Hírek

Hyundai hőszivattyú

Árammal fűteni drága, de egy villanyautóban nincs más energiaforrás, igaz?
Nem igaz: a Hyundai elmagyarázta, hogyan működik a hőszivattyú.
Image
Az elektromos autók megjelenésével mindannyian energiagazdálkodási döntéseket kényszerülünk hozni.

Ez így nagyon tudományosan hangzik, pedig csak arról van szó, hogy míg egy benzines vagy dízel autóban ingyen van a fűtés (hiszen a belső égésű motor hulladékhőjéből melegítjük a levegőt), addig a villanyautókban elő kell valahogyan állítani a szükséges hőenergiát. 

Ennek persze örülnünk kellene, mert ez azt mutatja, mennyivel jobb a villanyautók hatásfoka (a hagyományos motoros autók „ingyen” fűtése valójában azt jelenti, hogy folyamatosan hő előállítására pazaroljuk az üzemanyagot.
Mégsem örülünk, mert így nekünk kell döntenünk: didergünk télen, vagy elfogadjuk, hogy a fűtés extra üzemanyagot (azaz áramot) fogyaszt, és csökkenti a hatótávolságot. Hiába, a tudás nagy átok…

A hőszivattyú ezzel szemben nem az akkumulátorból veszi el a fűtéshez szükséges energiát, hanem a környezetből. A villanyautó is termel ugyanis hulladékhőt, ha nem is annyit, mint a benzin- vagy dízelmotor. Az elektromos, elektronikus alkatrészek használat közben melegszenek, és ezt a hőmennyiséget használja fel a rendszer az utastér fűtésére. A hajtómotor, a fedélzeti töltő, az inverter, az akkumulátor, a lassú töltő – ezek a komponensek mind termelnek hőt, amivel a technológia elpárologtat egy hűtőfolyadékot, amit aztán a kompresszor egy kondenzátorba présel, ahol ismét hűtőfolyadékká alakul át.


A cikk tovább folytatódik a vezess.hu oldalon: https://www.vezess.hu/hirek/2020/06/10/hyundai-kia-hoszivattyu/
1994 - 2024 © Minden jog fenntartva. Készítette Kovács Gergely