Riegler szabadalom

A felépítmény, amialkalmazkodikoptimalizálta rakomány méretéhez.

Jelentős üzemanyag-megtakarítást, illetve nagyobb raksúlyt tesz lehetővé a fuvarozók számára az magyar fejlesztés, amely a győri CarNet Riegler Kft-hez köthető. A 3,5 tonna alatti kishaszonjárművekre építhető, emelhető ponyvás felépítmény ötlete Riegler Antaltól származik.
A nemzetközi forgalomban résztvevő 3,5 tonna alatti kisteherautóknál az esetek 90 százalékában nincs szükség az eredeti, a fülke tetejét meghaladó ponyvamagasságra, általában ugyanis csak a fel- és lerakodásoknál indokolt a 2100 mm körüli belmagasság a raktérben. Ezek a járművek mégis így közlekednek az autópályákon, ezért a légellenállás miatt a kelleténél több gázolajat használnak fel, végső soron pedig a karbonlábnyomuk is nagyobb a kelleténél.

Ezen a problémán kívántak változtatni a CarNet Riegler Kft. szakemberei, akik az új felépítmény kifejlesztése során összesen négy célt tűztek ki.

Az innovációval elért célok

alacsonyabb rakodási magasság
hasznos teherbírás növekedése
kabinban kialakított hálóhely
teljes mértékben a szállított áru magasságához lehet igazítani

Mérethez igazítható raktér magasság

A felépítmény leginnovatívabb részének kétségtelenül a ponyva tetőmagasságát állító rendszer tekinthető, amit mindössze egy egygombos vezérlőegységgel lehet irányítani, amely a gépjármű bal oldalán, közvetlenül a felépítmény alatt található.

Ennek segítségével a fuvarozó tetszőlegesen állíthatja be a ponyva magasságát 145-220 centiméteres magasság között. A feladatot a teljesen elektromos vezérlésű rendszer végzi el a felépítmény tartóoszlopaiban elhelyezett villanymotorok segítségével. A fejlesztés a precíz végeredmény érdekében az alsó holtponton szenzoros végállásvezérlést alkalmaz, illetve beépítettek egy biztonsági mechanizmust is, amely megakadályozza, hogy a ponyva tetejét a megadott magasságon túlemeljék.
riegler-szabadalom
Image

Hasznos teherbírások összehasonlítása

Egy hálófülkés platós, ponyvás 2100 mm belmagasságú autó
800 kg
A fejlesztés eredménye egy 4035 mm-es tengelytávú Fiat Ducato esetén
1200 kg

A tesztvezetők tapasztalatai

01
az esetek 99 %-ban fülke magasságig leengedett ponyvával használták
02
a fogyasztás megtakarítás 2 liter/100 km
03
a ponyva magasság átállítása maximum 20 perc
04
hálóhely beállítása kevesebb, mint 3 perc és a fülkéből ki sem kell szállni
05
közel 50 %-kal több árut tudtak szállítani
A CarNet Csoport tagjai adatkezelési tájékoztatójának megismerése után hozzájárulok, hogy a jelen űrlappal igényelt ajánlatkérés, tesztvezetés, vagy szerviz-szolgáltatás kapcsán személyes adataimat a CarNet Csoport tagjai kezeljék. Hozzájárulásomat visszavonásig, vagy az adatkezelési tájékoztatóban rögzített időpontig adom.

Ide kattintva tudja elolvasni és letölteni az adatvédelmi tájékoztatónkat.
13 - 5 =