Hírek
Új Terrain Mode Selector
- Közzétette: CarNet Invest
- Hírek
A Hyundai Motor további információkat is közzé tett az új Terrain Mode Selector terepüzemmód-választó rendszerről. Az új Santa Fe elsőként kapta meg az integrált vezérlő technológiát. A funkció a legkülönfélébb útfelületeken biztosít optimális menetteljesítményeket; a vezető forgókapcsoló segítségével választhat a homok, a hó vagy a sár között.
A Hyundai HTRAC összkerékhajtási technológiájára épülő, új Terrain Mode Selector terepüzemmód-választó technológia minden eddiginél kényelmesebb vezethetőséget kínál, akár a legtechnikásabb viszonyok mellett is. A HTRAC (a név a 'Hyundai' és 'trakció', azaz ’tapadás’, ’vonóerő-átvitel’ szavak összevonásából keletkezett) automatikusan a menetviszonyok szerint beállított üzemmódnak és terep-üzemmódnak megfelelően osztja meg a motor nyomatékát az első és hátsó kerekek között.
A Hyundai HTRAC összkerékhajtási technológiájára épülő, új Terrain Mode Selector terepüzemmód-választó technológia minden eddiginél kényelmesebb vezethetőséget kínál, akár a legtechnikásabb viszonyok mellett is. A HTRAC (a név a 'Hyundai' és 'trakció', azaz ’tapadás’, ’vonóerő-átvitel’ szavak összevonásából keletkezett) automatikusan a menetviszonyok szerint beállított üzemmódnak és terep-üzemmódnak megfelelően osztja meg a motor nyomatékát az első és hátsó kerekek között.
„Folyamatosan járműveink tökéletesítésére törekszünk, hogy még inkább prémium termékeket kínálhassunk ügyfeleinknek.” – mondta Andreas-Christoph Hofmann, a Hyundai Motor Europe felelős alelnöke.
„Az olyan új funkciók, mint a Terrain Mode Selector terepüzemmód-választó rendszer, technológiai és kényelmi szempontból versenyképessé teszik a Santa Fét, amely ugyanakkor egyrészt hű marad robusztus terepjárós hagyományaihoz, másrészt megbízható járműként teljesít a legkülönfélébb tereptípusokon.”
„Az olyan új funkciók, mint a Terrain Mode Selector terepüzemmód-választó rendszer, technológiai és kényelmi szempontból versenyképessé teszik a Santa Fét, amely ugyanakkor egyrészt hű marad robusztus terepjárós hagyományaihoz, másrészt megbízható járműként teljesít a legkülönfélébb tereptípusokon.”
Üzemmód- és terepüzemmód-választás forgókapcsolóval
Az új Santa Fe középkonzolján elhelyezett forgókapcsolóval négyféle üzemmód és háromféle terep-üzemmód közül választhat a vezető. Az üzemmód- és terep-üzemmód között a forgókapcsolón található gombot megnyomva válthatunk. A kiválasztott üzemmód vagy terep-üzemmód a digitális műszeregységről és az audio-video navigációs képernyőről leolvasható.
Az új Santa Fe középkonzolján elhelyezett forgókapcsolóval négyféle üzemmód és háromféle terep-üzemmód közül választhat a vezető. Az üzemmód- és terep-üzemmód között a forgókapcsolón található gombot megnyomva válthatunk. A kiválasztott üzemmód vagy terep-üzemmód a digitális műszeregységről és az audio-video navigációs képernyőről leolvasható.
Üzemmódok:
•Komfort: normál menetdinamika és takarékosság
•Sport: fokozott menetdinamika, módosított kormányrásegítés, váltási pontok és gázreakció
•Öko: kiemelkedő takarékosság, módosított gázreakció, váltási pontok és klímateljesítmény
•Intelligens: a vezetési stílus függvényében automatikusan vált az Öko, Komfort és Sport üzemmódok között.
Miközben az üzemmódok a vezetési stílus függvényében a menetteljesítményekre, illetve a takarékosságra helyezik a hangsúlyt, a terep-üzemmódok célja, hogy a kiválasztott út- vagy terepfelületre optimalizált vezethetőséget biztosítsanak a motornyomaték, a váltóprogram, a kipörgésgátló és az összkerékhajtás nyomatékelosztásának szabályozásával.
Terep-üzemmódok:
•Hó: A hajtott kerekek kipörgésének minimalizálásával lehetővé teszi a csúszós, behavazott felületen történő közlekedést.
•Homok: Finom elindulást és egyenletes teljesítmény-leadást biztosítva segíti elő a közlekedést a lágy felületeken.
•Sár: A komponensek beállításainak módosításával támogatja a csúszós, nagy ellenállást jelentő felületen való haladást.
Az új Santa Fe
Az új Santa Fe, a Hyundai európai szabadidőjármű zászlóshajója prémium minőségű fejlesztésekkel újult meg. A modell most először hibrid, illetve plug-in hibrid hajtáslánccal is rendelhető. Emellett ez a Hyundai első olyan, Európában forgalmazott típusa, amely a vállalat vadonatúj, harmadik generációs járműplatformjára épül, és ezáltal jobb menetteljesítményeket, kedvezőbb üzemanyag-fogyasztást és fokozott biztonságot kínál. Ezen túlmenően a merész Santa Fe új technológiai és biztonsági megoldások széles skáláját alkalmazza.
Mindezen módosítások bevezetése egybevág a Hyundai legrégebb óta gyártott szabadidőjármű-családjának huszadik születésnapjával. Az Európában 2001 óta elérhető, középkategóriás szabadidőjármű mindig is kényelméről, tágas helykínálatáról, gazdag felszereltségéről és funkcionális belső kialakításáról volt híres. A most alkalmazott frissítések révén az új Santa Fe még fényűzőbb minőséget kínál ügyfeleinek, miközben hagyományos terepalkalmasságát olyan új szolgáltatások segítenek megőrizni, mint az új Terrain Mode Selector.
Az új Terrain Mode Selector terepüzemmód-választó rendszer azokban a leendő Hyundai szabadidőjárművekben is megjelenik majd, amelyekről a következő hónapokban szolgálhatunk részletesebb információval.
•Komfort: normál menetdinamika és takarékosság
•Sport: fokozott menetdinamika, módosított kormányrásegítés, váltási pontok és gázreakció
•Öko: kiemelkedő takarékosság, módosított gázreakció, váltási pontok és klímateljesítmény
•Intelligens: a vezetési stílus függvényében automatikusan vált az Öko, Komfort és Sport üzemmódok között.
Miközben az üzemmódok a vezetési stílus függvényében a menetteljesítményekre, illetve a takarékosságra helyezik a hangsúlyt, a terep-üzemmódok célja, hogy a kiválasztott út- vagy terepfelületre optimalizált vezethetőséget biztosítsanak a motornyomaték, a váltóprogram, a kipörgésgátló és az összkerékhajtás nyomatékelosztásának szabályozásával.
Terep-üzemmódok:
•Hó: A hajtott kerekek kipörgésének minimalizálásával lehetővé teszi a csúszós, behavazott felületen történő közlekedést.
•Homok: Finom elindulást és egyenletes teljesítmény-leadást biztosítva segíti elő a közlekedést a lágy felületeken.
•Sár: A komponensek beállításainak módosításával támogatja a csúszós, nagy ellenállást jelentő felületen való haladást.
Az új Santa Fe
Az új Santa Fe, a Hyundai európai szabadidőjármű zászlóshajója prémium minőségű fejlesztésekkel újult meg. A modell most először hibrid, illetve plug-in hibrid hajtáslánccal is rendelhető. Emellett ez a Hyundai első olyan, Európában forgalmazott típusa, amely a vállalat vadonatúj, harmadik generációs járműplatformjára épül, és ezáltal jobb menetteljesítményeket, kedvezőbb üzemanyag-fogyasztást és fokozott biztonságot kínál. Ezen túlmenően a merész Santa Fe új technológiai és biztonsági megoldások széles skáláját alkalmazza.
Mindezen módosítások bevezetése egybevág a Hyundai legrégebb óta gyártott szabadidőjármű-családjának huszadik születésnapjával. Az Európában 2001 óta elérhető, középkategóriás szabadidőjármű mindig is kényelméről, tágas helykínálatáról, gazdag felszereltségéről és funkcionális belső kialakításáról volt híres. A most alkalmazott frissítések révén az új Santa Fe még fényűzőbb minőséget kínál ügyfeleinek, miközben hagyományos terepalkalmasságát olyan új szolgáltatások segítenek megőrizni, mint az új Terrain Mode Selector.
Az új Terrain Mode Selector terepüzemmód-választó rendszer azokban a leendő Hyundai szabadidőjárművekben is megjelenik majd, amelyekről a következő hónapokban szolgálhatunk részletesebb információval.