Komoly elismerést kapott a Fiat “No Grey” reklámfilmje

Komoly elismerést kapott a Fiat “No Grey” reklámfilmje

hirdetés
A Fiat “Operation No Grey” című reklámfilmje - amelyben egy Fiat 600e-t belelógatnak egy hatalmas festékesdobozba - elnyerte az európai kreatív igazgatókat tömörítő ADCE szervezet által szervezett kreativitási fesztivál nagydíját. A 10. alkalommal megrendezett fesztiválon ezt a reklámfilmet találták az év legkiválóbb kampányának.
A reklámfilmben egy olasz tengerpari kisváros, Lerici főterén Olivier Francois, a Fiat vezérigazgatója, a Stellantis globális marketing igazgatója azt magyarázza, hogy a világnak nincs többé szüksége szürke színű autókra és a Fiat többé nem is fog szürke kocsikat gyártani. Eközben beül egy elektromos 600-asba, amit felemelnek és belógatnak egy hatalmas vödörnyi narancssárga festékbe.

Az ADCE zsűrije a következőképpen indokolta a “No Grey” projekt győzelmét: a “No Grey” képes volt egy olyan marketingötletet, amely rendszerint csak a marketing részleghez és a szakújságírókhoz jut el, emlékezetes és látványos eseménnyé fokozni. Olyan, világszerte spontán terjedő kommunikációról volt szó, amelyen keresztül most először kommunikálták mindenki felé a Fiat legfontosabb alapvető értékét: a márka olaszságát.
„Hatalmas megtiszteltetés, hogy elnyertük ezt a rangos kitüntetést” – mondta Olivier Francois, a Fiat vezérigazgatója. „Még izgalmasabbá teszi számomra győzelmünket a tény, hogy a ’No Grey’ nem egyszerű reklámeszköz, hanem egy marketing döntés kommunikálására kiválasztott megoldás volt. Amikor elhatároztuk, hogy beszüntetjük a szürke autók gyártását, tudtuk, hogy értékes és merész lépést teszünk, ezért úgy döntöttünk, hogy a lehető legteljesebb mértékben kiaknázzuk az ebben rejlő kommunikációs lehetőségeket. Az eredmények – és a most átvett díj – azt igazolják, hogy ez helyes döntés volt. Új motivációt kaptunk, hogy folytassuk ezt a megközelítést, amit úgy nevezünk: a Fiat Módszer.”
A reklámfilm szlogenje az volt, hogy „Olaszország a színek hazája. Fiat, a színek márkája.” Az ötletes, színpompás projekt a Fiat márkára jellemző örömteli szellemiséget testesíti meg; a szpot már több mint tízmillió megtekintést ért el a YouTube-on. Emellett a projekt visszhangja globális jelentőségűnek bizonyult: négy földrészen – Európán kívül Észak-Amerikában, Dél-Amerikában és Ázsiában – is foglalkozott vele a sajtó.

Az európai kreatív igazgatókat tömörítő ADCE szervezet 1990-ben jött létre, és azóta az európai kreatív szellem legkiválóbb eredményeit népszerűsíti; tagságát huszonkét klub és több mint 7500 szakember alkotja. Az idei évben a 30 másodperces szpotokat minősítette a fesztivál; összesen 159 film került be a döntőbe. Mindezen munkák közül a „No Grey” bizonyult az abszolút legkiválóbbnak, ezzel kiérdemelve a fesztivál Nagydíját.