Hírek
Toyota Land Cruiser Heritage
- Közzétette: CarNet Invest
- Hírek
Különleges modellel búcsúzik a Land Cruiser 200-as sorozata. A Land Cruiserek legrégebbi és legmodernebb generációit a legendás megbízhatóság, a strapabíró felépítés és a hűséges ügyfélkör köti össze. A legnagyobb sorozat, a 200-as a 2021-es modellévre különleges kivitelt kapott: bizonyos piacokon rendelhető a hétüléses Heritage sorozat.
Azt gondolhatnánk, a Land Cruiser csak egy a sok terepjáró közül. Nem ez a helyzet, a Toyota legendás modellje különleges pozíciót vívott ki magának 1955-ös gyártásának megkezdése óta, az évek során napjainkig.
A 65 év alatt számtalan változatot megélt és eddig több mint tízmillió példányban értékesített Land Cruiser evolúciója szerteágazó kínálatot hozott létre kezdve a szigorúan vett munkaautóktól a családi felhasználásra alkalmas, tágas ötajtósokon át a luxusigényeket is kielégítő, ám terepen is magabiztos 200-as sorozatig.
Ez utóbbi kap most egy különleges felszereltségi szintet.
A 65 év alatt számtalan változatot megélt és eddig több mint tízmillió példányban értékesített Land Cruiser evolúciója szerteágazó kínálatot hozott létre kezdve a szigorúan vett munkaautóktól a családi felhasználásra alkalmas, tágas ötajtósokon át a luxusigényeket is kielégítő, ám terepen is magabiztos 200-as sorozatig.
Ez utóbbi kap most egy különleges felszereltségi szintet.
Az új, exkluzív kivitel több különleges felszereltségi tételt is megkap, ilyen például a kétüléses harmadik üléssor. A hétüléses kivitelek gyártása 2020 szeptemberében indul be, ára egyelőre nem ismert. Az alapmodellé ugyanakkor igen: az Egyesült Államokban 85 ezer dollárért, azaz mintegy 24 millió forintért lesz kapható. Ám nem egyedül a hétüléses opció különbözteti meg a Heritage kivitelt a Land Cruiser 200-as família többi tagjától. A modell történelmét ünneplő változat két új fényezést is kapott: az egyik neve Éjfekete metál, a másiké Hóvihar gyöngyház. Ezenfelül a klasszikus Ezüstmetál és Mágnes szürke metál teszi teljessé a színpalettát. A hűtőmaszk fekete betéteket kapott, míg a 18 collos, ballonos gumikkal szerelt BBS felnik bronzszínűek. A Heritage azonosítását segíti a D-oszlopon elhelyezett Land Cruiser embléma is, betűtípusa a régi időket idézi.
Ami nem romlott el, azt ne javítsd meg, tartja a mondás. A Land Cruiser 200-as sorozat műszaki alapjait ezért nem érinti érdemi változás. A különböző piacokon összesen kétféle motor körül választhatnak a vevők: a benzines 5,7 literes, 381 lóerős, 543 Nm nyomatékú erőforrás, amely selymes járásáról és kimagaslóan hosszú élettartamáról vált híressé. Emellett a 200-ast kínálják még szintén V8-as dízellel, amely 4,5 literes és 245 lóerős. Mindkét motorhoz nyolcfokozatú, elektronikusan vezérelt automatikus váltó csatlakozik, az összkerékhajtási rendszerben TORSEN önzáró differenciálmű is helyet kapott.
Ami nem romlott el, azt ne javítsd meg, tartja a mondás. A Land Cruiser 200-as sorozat műszaki alapjait ezért nem érinti érdemi változás. A különböző piacokon összesen kétféle motor körül választhatnak a vevők: a benzines 5,7 literes, 381 lóerős, 543 Nm nyomatékú erőforrás, amely selymes járásáról és kimagaslóan hosszú élettartamáról vált híressé. Emellett a 200-ast kínálják még szintén V8-as dízellel, amely 4,5 literes és 245 lóerős. Mindkét motorhoz nyolcfokozatú, elektronikusan vezérelt automatikus váltó csatlakozik, az összkerékhajtási rendszerben TORSEN önzáró differenciálmű is helyet kapott.
Noha a 200-as sorozat az évek során valódi luxusmodellé nőtte ki magát a Land Cruiserek között, terepképességei fikarcnyival sem rosszabbak, mint a család többi tagjáé.
A masszív létraváz, az igényes felfüggesztés mellett – elöl kettős keresztlengőkaros, hátul négylengőkaros, csavarrugós – az alapáron beszerelt Kinetikus Dinamikus Felfüggesztési Rendszer (KDSS) is fokozza a Land Cruiser képességeit.
Utóbbi hidraulikusan állítja az első és hátsó stabilizátor rudakat, így épített úton a gördülés finomságát, terepen pedig a szükséges mértékű rugóutakat is képes garantálni.
A masszív létraváz, az igényes felfüggesztés mellett – elöl kettős keresztlengőkaros, hátul négylengőkaros, csavarrugós – az alapáron beszerelt Kinetikus Dinamikus Felfüggesztési Rendszer (KDSS) is fokozza a Land Cruiser képességeit.
Utóbbi hidraulikusan állítja az első és hátsó stabilizátor rudakat, így épített úton a gördülés finomságát, terepen pedig a szükséges mértékű rugóutakat is képes garantálni.
Noha a Land Cruiser 200-ast felszereltsége igazi luxusautóvá teszi, számos olyan segédberendezést kap, amelyek révén viszonyítási pontnak számít a legjobb terepjárók között is. Olyan modern technológiákról van szó, mint a Lejtmenetvezérlés, vagy az emelkedőn való elindulást segítő Hill Start Assist. A CRAWL Control állandó, alacsony sebességet tartva segít a vezetőnek átjutni különösen nehéz szakaszokon, míg az Off-Road Turn Assist ugyanebben az üzemmódban kisebb sugarú fordulókört garantál. A Multi-Terrain Select rendszer segítségével a vezető maga állíthatja be a kerekek kipörgésének mértékét attól függően, hogy milyen talajon, milyen tapadási körülmények között szeretne előrejutni.
A Multi-Terrain Monitor terepen, szűk ösvényeken segíti a vezetőt a közel 360 fokos kameraképpel, s szintén a Land Cruisert óvják a felfüggesztés elemeit, a hűtőt, az üzemanyagtankot és a váltóházat védő lemezek. Tekintettel arra, hogy profi terepes felhasználók mellett a Land Cruiser-t szép számmal választják olyanok, akik elsősorban városi forgalomban használják a modellt, teljes az aktív és passzív biztonsági arzenál is. A Toyota Safety Sense P (TSS-P) szériafelszerelés: a milliméteres hullámhosszú radar és a kamera érzékelik a közelgő gyalogosokat és járműveket, s szükség esetén automatikus fékezéssel segítik a vezetőt. A rendszer része a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, az utánfutó belengésére figyelmeztető és azt megakadályozó egység. Van dinamikus sebességtartó automatika, és automatikus távolságifény-vezérlés. A TSS-P mellett szériatartozék a Holttérfigyelő és a Hátsó keresztirányú forgalomra figyelmeztető aktív biztonsági rendszerek is.
Az utastér luxusát a szellőztethető első ülések, az elektromosan állítható kormányoszlop és napfénytető, a 28 szellőzőrostéllyal ellátott négyzónás klímaberendezés, kulcs nélküli nyitás és nyomógombos motorindítás fokozzák. Ez mind-mind érv a Land Cruiser mellett, ám a tipikus felhasználó számára nyilván legalább ennyit ér a Trailer Towing Package , amellyel felszerelve a Land Cruiser nem kevesebb, mint 3.675 kg-ot vontathat. Például az ausztrál piacon a Land Cruiser reneszánszát éli.
A koronavírus okozta általános autópiaci visszaesés ellenére megnövekedett a kereslet a modell iránt, hiszen ilyen vontatási képességekkel kevés autó büszkélkedhet. A hírek szerint közeleg az utód, az LC300 hibrid bemutatása.
Ez a megoldás biztosan kimagaslóan kedvező fogyasztási és emissziós értékeket garantál, ám a vonatatási kapacitás valószínűleg valamivel kisebb lesz, hiszen a hibridakkumulátorok megfelelő hűtését ilyen igénybevétel mellett szinte lehetetlen megoldani. Akinek utánfutót kell mozgatnia, még beszerezhet egyet a LC200-as Heritage változatából.
A Multi-Terrain Monitor terepen, szűk ösvényeken segíti a vezetőt a közel 360 fokos kameraképpel, s szintén a Land Cruisert óvják a felfüggesztés elemeit, a hűtőt, az üzemanyagtankot és a váltóházat védő lemezek. Tekintettel arra, hogy profi terepes felhasználók mellett a Land Cruiser-t szép számmal választják olyanok, akik elsősorban városi forgalomban használják a modellt, teljes az aktív és passzív biztonsági arzenál is. A Toyota Safety Sense P (TSS-P) szériafelszerelés: a milliméteres hullámhosszú radar és a kamera érzékelik a közelgő gyalogosokat és járműveket, s szükség esetén automatikus fékezéssel segítik a vezetőt. A rendszer része a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, az utánfutó belengésére figyelmeztető és azt megakadályozó egység. Van dinamikus sebességtartó automatika, és automatikus távolságifény-vezérlés. A TSS-P mellett szériatartozék a Holttérfigyelő és a Hátsó keresztirányú forgalomra figyelmeztető aktív biztonsági rendszerek is.
Az utastér luxusát a szellőztethető első ülések, az elektromosan állítható kormányoszlop és napfénytető, a 28 szellőzőrostéllyal ellátott négyzónás klímaberendezés, kulcs nélküli nyitás és nyomógombos motorindítás fokozzák. Ez mind-mind érv a Land Cruiser mellett, ám a tipikus felhasználó számára nyilván legalább ennyit ér a Trailer Towing Package , amellyel felszerelve a Land Cruiser nem kevesebb, mint 3.675 kg-ot vontathat. Például az ausztrál piacon a Land Cruiser reneszánszát éli.
A koronavírus okozta általános autópiaci visszaesés ellenére megnövekedett a kereslet a modell iránt, hiszen ilyen vontatási képességekkel kevés autó büszkélkedhet. A hírek szerint közeleg az utód, az LC300 hibrid bemutatása.
Ez a megoldás biztosan kimagaslóan kedvező fogyasztási és emissziós értékeket garantál, ám a vonatatási kapacitás valószínűleg valamivel kisebb lesz, hiszen a hibridakkumulátorok megfelelő hűtését ilyen igénybevétel mellett szinte lehetetlen megoldani. Akinek utánfutót kell mozgatnia, még beszerezhet egyet a LC200-as Heritage változatából.