokat, ahol a kerék üreges részében lévő levegővel rezgésbe lépnek. Az így keletkező súrlódás hővé alakítja át a hanghullámokat, elnyelve a rezgést és mérsékelve a hangnyomást. A keréktárcsa kialakítása nem mellékesen merevebbé és könnyebbé teszi a szerkezetet.
Motoros csomagtérfedél kéz nélküli működtetéssel
Az új LS motoros mozgatású csomagtérfedele érintés nélkül, a hátsó lökhárító alatt elhelyezett mozgásérzékelővel is nyitható. Ha valaki csomagokat szállít, vagy nem szeretne hozzáérni a karosszériához, elég az autó érzékelőinek hatótávolságán belül állnia, zsebében a jeladóval, és máris aktívvá válik a kéz nélküli vezérlés. Ezt követően lábfejét a lökhárító pereme alatt elhúzva nyithatja a csomagtérfedelet.