Hírek
Sportos eleganciával hódít a Lexus ES F Sport
- Közzétette: CarNet Invest Zrt.
- Hírek
A közel három évtizedes sikertörténetének legújabb mérföldköveként szeptembertől Európában is rendelhető, decemberben pedig már a magyarországi márkakereskedésekbe is megérkező legújabb generációs, a piac legfejlettebb környezetbarát hibrid elektromos hajtásával hódító új ES-ben minden meg van ahhoz, hogy a környezettudatos vállalati felsővezetők kedvence legyen. Futurisztikus, letisztult elegancia, a szegmensben egyedülálló színvonalú prémium kidolgozás, forradalmi hibrid hajtás és aktív biztonsági és vezetőtámogató rendszerek. A Lexus ES F Sport révén ráadásul azoknak a dinamikus vezetőknek sem kell kompromisszumot kötniük, akik ötvöznék a kifinomultságot sportossággal, és a zöld gondolkodással, az F Sport ugyanis még az alapmodellnél is izgalmasabb, inspirálóbb vezetési élményt kínál.
Az ES F Sport modellekben a dinamikus vezérlésű lengéscsillapítók helyett állítható lengéscsillapítókkal szerelt adaptív felfüggesztés (AVS) működik, ami hasonló az LC szupersport kupéban és az LS felsőkategóriás zászlóshajó luxusszedánban használt rendszerhez. Az AVS rendszer 650 beállítási szintet a használ az optimális vezethetőség és menetkényelem eléréséhez. A beállítások szenzorok jelei alapján történnek, melyek a lineáris és vertikális gyorsulást, valamint a sebességet, a kormányelfordulási szöget, az irányváltoztatást és a fékfőhengerben uralkodó nyomást mérik. Ehhez társulnak még a motorvezérlő számítógépből és a menetstabilizáló rendszerből származó adatok. Az ES összes változatában megtalálható a vezetési mód állítására szolgáló üzemmódválasztó rendszer, amellyel a vezető az útviszonyoktól függően személyre szabhatja a jármű beállításait.
Az AVS nélküli modellekben Eco, Normal és Sport beállítás lehetséges, míg az AVS-sel szerelt autókban a Sport helyett Sport S, Sport S+ és Custom (azaz egyéni) üzemmódok között lehet válogatni. Eco módban az üzemanyag-fogyasztás az elsődleges, ezért a gyors gázreakciókat és a klímaberendezés teljesítményét visszafogták. Az AVS nélküli autókon a Sport mód élénkíti a gázreakciót, megváltoztatja a sebességváltási pontokat, és a kormányszervo rásegítési karakterét. Az AVS-sel szerelt autókban csak a gázreakció és a sebességváltás változik Sport módban. Ha az autós agresszívabb vezetési stílusra vágyik, a Sport S+ módot választhatja, ami a gázreakciót, a sebességváltást, a kormányzási paramétereket és az adaptív lengéscsillapítókat is befolyásolja. A Custom beállítást használva a vezető három motor- és sebességváltó-program (Eco, Normal és Sport), két kormányzás- és felfüggesztés-program (Normal és Sport), valamint két klimatizálás-program (Eco és Normal) közül választhat.
Negyedik generációs hibrid hajtás
A Nyugat- és Közép-Európában forgalmazott ES 300h modellben egy negyedik generációs, önmagát töltő hibrid hajtásrendszer működik – méghozzá rendkívül csekély üzemanyag-fogyasztással, minimális károsanyag-kibocsátással, ugyanakkor olyan tekintélyes teljesítménnyel, amit jogosan várnak el egy középkategóriás luxusszedán vásárlói. A rendszer intelligensen párosítja az ultra-hatékony, 2,5 literes, négyhengeres Atkinson-ciklusú benzinmotor és a könnyebb, kompaktabb, mégis nagyobb energiasűrűségű elektromotor erejét. A rendszer összteljesítménye 218 LE / 160 kW, kombinált ciklusban mért üzemanyag-fogyasztása pedig mindössze 4,7 l/100 km. A 2,5 literes erőforrás teljesen új fejlesztés, és gyors égési technológiájának köszönhetően ez az egyik legkedvezőbb termikus hatásfokú egység a sorozatgyártású motorok között. Ez a tulajdonsága az emisszió vagy az üzemanyag-fogyasztás növekedése nélkül is magasabb teljesítményt eredményez. Mindezt egyenes vonalú szívónyílásokkal, javított szelepelrendezési szögekkel és lézeres megmunkálású szelepfészkekkel érték el a tervezők. A változó átfolyású olajszivattyú, a többfuratú injektorok, a szívóoldali szelepek VVT-iE vezérlése és a változó hűtőrendszer szintén hatásosan járultak hozzá az erőforrás hő- és égésvezérlésének tökéletesítéséhez. Az új hibrid erőátviteli egységet kifejezetten a 2,5 literes motorhoz tervezték a Lexus mérnökei. Míg a korábbi egységben az elektromotorok koaxiálisan helyezkedtek el, addig az újban több tengelyes elrendezést alkalmaztak, így az egység hosszát közel 30 mm-el csökkenteni tudták. A hagyományos bolygókerekes áttételt párhuzamos tengelyű váltóműre cserélték, amely egy kompakt blokkban foglalja magában a bolygókerekes osztóművet, a parkoló és a ellenirányú egységet. Az elektromotorokat hajtó nikkel-metál-hidrid akkumulátort a csomagtartóból a hátsó ülés alá helyezték át. Ez úgy vált lehetővé, hogy az akkumulátor magasságát 120 milliméterrel csökkentették, és a hűtőrendszer méretét is redukálták. Az akkumulátor áthelyezése nemcsak a csomagtartó méretét csökkentette, hanem javította az ES súlyelosztását, és ezáltal a vezethetőségét is. Az ES 300h változatban számos olyan újítást vezettek be, amelyek javítják a vezetési élményt és a vezető kapcsolatát a járművel. A hibrid vezérlőrendszert úgy programozták, hogy lineárisabb gyorsulási érzetet adjon, hozzáigazítva a motor fordulatszámát a jármű sebességéhez. Így sikerült csökkenteni a hibrid rendszerekre jellemző „gumiszalag” gyorsulásérzetet. A Sport mód használata még inkább javítja a gyorsulást, mivel alacsony fordulaton megnöveli a nyomatékot. Eközben a vezető a kormány váltófüleivel hat szimulált sebességfokozat között kapcsolhat, még precízebben uralva az autót.
Páratlan biztonsági jellemzők
A hetedik generációs ES nyugat-európai vásárlói alapáron megkapják a Lexus Safety System + legújabb változatát. Ez az aktív biztonsági technológiákból összeállított csomag új képességekkel ruházza fel az autót, még több közlekedési helyzetben kínálva biztonságot a vezető és az utasok számára, illetve megelőzve az esetleges balesetek bekövetkeztét. Az új megoldások közé tartozik, hogy az ütközés előtti biztonsági rendszer (PCS) nappali megvilágítás mellett immár a kerékpárosokat is képes azonosítani. A PCS már eddig is felismerte az autó előtt feltűnő járműveket és gyalogosokat, s e kiegészítéssel ezentúl még hatékonyabban védi ki a leggyakoribb közúti baleseteket. A radar érzékenységének tökéletesítésével és dinamikus hatósugarának javításával sikerült elérni, hogy a rendszer éjszaka az eddigieknél is hatékonyabban érzékelje a gyalogosokat.
Az ES kétlépcsős adaptív távfényvezérlése (AHS) szintén új biztonsági megoldás. Ez a rendszer nemcsak automatikusan kapcsolja ki és be a távolsági fényt, hanem a fényszóróban elhelyezett 24 külön LED-fényforrás segítségével úgy teríti szét a fénypászmát, hogy a szembejövők elvakítása nélkül is a lehető leghatékonyabban világítsa meg az utat.
Mark Levinson PurePlay: a világ legkerekebb zenei élménye
A 2019-es ES-ben mutatkozik be a 17 hangszórós Mark Levinson PurePlay rendszer. Az új hifit arra tervezték, hogy az autó utasai – a kabinban elfoglalt helyüktől függetlenül – az eddigi legerőteljesebb, legprecízebb és legtisztább hangélményt élvezhessék. A PurePlay számos egyedülálló megoldással biztosít kimagasló teljesítményt: ilyen például a precíziós állomáskeresés, a hangszórók világszínvonalú tervezése és elhelyezése, valamint a páratlan hangolási és dekompressziós technológiák. A hangszórók vállmagasságban kaptak helyet a kabinban, ami javítja az akusztikát és kellemes hang-szinergiát eredményez. A tökéletes elhelyezés egyenletes hangszínt teremt az összes középhang- és a magashang-sugárzó között, s gyakorlatilag két egyforma (első és hátsó) hallgatási zónára osztja a kabint, így minden utas egyforma minőségben élvezheti a hangzást.
Új fejezet nyílik az ES történetében
A hetedik generációs ES új korszakot nyit a márka legrégebbi és legnépszerűbb modelljeinek történetében. A Lexus zászlóshajójához, az LS-hez hasonlóan az új ES szedán is szélesebb vásárlóközönséget szeretne megszólítani. Éppen ezért az autó mindent tud, amit a hagyományos Lexus-vásárlók elvárnak – emellett viszont sok olyan dolgot is kínál, amelyek azok számára lesznek vonzók, akik eddig nem számoltak a márkával. Az erőteljesebb stílus, a dinamikusabb teljesítmény, a legmagasabb szinten kidolgozott utastér és a legmodernebb biztonsági technológiák igazán újszerű és meglepő módon formálják át az ES imázsát.
A 2019-es ES-ben mutatkozik be a 17 hangszórós Mark Levinson PurePlay rendszer. Az új hifit arra tervezték, hogy az autó utasai – a kabinban elfoglalt helyüktől függetlenül – az eddigi legerőteljesebb, legprecízebb és legtisztább hangélményt élvezhessék. A PurePlay számos egyedülálló megoldással biztosít kimagasló teljesítményt: ilyen például a precíziós állomáskeresés, a hangszórók világszínvonalú tervezése és elhelyezése, valamint a páratlan hangolási és dekompressziós technológiák. A hangszórók vállmagasságban kaptak helyet a kabinban, ami javítja az akusztikát és kellemes hang-szinergiát eredményez. A tökéletes elhelyezés egyenletes hangszínt teremt az összes középhang- és a magashang-sugárzó között, s gyakorlatilag két egyforma (első és hátsó) hallgatási zónára osztja a kabint, így minden utas egyforma minőségben élvezheti a hangzást.
Új fejezet nyílik az ES történetében
A hetedik generációs ES új korszakot nyit a márka legrégebbi és legnépszerűbb modelljeinek történetében. A Lexus zászlóshajójához, az LS-hez hasonlóan az új ES szedán is szélesebb vásárlóközönséget szeretne megszólítani. Éppen ezért az autó mindent tud, amit a hagyományos Lexus-vásárlók elvárnak – emellett viszont sok olyan dolgot is kínál, amelyek azok számára lesznek vonzók, akik eddig nem számoltak a márkával. Az erőteljesebb stílus, a dinamikusabb teljesítmény, a legmagasabb szinten kidolgozott utastér és a legmodernebb biztonsági technológiák igazán újszerű és meglepő módon formálják át az ES imázsát.