Hírek
Világszerte tesztelik a Hyundai önvezető rendszerét
A Hyundai Mobis legújabb, M.BILLY névre keresztelt önvezető járművét idén a világ különböző részein fogja tesztelni annak érdekében, hogy 2022-re egy félig önvezető járművet tudjon piacra dobni.
A Hyundai autógyártó csoporthoz tartozó Hyundai Mobis jelenleg három olyan járművet tesztel, amelyekben a vállalat saját fejlesztésű önvezető rendszere került beépítésre. Ezen járműflottát az év végéig tíz darabra kívánják növelni, amellyel párhuzamosan éves szinten 15 százalékkal bővítik a kapcsolódó technológiák fejlesztésével foglalkozó kutatók létszámát is.
„Michiganben az M.BILLY modellünkkel helyszíni teszteléseket fogunk végezni azért, hogy elérjük az Autóipari Mérnökök Társaságának (SAE) szabványában előírt 3-as és 4-es szintű autonóm járműipari standardját” – közölte a Hyundai Mobis sajtóközleményében. A 3-as szint részleges automatizációt, a 4-es szint magas fokú automatizációt jelöl.
Az M-BILLY elnevezés az autógyártó „Új Mobilitási Élmény” névre keresztelt technológia-fejlesztési víziója nyomán született meg. Ez a vállalat azon célját szimbolizálja, amellyel a Mobis differenciált technológiájával a világ egyik vezető autóipari beszállítójává válhat. Az M.BILLY járműv az alkatrészgyártó legújabb technológiáját kapta meg, amit egy Kia Optima limuzinba építettek be.
A Hyundai Mobis közölte, hogy a tesztpályán és a nyilvános utakon lefolytatott próbák magában foglalják a funkciók és a biztonsági rendszerek előzetes értékelését. A vállalat még 2016-ban kapott az állam kormányzatától engedélyt arra, hogy önvezető technológiáit az állam útjain tesztelje. Az Egyesült Államokban elvégzendő tesztelésektől függetlenül a Hyundai Mobis azt is célul tűzte ki, hogy az M.BILLY-hez hasonló engedélyeket szerezzen Koreában és Németországban is. Ez Koreában már heteken belül megvalósulhat, míg a német engedélyek kiadása júniusban várható.
„Jelenleg három M.BILLY tesztautót használunk Koreában, Németországban és az Egyesült Államokban. A Hyundai Mobis célja, hogy az év végéig több mint 10 autót teszteljünk a projekt keretein belül” – mondta Jae-ho Hwang, a Hyundai Mobis DAS mérnökcsapatának vezetője. „Célunk, hogy 2022-re a SAE 3-as szintű szabványnak megfelelő saját autonóm járműrendszert dobjunk piacra.”
Az M.BILLY a Hyundai Mobis legújabb szenzortechnológiáját kapta meg. Összesen 25 darab eszközt építettek az autóba, köztük egy első kamerát, öt radart, egy lidart, 12 ultrahangos érzékelőt és négy körkörös kamerát.
A Hyundai Mobis 2021-re az eladási eredményének mostani 7 százalékáról 10 százalékára kívánja növelni kutatás-fejlesztési befektetéseinek értékét, amelyet elsősorban a vállalat jövőbeli járműtechnológiáinak fejlesztésére fordítana. Jelenleg hatszáz szakértő dolgozik a vállalat kapcsolódó önvezető járműrészlegén, amit 2021-ig 15 százalékkal kívánnak növelni.
A Hyundai által HDA3 néven ismert 3-a szintű autonóm rendszerrel a jármű képes a vezető beavatkozása nélkül sávot váltani és más autonóm vezetési funkciókat ellátni (sávkövetés, radaros távolságtartás, stb.). A Hyundai Mobis által kifejlesztett, alacsonyabb szintű HDA2 rendszerben a vezetőnek jeleznie kell, hogy sávot kíván váltani, vagy fel akar hajtani, illetve le akar térni egy autópályáról, amit aztán a rendszer önállóan végre is hajt. A HDA2 rendszert várhatóan 2019-től lesz elérhető a Mobis kínálatában.
Az 1-es szint, vagyis a HDA1 rendszer a járművet a sávban tartja és hatékonyan óvja meg a vezetőt a figyelmetlenségből, mikroalvásból származó, gyakran súlyos következményekkel járó balesetektől. Az összes eddigi HDA rendszer nagy hiányossága, hogy elsősorban városon kívüli, kereszteződésektől és éles kanyaroktól mentes környezetre tervezték. A Hyundai Mobis jövőképe szerint a 4-es szintű autonóm rendszer valamikor 2025 után válhat kereskedelmi forgalomban használhatóvá.