10 millió forintba kerül majd a legolcsóbb elektromos Fiat Grande Panda

10 millió forintba kerül majd a legolcsóbb elektromos Fiat Grande Panda

Európa-szerte márciusban érkezik a kereskedésekbe a Fiat vadonatúj modellje a Grande Panda, amelynek legolcsóbb elektromos változata várhatóan 9.990.000 forintos árcédulát kap itthon.
Az olasz márka a stílusos, szögletes, múltidéző, de egyben vidáman modern Grande Pandával tér vissza abba a B-szegmensbe, ahol évtizedeken keresztül vezető szerepet játszott, és összesen 23 millió járművet adott el szerte Európában. Az 1 cm híján 4 méter hosszúságú Grande Panda kétféle hajtással lesz elérhető. Az elektromos változat 44 kWh-s akkumulátorral, 320 km-es WLTP szerinti hatótávolsággal (vegyes üzemben) és 83 kW-os (113 LE) villanymotorral érkezik, míg a hibridverzió 1,2 literes, háromhengeres turbómotort kap 100 lóerővel, valamint egy 48 voltos Li-ion akkumulátorral és eDCT “easy drive” automataváltóval. A Panda formája egyből eladja magát, rettentően jól idézi meg a klasszikus, 80-as évekbeli “kocka Panda” sziluettját. Az oldalán az ajtólemezekbe préselt PANDA felirat persze egyértelművé teszi a típusjelzést. Aki akarja, ezt még jobban kihangsúlyozhatja, ha puha gumibetétekkel rendel hozzá, és akkor a felirat még védi is az autót az ajtórányitásoktól.
Ugyancsak látványos a PXL LED fényszóró az autó elején, ez egyebek között megidézi a retro Space Invaders videójátékot, de egyben az egykori Fiat gyárépület, a Lingotto kocka alakú ablakaira is utal. Az autó orrán a Fiat felirat mögött kapott helyet az integrált, kihúzható töltőkábel. Kinyitjuk a kis feldelet, kihúzzuk a - négy méter hosszú - kábelt, amit töltés után automatikusan “visszacsévél”, csakúgy, mint egy porszívó. Nem kell bajlódni a kábel elpakolásával, mint más elektromos autóknál. A Grande Panda egyébként az első autó, amely ezt a megoldást alkalmazza. Ezzel a kábellel az AC-töltés maxiuma 7 kW.
Aki ennél gyorsabban szeretné tölteni Pandáját, az autó bal hátulján talál egy hagyományos töltőnyílást is kérhet extraként a 11 kW-os AC, illetve a 100 kW-os DC-töltéshez. A Grande Panda belseje is izgalmas, és itt még több dolog utal a Lingotto épületének ovális tesztpályájára. Ilyen például a műszerfal kijelzőit övező keret, és a menetválasztó kapcsoló körüli középkonzol formája, de más helyeken is találkozhatunk még az ovális formával. Még a kijelzőkön megjelenő grakfikai elemek is oválisak.
A Fiat büszke arra, hogy a Pandához sok újrahasznosított anyagot használ, például az ajtók belső borításánál. Ez a kékes árnyalatú kárpit autónként 140 újrahasznosított üdítőspalackból készül. Ez a 140 doboz 80%-ban kartonpapírt, 20%-ban vissza nem forgatható műanyagokat és alumíniumot tartalmaz, amelyet általában eldobnak a reciklálási folyamat során. A Grande Panda gyártása során a Fiat pontosan ezt a 20%-ot nyeri vissza, hogy létrehozza az utastérben látható kék műanyagot, amelynek neve Lapolen Ecotek. A környezetbarát folyamat eredményeként egy olyan csillogó műanyagfelület jön létre, amely a benne lévő alumíniumrészecskéknek köszönhető.
A La Prima változatában tűnik fel a “BAMBOX Bamboo Fiber Tex” anyag, amely egy olyan speciális textil, amely nemcsak megjelenésében emlékeztet a bambuszra, hanem szerkezetében is: maga az anyag 33 %-ban valódi, tiszta bambuszrostból áll. A 100%-ban elektromos modell kétféle konfigurációban rendelhető. A legjobban felszerelt Grande Panda La Prima és a megfizethetőbb (Grande Panda)RED. E második modell különleges dizájnelemeket kapott, például a 16 collos fehérre fényezett acélfelniket, amellyel még jobban emlékeztet elődmodelljére. A hibridverzió POP, ICON, és LA PRIMA felszereltségekkel lesz rendelhető.

A kínálat bevezető szintje a POP felszereltség, amely célratörő, mellőz minden feleslegeset, és a lényegre tör: tartalmazza az ADAS veeztéstámogató rendszert, a manuális klímaberendezést, az automatikus eDCT váltót, az elektromos rögzítőféket (EPB) és az okostelefon dokkolón keresztül elérhető kapcsolt szolgáltatásokat.
Az Icon felszereltségi szint a középső, amelynek vásárlói már sok izgalmas extrát kapnak az autójukhoz. Az infotainment rendszer képernyője 10,25”-os, és a fényszórók és hátsó lámpatestek is LED-esek. Ezt a felszereltségi szintet két további csomaggal lehet gazdagabbá tenni: Tech és Style. A Tech csomaghoz automatikus klímaberendezés tartozik, van beépített és felhőalapú navigáció, parkolószenzorok elöl, tolatókamera hátul, és vezeték nélküli telefontöltő is. A Style csomag része a 16 collos könnyűfém kerékszett, a tetősínek, az alsó burkolat, a sötétített üvegezés. Ezen felül a csomag része a 60/40 arányban osztott hátsó üléssor is. A nagyobb kényelmet a kartámasz növeli, míg a kifinomultabb összképet a párnázott műszerfalborítás adja meg.
A hibridmodellek legjobb felszereltségi szintje a Grande Panda La Prima. E modellváltozat különlegességét már a 17 collos könnyűfém kerekek is láttatják, az üléskárpitok jobb minőségűek, illetve ehhez a szinthez tartozik az innovatív “BAMBOX Bamboo Fiber Tex®”, valamint természetesen minden olyan tétel, amely a Tech és a Style csomaghoz jár. A magyar árlista február közepén érkezik, de annyi már biztos, hogy az elektromos modell itthoni kezdőára egy kicsivel tízmillió forint alatt lesz.