Hírek
Versenyautót ajánl fel a Toyota
- Közzétette: CarNet Invest
- Hírek
A világ egyik legnagyobb aukciós háza jótékony célú online árverést szervez a napokban; a bevétel száz százalékát a koronavírus elleni küzdelem céljaira fordítják. Az árverési tételeket versenyistállók ajánlották fel, a Toyota pedig nem kevesebbel, mint egy hiánytalan F1-es versenyautóval járul hozzá a nemes célú és példa értékű adománygyűjtéshez.
A globális motorsport-tevékenységeket felügyelő és koordináló FIA és a Nemzetközi Vöröskereszt az RM Sotheby’s aukciós házzal karöltve jótékonysági árverést szervez június 15. és 22. között. Az árverésen legendás versenyzők védőfelszerelései mellett a Toyota jóvoltából egy igazi versenyautóra is licitálhatnak az érdeklődők.
A Toyota 2002 és 2009 között nyolc évadon át versenyzett a motorsportok királykategóriájában.
Az utolsó évadra fejlesztett versenyautójuk, a TF109 egyik (történetesen éppen a 01-es alvázszámú) példánya kerül most a rendkívüli árverésen kalapács alá.
A Toyota 2002 és 2009 között nyolc évadon át versenyzett a motorsportok királykategóriájában.
Az utolsó évadra fejlesztett versenyautójuk, a TF109 egyik (történetesen éppen a 01-es alvázszámú) példánya kerül most a rendkívüli árverésen kalapács alá.
Az autót tesztelésre használta a Panasonic Toyota Racing: az istálló három pilótája, Jarno Trulli, Timo Glock és Henkie Waldschmidt ült a volánjánál Bahreinben, valamint a portimãói, nardòi és lommeli tesztpályákon. Miután a Toyota a 2009-es évad végén visszavonult a Forma-1-től, a TF109-01 a Pirellihez került, ahol két éven át segítette a cég F1-es abroncsfejlesztési munkáját – itt Nick Heidfeld, Pedro de la Rosa, Luca di Grassi és Romain Grosjean vezette az autót.
A versenyautó élettörténetének további epizódjai nem ismertek, ám mivel azt most (az FIA közreműködésével) közvetlenül a Toyota Gazoo Racing ajánlotta fel jótékony célra, gyanítható, hogy az elmúlt kilenc évet a Toyota szárnyai alatt töltötte. Talán ennek köszönhető, hogy oly sok árverésre kínált Forma-1-es „versenyautóval” ellentétben ezúttal nem csupán egy kibelezett vázról van szó: az utolsó munkahelyének, azaz a Pirelli tesztlabornak a színeit viselő TF109-01 hiánytalan állapotban, motorral és sebességváltóval felszerelve lesz megvásárolható.
A nemes célra való tekintettel az RM Sotheby’s ingyen vállalta az árverés lebonyolítását, azaz lemondtak az ilyenkor szokásos jutalékukról, és a bevétel az utolsó centig a Nemeztközi Vöröskereszthez kerül. A Toyota különleges versenyautóján kívül több mint hatvan különböző, kiemelkedő erkölcsi értékkel bíró emléktárgy – győztes futamokon viselt sisakok, a versenyzők által aláírt overallok – szerepel a katalógusban.
A tételekre június 15-től lehet licitálni, az árverés június 22-én, magyar idő szerint 16 órakor zárul.
A versenyautó élettörténetének további epizódjai nem ismertek, ám mivel azt most (az FIA közreműködésével) közvetlenül a Toyota Gazoo Racing ajánlotta fel jótékony célra, gyanítható, hogy az elmúlt kilenc évet a Toyota szárnyai alatt töltötte. Talán ennek köszönhető, hogy oly sok árverésre kínált Forma-1-es „versenyautóval” ellentétben ezúttal nem csupán egy kibelezett vázról van szó: az utolsó munkahelyének, azaz a Pirelli tesztlabornak a színeit viselő TF109-01 hiánytalan állapotban, motorral és sebességváltóval felszerelve lesz megvásárolható.
A nemes célra való tekintettel az RM Sotheby’s ingyen vállalta az árverés lebonyolítását, azaz lemondtak az ilyenkor szokásos jutalékukról, és a bevétel az utolsó centig a Nemeztközi Vöröskereszthez kerül. A Toyota különleges versenyautóján kívül több mint hatvan különböző, kiemelkedő erkölcsi értékkel bíró emléktárgy – győztes futamokon viselt sisakok, a versenyzők által aláírt overallok – szerepel a katalógusban.
A tételekre június 15-től lehet licitálni, az árverés június 22-én, magyar idő szerint 16 órakor zárul.