Díjeső az elektromos Fiat 500-asnak.
Magyarországra majd csak az év elején érkezik, de 2020 decemberében újabb díjakat söpört be a teljesen elektromos Fiat 500-as. Az FCA első teljesen elektromos autója eddig már négy komoly elismerést kapott Európában.
Franciaországban a 2020-as Automobile Awards-on elnyerte a “Zöld Autó” díjat, az Egyesült Királyságban pedig a DrivingElectric nevű, elektromos autókkal foglalkozó online magazin választotta meg az “Év autójának” és a “Legjobb kis elektromos autónak” a Fiat 500e-t.
Korábban az elektromos Fiat már elnyerte a magas rangú Red Dot Design Award díjat, illetve a német Auto Motor und Sport magazin “Legjobb dizájn 2020” címét is.
Az elektromos Fiatot a Genfi Autószalonon mutatták volna be idén márciusban, de az autós seregszemle a koronavírus-járvány miatt elmaradt, így online tartották a premierjét.
Korábban az elektromos Fiat már elnyerte a magas rangú Red Dot Design Award díjat, illetve a német Auto Motor und Sport magazin “Legjobb dizájn 2020” címét is.
Az elektromos Fiatot a Genfi Autószalonon mutatták volna be idén márciusban, de az autós seregszemle a koronavírus-járvány miatt elmaradt, így online tartották a premierjét.
A Fiat 500 harmadik generációja minden ízében vadonatúj: több férőhelyet, fejlettebb technológiát és új stílust kínál, ugyanakkor változatlanul Cinquecento. A hatótávolság: akár 320 km is lehet a WLTP ciklus szerint és alapfelszerelés hozzá a 85 kW-os gyorstöltő. Ezzel a töltővel rendkívül rövid idő alatt feltölthető az akkumulátor: mindössze 5 perc elegendő például ahhoz, hogy megtegyünk 50 kilométert – azaz többet, mint a felhasználók napi szükséglete. A gyorstöltő pedig 35 perc alatt 80 százalékra tölti az akkumulátort.
Az autó hat centiméterrel szélesebb és hattal hosszabb lett, mint az előző generáció, a tengelytáv 2 centiméterrel nőtt, a kerekek is nagyobbak, és a sokkal inkább az autó sarkaiba kerültek. Ez még erőteljesebb karakterrel, nagyobb utastérrel és fokozott kényelemmel vértezi fel a modellt, noha a teljes hosszúság így is 4 méter alatt maradt.
Az igazi szenzációra pedig őszig kellett várni, akkor mutatták be az elektromos 500-as 3+1 ajtós változatát. Ezen egy a járda felé nyíló extra ajtóval egészítették ki a karosszériát. Ezt a megoldást több más márkánál is láthattuk korábban, például a Mini Clubman-ben, az RX-8-as Mazdában, vagy az i3-as BMW-ben is. Az autó méretei nem változnak, a Fiat szerint az autó súlya mindössze 30 kilogrammal lesz nehezebb.
Az elektromos 500-asok már rendelhetőek, 1-2 hónapon belül pedig már a Fiat CarNet kereskedéseiben is bemutatkoznak.
Az autó hat centiméterrel szélesebb és hattal hosszabb lett, mint az előző generáció, a tengelytáv 2 centiméterrel nőtt, a kerekek is nagyobbak, és a sokkal inkább az autó sarkaiba kerültek. Ez még erőteljesebb karakterrel, nagyobb utastérrel és fokozott kényelemmel vértezi fel a modellt, noha a teljes hosszúság így is 4 méter alatt maradt.
Az igazi szenzációra pedig őszig kellett várni, akkor mutatták be az elektromos 500-as 3+1 ajtós változatát. Ezen egy a járda felé nyíló extra ajtóval egészítették ki a karosszériát. Ezt a megoldást több más márkánál is láthattuk korábban, például a Mini Clubman-ben, az RX-8-as Mazdában, vagy az i3-as BMW-ben is. Az autó méretei nem változnak, a Fiat szerint az autó súlya mindössze 30 kilogrammal lesz nehezebb.
Az elektromos 500-asok már rendelhetőek, 1-2 hónapon belül pedig már a Fiat CarNet kereskedéseiben is bemutatkoznak.