Hírek

A legjapánabb európai autó története

A japán kei-car mikroautók zseniális kialakítású, de európai használatra túlságosan apró járművek. A Suzuki negyed évszázada gondolt egy merészet, és néhány apró módosítással globálisan használható típussá fejlesztette népszerű apróságát. Így született meg minden idők egyik legötletesebb, legpraktikusabb városi autója: a Wagon R+.
A második világháborút követően egy látszólag leküzdhetetlen probléma állta útját Japán ipari fejlődésének. Az embereknek nem volt pénze automobilra, ami rövid úton halálra ítélte az első bátortalan lépéseit megtevő japán autóipart. A kormány ezért egy huszárvágással létrehozta a kei-car műfaját: az ide sorolható gépkocsik nagyon kicsik, nagyon gyengék voltak, ám komoly adókedvezményekkel támogatták meg azokat. A lakosság a korlátozások ellenére örömmel fordult a motorkerékpárnál mégis csak kényelmesebb opció felé, és ez lehetőséget teremtett az autógyártók számára, hogy gazdaságossá tegyék működésüket, megalapozva a későbbi – szintén kormányzati segítséggel beindított – fejlődést.
A cikk tovább folytatódik a carnet.hu/suzuki oldalon: https://www.carnet.hu/suzuki/hirek/a-legjapanabb-europai-auto-tortenete
1994 - 2024 © Minden jog fenntartva. Készítette Kovács Gergely