Fiat-Multipla6x6

25 éves a Fiat legmegosztóbb autója

hirdetés
1998-ban mutatta be a Fiat a praktikusságáról és egyben megosztó külsejéről elhíresült Multiplát. Az egyterű modellt szinte minden autós újság megválasztotta a világ legcsúnyább autójának, de mindig elismerték azt, hogy kevés praktikusabb, jobban variálható autó létezik nála.
Ha valaki át tudja verekedni magát a Multipla külsején, beleülve egyből mindent megbocsájt: belülről kétszer akkorának tűnik az autó, a rengeteg tárolórekesz és a variálható üléssor pedig azonnal meggyőzi az embert arról, hogy nem is olyan csúnya ez az autó…
Valószínüleg így működhetett ez sok vásárlónál, akik végül feláldozták az ízlésüket a praktikum oltárán, mert az viszont egészen biztos, hogy végül egész sikeres modellé tudott válni a Multipla, sőt még mindig viszonylag keresett a használtautó piacon is.

Bár az autó csak 3,99 méter hosszú, magasságának és ötletes belső elrendezésének köszönhetően hat személy kényelmesen elfért benne. Furcsa formáját egyebek között az adja, hogy felfelé szélesedik, és olyan, mintha az alap karosszériára rákerült volna egy hatalmas, óriási ablakokból álló buborék. A szélvédő alatti részre, azaz a motorháztető tetejére került ködlámpák pedig végképp furcsává és emészthetetlenné tették az egyébként játékos formatervet.

A Multipla volt saját kategóriájában az első olyan autó, ami 3+3 ülést kínált - igen, az első üléssorban is elfértek hárman, hiszen a váltókar felkerült a műszerfalra. Mindkét üléssor középső ülései előredöntve például pohártartókat rejtenek, a hátsó ülések pedig természetesen dönthetőek és egyenként kivehetőek.
A Multipla megjelenésekor az autós újságírók egymásra licitálva kiáltották ki a világ legcsúnyább autójának így a legtöbb piacon el is maradt az üzleti siker - pedig még Michael Schumacher is reklámozta.
2004-ben aztán átrajzolták a formáját, azt kicsit az akkoriban futó Stilóhoz igazították, ezzel megmentve a Multiplát a teljes kudarctól, amely végül egészen szépen teljesített, és 2010-ig gyártották (Kínában pedig egészen 2013-ig).
Hogy hogy nem, mára a meg nem értett autóból is egy ikon lett. Aki Multiplát keres, az pedig inkább az eredeti, furcsa fényszórós formát választja és nem a faceliftet. Természetesen ennek az autónak is megvannak a rajongói, akik a meg nem értett csúf békát is tudják nagyon szeretni.

A 25. évfordulóról természetesen a Fiat sem feledkezett el. Roberto Giolito, a Multipla tervezője - aki egyébként jelenleg a Fiat, az Alfa Romeo, a Lancia és az Abarth örökségát ápoló, torinói Heritage HUB vezetője - megalkotta a modell különleges és egyedi 2023-as változatát Multipla 6x6 néven, amelyet elárvereznek majd.

Anno, a Multipla fejlesztése során Roberto Giolito 6 különböző képregényfigurát rajzolt, amelyek akkor csak a cégen belüli döntéshozatali folyamatban kaptak szerepet. Ezek a figurák most viszont felkerülnek a készülő autóra: az oldalára külön-külön, a motorháztetején pedig együtt lesznek láthatók. Az egyedi Multipla bicolor fényezést kap, metálkék és szürkésfehér színű lesz.
A tervek szerint a november 17-19. között megrendezésre kerülő Milano Auto Classica kiállításon mutatják majd be a Multipla 6x6-ot.