Hírek

Új IONIQ márka

A Hyundai Motor létrehozta a tisztán elektromos járműveknek szentelt új IONIQ almárkát, és ezzel új fejezetet nyit az elektromos mobilitással kapcsolatos ügyfélközpontú élmények terén.

  • A Hyundai tisztán elektromos IONIQ almárkája a vállalat intelligens mobilitási jövőképét testesíti meg
  • Az IONIQ márka típusai online életmód-élményt nyújtanak majd az ügyfeleknek
  • A Hyundai a következő négy év során három innovatív IONIQ EV modellt dob piacra – a 45 Concept tanulmányautóra épülő IONIQ 5 középkategóriás elektromos szabadidőjármű 2021 elején kerül piacra
  • Az IONIQ EV modellek az E-GMP platformra épülnek majd
  • A márka a Hyundai azon elkötelezettségét testesíti meg, hogy az ügyfelekkel együttműködve, a villamosításra alapozva differenciált felhasználói élményt biztosítson számukra
  • A Hyundai emlékezetessé tette a márka bevezetését, hogy a London Eye-t villanyfényekkel egy Q betűvé alakította át
Image
A Hyundai Motor Company új fejezetet nyit a villamosított mobilitás korszakában, amint bevezeti az új, kifejezetten akkumulátoros elektromos járműveket piacra bocsátó IONIQ márkát. A Hyundai a legkülönfélébb életstílusokhoz igazított, „egyénre szabott elektromos élményeket” kíván biztosítani az IONIQ márkán keresztül, összhangban a Hyundai ’emberiséget szolgáló fejlődés’ ’Progress for Humanity’ jövőképével. A következő négy év során három új, elektromos hajtásúnak fejlesztett modellt kívánnak bevezetni az IONIQ márka zászlaja alatt; további innovatív modellek várhatók.
Ezzel a gyorsan növekvő piaci igényekre ad választ a Hyundai, egyben elősegítve azon célkitűzés megvalósítását, hogy a vállalat vezető szerepet töltsön be az elektromos mobilitás globális piacán. Hogy beteljesítse az IONIQ márka küldetését, a Hyundai Motor az elektromos járművek gyártása terén szerzett, kimagasló szakértelmét az ’emberiséget szolgáló fejlődés’ intelligens mobilitási élményeken keresztül történő megvalósításának célkitűzésével kombinálja.

„Az IONIQ márka bevezetésével a Hyundai nem csupán az elektromos járművek piaci bevezetésének gyakorlatát alakítja át teljes mértékben, de azt is, ahogyan az ügyfelek megélik ezen elektromos járműveket a használat során.” – mondta Wonhong Cho, a Hyundai Motor Company ügyvezető alelnöke és globális marketing vezérigazgatója. „Az IONIQ márkán keresztül a Hyundai túllép a hagyományos gondolkodás korlátain, így forradalmasítva az elektromos járművekről alkotott nézeteinket. Olyan, személyre szabott elektromos élményeket kínálunk, amelyeket teljes mértékben integrálunk az online életstílusba.”
Az IONIQ újjászületése

A Hyundai először a környezetbarát mobilitáshoz kapcsolódó, hosszú távú kutatási és fejlesztési programja: a Project IONIQ meghirdetésekor használta az ’ion’ és ’unique’ (azaz ’egyedülálló’) szavak ötvözéséből keletkezett IONIQ kifejezést. Ebből a projektből kiindulva a Hyundai 2016-ban mutatta be az IONIQ-ot, az első és egyetlen olyan autót a világon, amely háromféle részben vagy teljesen elektromos – hibrid, plug-in hibrid és akkumulátoros elektromos – hajtásláncot kínált ugyanazon platformon.
Image
Azok az innovatív tradíciók, amelyek ebben a modellben öltöttek először testet, most a Hyundai kifejezetten elektromos járművekre szakosodott almárkájaként adnak új tartalmat a névnek. Az IONIQ a Hyundai modelleken átívelő almárkája, mely kifejezetten és kizárólag elektromos modelleket tartalmaz majd. A Hyundai számmal jelöli majd az új márka égisze alatt piacra lépő járműveket: a szedánokat páros, a szabadidőjárműveket páratlan számokkal.

Az IONIQ márka első modellje egy középkategóriás szabadidőjármű: az IONIQ 5 lesz, amely 2021 elején mutatkozik be. Az IONIQ 5 alapját az a 45 Concept elektromos tanulmányautó adja, amely a 2019-es Frankfurti Autószalonon mutatkozott be, a Hyundai legelső koncepciójárműve előtti tisztelgésként. Az IONIQ 5 tervezői a múltból merített ihletet ötvözték az élvonalbeli ’paraméteres pixelekkel’: ez az egyedülálló stíluselem a későbbi IONIQ modelleken is visszaköszön majd.

2022-ban érkezik az idén márciusban bemutatott Hyundai Prophecy elektromos tanulmányautóra épülő IONIQ 6 sportszedán, majd 2023-ban lép színre a IONIQ 7 nagyméretű szabadidőjármű. A Prophecy elektromos tanulmányautó tökéletes arányokkal megrajzolt, ikonikus sziluettjét aerodinamikus dizájn ihlette. Az IONIQ modelleket formai szempontból az ’Időtlen dizájn’ tematikája köti majd össze. Formatervükhöz múltbéli modellekből merítenek ihletet a tervezők, ám már a jövőt készítik elő

Az E-GMP platform

Az IONIQ márka modelljei a Hyundai elektromos globális moduláris padlólemezére (E-GMP) épülnek majd. Az E-GMP alapú, kifejezetten elektromos gépkocsinak fejlesztett modellek gyors töltéssel, kimagasló hatótáv megtételére lesznek képesek.

Az elektromos platform alkalmazásával a Hyundai „intelligens élettérként” alkothatja újra a járművek belső terét, ahol széles határok között állítható ülések, vezeték nélküli kapcsolódási szolgáltatások, valamint egyedi megoldások – pl. fiókként nyitható kesztyűtartó – várják az ügyfeleket. A lépésváltás a kezelőfelületeket sem hagyja érintetlenül: az egyszerű, ösztönösen kezelhető, ergonomikusan kialakított interfész felszabadult felhasználói élményt eredményez.

2025-ös stratégia

A Hyundai Motor Group a közelmúltban bejelentette, hogy 2025-re csoportszinten egymillió tisztán elektromos gépkocsit kíván eladni, és 10 százalékos részesedést elérve a globális EV-piac vezető szereplőjévé kíván válni.

A 2025-ös stratégia keretében a Hyundai Motor Company ugyanekkorra a környezetbarát járművek globális piacának harmadik legnagyobb szereplőjeként az üzemanyagcellás (FCEV) járműveken felül 560 ezer akkumulátoros elektromos jármű értékesítését tervezi. A kifejezetten elektromos modelleket felvonultató IONIQ márka bevezetésével a vállalat megerősíti a tiszta mobilitás iránti elkötelezettségét. A lépés fontos eleme annak az átalakulási folyamatnak, amelynek eredményeként a Hyundai zéró károsanyag-kibocsátású megoldásokat kínáló, intelligens mobilitási szolgáltatóként fog megújulni.

IONIQ esemény

A Hyundai az IONIQ márka bevezetésének tiszteletére július 31-én, a London Eye hivatalos újranyitásának előestéjén gigantikus Q betűvé alakította át az ikonikus óriáskereket. A koronavírus-járvány miatt az egyébként mindig nyüzsgő Londonban is megállt az élet; a Hyundai azonban ismét forgásba hozza a brit főváros egyik legismertebb turisztikai látványosságát.

Az IONIQ márka érkezését hirdető fény-installáció ilyenformán valóban egy új korszak: az elektromos mobilitás korszakának kezdetét jelzi, amelyben a felhasználót helyezik a középpontba. A rendezvény az IONIQ almárka bevezetését célzó ‘I’m in Charge’ kampány első hivatalos eleme.

A világhírű London Eye gigantikus Q emblémává történő átalakulásáról készült videó megtekinthető ezen a címen: https://youtu.be/PL1scZfgrDA.

További információ az IONIQ almárka kapcsán: www.hyundai.com/worldwide/en/brand/ioniq-launch
1994 - 2024 © Minden jog fenntartva. Készítette Kovács Gergely