Hírek

A Hyundai Nexo biztonságos és a levegőt is tisztítja

A Hyundai Motor márciusban kezdte meg a Nexo üzemanyagcellás autójának forgalmazását, amelynek elterjedésével jelentősen tisztább lehet a városok levegője.
A Nexot kétféle felszereltségben árulja a Hyundai: az alap Modern változat 68,9 millió wonba (kb. 16,2 mFt) kerül, míg a Premium 72,2 millió wonért (kb.16,9 mFt) kapható. Amennyiben ebből levonjuk a koreai központi kormányzat 22,5 millió wonos (kb. 5,3 mFt) támogatását és a helyi önkormányzatok további 10 és 12,5 millió won (kb. 2,3 és 2,9 mFt) közötti további hozzájárulását, a középkategóriás hobbiterepjáróért a vásárlóknak 33,9 és 39,7 millió won (kb.7,9 és 8,7 mFt) közötti összeget kell fizetni. A Nexo 17 colos alapgumijaival átlagosan 96,2 kilométert tud megtenni egy kilogramm hidrogénnel, vagyis száz kilométerenként 1,04 kilogramm hidrogén üzemanyagot használ fel. Az autó így a benne tárolt 6,33 kilogramm hidrogénnel 609 km-t tud megtenni. A 154 lóerős, 395 Nm nyomatékot generáló villanymotorral szerelt jármű légellenállását az alváz teljes burkolása mellett formaterv részeként kialakított légfüggöny, aerodinamikus kerekek és a karosszériába simuló kilincsek biztosítják.
A Hyundai Motor a fejlesztés során nemcsak a jármű karosszériájának, de a hidrogén üzemanyagtankok ütközésbiztonságát is kidolgozta és tesztelte azért, hogy biztosak legyenek abban, hogy azok nem robbannak fel és nem fognak tüzet. Ennek keretében többek között a hidrogéntartályok szelepeit és tartószerkezetét is különböző törésteszteknek vetették alá, illetve tesztelték azok tűzbiztonságát is. Továbbá a gyárt az üzemanyagcellás alkotóelemekre 10 év vagy 160 ezer km garanciát vállal, ami minimálisra csökkenti a vásárló terheit egy esetleges meghibásodás során.
Az elektromos és üzemanyagcellás autók egyaránt nem bocsátanak ki magukból káros anyagokat. Ám hidrogénnel működő üzemanyagcellás technológiát azért nevezhetjük a végső környezetbarát járműnek, mivel az nemcsak nem bocsát ki káros anyagokat, de működés közben képes megtisztítani a környezet levegőjét is. A Nexo ugyanis a villanymotor meghajtásához szükséges energiát a az üzemanyagcellából érkező hidrogén és a környezet levegőjének oxigénjével keveredve állítja elő, miközben a két elem kölcsönhatásából elektromosság és vízpára keletkezik. Az üzemanyagcella azonban ehhez tiszta levegőt igényel, ezért a Nexot egy háromszintű levegőtisztító rendszerrel látták el. A külső levegő először a légszűrőn halad át, ahol a szállópor részecskék 97 százalékát kiszűrik. Az ezután fennmaradó részecskéket a párásító felület elnyeli. Végül a levegő eléri a gázdiffúziós szintet az üzemanyagcellában, amely mikroszálas szerkezetű szénszálas papírból áll. Így a szállópor ultrafinom részecskéinek 99,9 százalékát kiszűrték és tiszta levegő keletkezett.
Miközben a Nexo egy órán át működik, a rendszer 26,9 kilogramm levegőt tisztít meg. Ha azt feltételezzük, hogy egy ember egy óra alatt 0,63 kilogramm levegőt használ el, akkor a rendszer egy órás működése során 43 ember levegőjét teszi tisztábbá.Ha pedig százezer Nexo futna két órát Szöul utcáin, akkor ez a flotta 8 450 000 felnőtt levegőszükségletét tisztítaná meg. Ez Szöul 9 850 000 fős lakosságának 86 százalékát jelenti.
A Hyundai Motor korábban azzal is demonstrálta a szállópor kibocsátás csökkentése iránti elkötelezettségét, hogy tiszta levegővel és szállóporral megtöltött léggömböket engedett szabadon és ezzel bemutatta a Nexo légtisztító folyamatának hatékonyságát.
szerző: Dönci
1994 - 2024 © Minden jog fenntartva. Készítette Kovács Gergely