Hírek

Szárny nélkül, hibriddel készül hosszú útra a Peugeot

1913. május 31-én egész Amerika egy névtől volt hangos. A francia Jules Goux az Újvilágban addig ismeretlen márka, a Peugeot versenyzőjeként az előző napon nemcsak hatalmas előnnyel megnyerte a legamerikaibb autóversenyt, az Indianapolis-i 500 mérföldes futamot, de utána még botrányt is csinált a bokszban, mivel szerinte csapatfőnöke nem engedte, hogy Peugeot L76-os autójából kihozza a maximumot.
A 7,6 literes, soros négyhengeres motor innovatív kettős felül fekvő vezérműtengelyének köszönhetően 130 lóerőt adott le, ami bőven elég volt ahhoz, hogy 164 km/órás végsebességhez segítse a mindössze 895 kilós járművet (a megállás már más történet volt, hiszen csak a hátsó tengely kapott fékrendszert). És ha a ribillió nem lett volna elég, Goux-ról az is elterjedt, hogy a futamot végigpezsgőzte szerelőjével együtt. A valóságban csupán négy kis üveg pezsgő fogyott el, és azt is csupán szájvízként használták, hogy leöblítsék ajkaikról a mindent belepő port. Mindez nem számított, a kefebajszú franciára életművészként, igazi hősként tekintettek a motorizáció bűvöletében élő aranyifjak.
A cikk tovább folytatódik a carnet.hu/peugeot oldalon: https://www.carnet.hu/peugeot/hirek-2/uj-peugeot-9x8
1994 - 2024 © Minden jog fenntartva. Készítette Kovács Gergely