Riegler szabadalom
A felépítmény, amialkalmazkodikoptimalizálta rakomány méretéhez.
Jelentős üzemanyag-megtakarítást, illetve nagyobb raksúlyt tesz lehetővé a fuvarozók számára az magyar fejlesztés, amely a győri CarNet Riegler Kft-hez köthető. A 3,5 tonna alatti kishaszonjárművekre építhető, emelhető ponyvás felépítmény ötlete Riegler Antaltól származik.
A nemzetközi forgalomban résztvevő 3,5 tonna alatti kisteherautóknál az esetek 90 százalékában nincs szükség az eredeti, a fülke tetejét meghaladó ponyvamagasságra, általában ugyanis csak a fel- és lerakodásoknál indokolt a 2100 mm körüli belmagasság a raktérben. Ezek a járművek mégis így közlekednek az autópályákon, ezért a légellenállás miatt a kelleténél több gázolajat használnak fel, végső soron pedig a karbonlábnyomuk is nagyobb a kelleténél.
Ezen a problémán kívántak változtatni a CarNet Riegler Kft. szakemberei, akik az új felépítmény kifejlesztése során összesen négy célt tűztek ki.
Ezen a problémán kívántak változtatni a CarNet Riegler Kft. szakemberei, akik az új felépítmény kifejlesztése során összesen négy célt tűztek ki.
Az innovációval elért célok
1.
alacsonyabb rakodási magasság
2.
hasznos teherbírás növekedése
3.
kabinban kialakított hálóhely
4.
teljes mértékben a szállított áru magasságához lehet igazítani
Mérethez igazítható raktér magasság
A felépítmény leginnovatívabb részének kétségtelenül a ponyva tetőmagasságát állító rendszer tekinthető, amit mindössze egy egygombos vezérlőegységgel lehet irányítani, amely a gépjármű bal oldalán, közvetlenül a felépítmény alatt található.
Ennek segítségével a fuvarozó tetszőlegesen állíthatja be a ponyva magasságát 145-220 centiméteres magasság között. A feladatot a teljesen elektromos vezérlésű rendszer végzi el a felépítmény tartóoszlopaiban elhelyezett villanymotorok segítségével. A fejlesztés a precíz végeredmény érdekében az alsó holtponton szenzoros végállásvezérlést alkalmaz, illetve beépítettek egy biztonsági mechanizmust is, amely megakadályozza, hogy a ponyva tetejét a megadott magasságon túlemeljék.
Ennek segítségével a fuvarozó tetszőlegesen állíthatja be a ponyva magasságát 145-220 centiméteres magasság között. A feladatot a teljesen elektromos vezérlésű rendszer végzi el a felépítmény tartóoszlopaiban elhelyezett villanymotorok segítségével. A fejlesztés a precíz végeredmény érdekében az alsó holtponton szenzoros végállásvezérlést alkalmaz, illetve beépítettek egy biztonsági mechanizmust is, amely megakadályozza, hogy a ponyva tetejét a megadott magasságon túlemeljék.
Elérhető alvázak
Hasznos teherbírások összehasonlítása
Egy hálófülkés platós, ponyvás 2100 mm belmagasságú autó
A fejlesztés eredménye egy 4035 mm-es tengelytávú Fiat Ducato esetén
A tesztvezetők tapasztalatai
01
az esetek 99 %-ban fülke magasságig leengedett ponyvával használták
02
a fogyasztás megtakarítás 2 liter/100 km
03
a ponyva magasság átállítása maximum 20 perc
04
hálóhely beállítása kevesebb, mint 3 perc és a fülkéből ki sem kell szállni
05
közel 50 %-kal több árut tudtak szállítani